X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראיק מגאדבה, אסיר פלילי המרצה את עונשו בכלא שאטה, עתר לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה לפרסם כתבות פרי עטו בתקשורת, ללא קבלת אישור מהשב"ס
▪  ▪  ▪

ראיק מגאדבה, אסיר פלילי מכלא שאטה, עתר באמצעות האגודה לזכויות האזרח לבית המשפט המחוזי בנצרת. בעתירתו דורש מגאדבה, כי יתאפשר לו להעביר כתבות ומאמרים לפרסום באמצעי התקשורת הכתובה באופן חופשי, מבלי שיידרש לקבל מראש אישור מדובר שב"ס.
עוד מבקשת העתירה מבית המשפט לקבוע, כי פקודת השב"ס הקובעת כי אסיר אינו רשאי לפרסם מאמרים או כתבות בעתונות הכתובה, אלא אם קיבל אישור לכך מראש מדובר שב"ס, דינה להתבטל.
ראשיתה של הפרשה, בסוף שנת 2004, אז הגיש האסיר בקשה לקבל אישור לשלוח מאמרים לכלי התקשורת, המתארים את חוויותיו בין כותלי הכלא. לאחר שבקשתו לא נענתה במשך מספר שבועות, עתר מגאדבה לבית המשפט המחוזי בנצרת. זמן קצר לאחר הגשת עתירתו, נאמר לאסיר על-ידי סגל בית הסוהר, כי בקשתו לפרסם נדחתה.
בראשית 2005 התקיים דיון בעתירתו של האסיר, במהלכו הודיע שירות בתי הסוהר, כי יתאפשר לו לפרסם את מאמריו בעתונות בהתאם לכללים, לאחר הצגת כתביו בפני רשויות שב"ס. עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח, אשר ייצגה את מגאדבה בדיון, ביקשה להגיש עתירה מתוקנת, אשר תתייחס לתנאים ולכללים, אשר נקבעו בידי שב"ס לפרסום המאמרים. בית המשפט דחה בקשה זו וקבע תחת זאת, כי ניתן יהיה להגיש עתירה חדשה אם ינסה האסיר לפרסם מאמר, והתנאים שיקבע שב"ס לא יישאו חן בעיניו.
בעקבות החלטתו של בית המשפט, הגיש האסיר מספר מאמרים להנהלת בית הסוהר. אולם, כאשר ביקש לברר מה עלה בגורל המאמרים, נמסר לו בעל פה, כי חלק מהמאמרים נפסלו, וכי חלק אחר נשלח לדובר השב"ס. לא נאמר לו אילו מבין המאמרים נפסלו, ולא ניתנה לו כל הנמקה מפורטת לפסילתם. בתום דין ודברים בין השב"ס ובין עורכת דינו של מגאדבה, נמסר לאסיר כי הותר לו להעביר שלוש כתבות לפרסום בתקשורת.
האסיר שלח את שלושת מאמריו שאושרו אל מדור הדעות של מערכת העיתון "מעריב". במשך חודשים רבים הוא התקשר שוב ושוב אל מערכת מדור הדעות, אך בכל פעם נמסר לו, כי המאמרים לא הגיעו ליעדם. בעקבות כך, פנתה עו"ד מרגלית, אל לשכת היועץ המשפטי של שב"ס, הן בעניין אי-הגעתם של המאמרים שנשלחו והן באשר לאי-מסירת תשובות באשר למאמרים הנוספים. אף על-פי שחלפה חצי שנה מיום פניה זו, היא לא נענתה עד כה. אשר-על-כן החליטה מרגלית לעתור בשם האסיר לבית המשפט המחוזי בנצרת.
בעתירה, טוענת מרגלית, כי אופן טיפולו של שב"ס בעניין זה, כמו גם ניסיונותיו החוזרים ונשנים להציב כל מכשול אפשרי בפני האסיר, כדי למנוע ממנו לפרסם את מאמריו, שללו ממנו, הלכה למעשה, את חופש הביטוי. מרגלית מציינת, כי בעבר כבר פסק בית המשפט, כי "זכות היסוד החוקתית לחופש הביטוי אינה נשללת מן האדם עם מאסרו ונתונה היא לאסיר גם בתא כלאו".
לדברי העתירה, דווקא בהקשר של בית הסוהר, אשר הינו מוסד טוטאלי וסגור, בו נתונים האסירים במידה רבה לחסדי כולאיהם, קיימת חשיבות מיוחדת לשמירה מירבית על חופש הביטוי ולהבטחת זכותו של הציבור לדעת על המתרחש בין כותלי הכלא. "פגיעה בחופש הביטוי", נאמר בעתירה, "מותרת רק במקרים חריגים וקיצוניים, כאשר קיימת ודאות קרובה, שהפרסום יביא לפגיעה ממשית בבטחון המדינה, בשלום הציבור, או בשמירת הסדר בבית הסוהר".

תאריך:  20/06/2006   |   עודכן:  20/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מנתונים של משטרת ישראל עולה, כי בחודש מאי אירעו 1,326 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 31 תאונות קטלניות    ביהודה ושומרון נרשמו 41 תאונות, בהן נהרגו 5 בני אדם
יפעת גדות
דגנים מלאים משפרים את חילוף החומרים של הגלוקוז בדם    רמות נמוכות יותר של גלוקוז בדם עשויות להפחית את הסיכון למחלות חניכיים גם אצל אנשים שאינם סובלים מסוכרת
טל לוי
"בזמן של אחד מגלי הירידות החזקים בעולם, ישראל נותרה מקום מבטחים הודות למדיניות הפוליטית, צמיחה כלכלית איתנה ומטבע שנסחר בחסר"
איילה צורף
מהרשות השנייה נמסר כי: "במהלך השבועות הקרובים יתקיימו ניסויים לניטור קול במקבצי הפרסומות והפרומואים המשודרים"    באוגוסט יתחיל נוהל הטיפול בהגברת הווליום
יפעת גדות
היו"ר יבחר בוועדה הארצית, במהלך 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il