X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשש לגורלו של הצעיר שנחטף על-ידי ועדות ההתנגדות

צה"ל פועל בגדה לאיתור אליהו אשרי

הפלשתינים דיווחו כי עשרות משוריינים צבאיים כיתרו בית באל-בירה ככל הנראה במאמצים לאתר את אליהו אשרי
▪  ▪  ▪
תקיפות חיל האויר מאמש

תעודת הזהות של אליהו אשרי

שלומי דיאז, עומר שיקלר
גובר החשש לחייו של הצעיר הישראלי

צה"ל פעל אחר-הצהריים (ד', 28.6.06) בלב העיר הפלשתינית רמאללה. מקורות פלשתינים מדווחים על פעילות צבאית אחרת באל-בירה, שבה משתתפים עשרות כלים צבאיים. על-פי הדיווח, כיתר הצבא צמד מבנים, לא הרחק ממפקדת הפת"ח. על-מנת למנוע גישה פרס צה"ל מחסומים מסביב.
לדברי הפלשתינים, צה"ל ביצע מעצרים בשני הבניינים שהוא כיתר, ולפחות שלושה נעצרו. עוד הם מדווחים כי כשלושים כלים צבאיים פועלים באירוע, הקשור בצורה כזו או אחרת לשחרורו של אליהו אשרי. אין אימות לידיעה.
הפלשתינים מדווחים עוד כי כוחות צה"ל פרצו ללשכתו של השר לשעבר מוחמד דחלאן, ברמאללה, ועורכים שם סריקות. לפי הדיווח, הכוחות זורעים הרס במקום. דחלאן נחשב מקורבו של יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן). אין מדובר בלשכה הראשית של דחלאן שנמצאת ברצועת עזה.
תעודת זהות השייכת לחטוף
אבו עביר, דובר ועדות ההתנגדות ברצועת עזה, קיים לקראת השעה 12:30 (ד', 28.6.06) מסיבת עיתונאים בה הציג מסמכים ותעודת זהות השייכת לאליהו אשרי הצעיר הישראלי הנעדר מאז יום א'.
לדבריו, הצעיר מוחזק בידיהם. במסיבת העיתונאים הציג אבו עביר בפני המצלמות צילום של תעודת הזהות, וכן פירט את תאריך הלידה של אשרי ואת שם אימו - מידע שמקורו רק בצילום תעודת הזהות.
בארגון ציינו, כי הם לא נסוגים מהאיום שלהם כי במידה והפלישה הצה"לית לרצועת עזה תימשך הם יוציאו את אשרי להורג. במערכת הביטחון בודקים את המידע אשר לא זכה לאימות מגורמים רשמיים.
משפחת אשרי: מבקשים שיחזירו לנו אותו חי
אמו של אליהו יצאה בצהריים אל אמצעי התקשורת ואמרה, כי המשפחה מבקשת מהמחבלים שישמרו על אליהו ויחזירו אותו לביתו בחיים. "אנו מאד מבקשים שיחזירו לנו אותו חי וקוראים לציבור להתפלל לשלומו", אמר האם מרים בפנותה לחוטפים: "הוא לא עשה להם שום רע ואין שום סיבה בעולם שהם יחזירו לו רע".
היא פנתה לשירותי הביטחון ואמרה: "אנחנו רוצים להביע את תודתנו והערכתנו הרבה לכוחות הביטחון. אנחנו סומכים עליהם שהם עושים את מלוא המאמצים".
דיווח: גופת ישראלי אותרה ברמאללה
במקביל להודעה זו פירסמה סוכנות הידיעות הפלשתינית רמתאן דיווח כי מקורות פלשתינים גילו כי נמצאה גופה בשטחי רמאללה. לדברי הפלשתינים, מדובר בגופה של ישראלי. בצה"ל הסתייגו מהדיווח ומסרו כי הם בודקים אותו. הפלשתינים מדווחים, כי כוחות צה"ל עורכים סריקות בפאתי רמאללה ושכם.
בהמשל דיווחו הפלשתינים כי הגופה אשר נמצאה אינה של ישראלי ומדובר בפלשתיני שנהרג בסיכסוך פנימי.
ארגון ועדות ההתנגדות העממית הודיע הבוקר (ד', 28.6.06) כי הוא מחזיק בנער הנעדר אליהו אשרי בן ה- 18.5 מהיישוב איתמר. דובר הארגון, אבו עביר, הודיע כי במידה וישראל לע תפסיק את הפעולה ברצועת עזה - אשרי יוצא להורג.
במערכת הביטחון המשיכו הבוקר לחפש את אשרי הנעדר מאז יום א', עת לא הגיע למכינה הקדם צבאית בנווה צוף לאחר שיצא מבית חברו בבית"ר עילית. במערכת הביטחון גובר החשש כי הוא נחטף ומוחזק על-ידי הפלשתינים.
בהודעה שהופצה הבוקר על-ידי אבו עביר נאמר כי הם מחזיקים בחטוף ישראלי ובמידה וישראל לא תפסיק את הפעולה שלה יוציאו אותו להורג. הדובר ציין, כי החטוף המוחזק בידי הארגון הוא מתנחל הלומד במכללה הצבאית ושמו אליהו אשרי. לדבריו, החטיפה היא חלק ממלחמת "חטיפת החיילים" שבה פתח הארגון. זמן קצר לאחר מכן הוצאה הודעת הכחשה להודעה זו.
לדברי ועדות ההתנגדות, אשרי מוחזק בשטחי השומרון. בישראל מרכזים את תשומת הלב בשטח שבין בית לחם לשכם ובודקים מידע שונה אשר התקבל מגורמים שונים. עיקר המאמץ הישראלי מושקע בפעילות מודיעינית.
בשעות הערב אתמול (ג') הגיע ממפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה יובל בזק, לבית משפחת אשרי ביישוב איתמר ועידכן אותם בפרטי המידע הקיימים במערכת הביטחון. אל"מ בזק ציין כי צה"ל עושה ככל יכולתו לאתר את הנער.

תאריך:  28/06/2006   |   עודכן:  28/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
סיור מוזיקלי בגוש שילה שבארץ בנימין, מקבלים את השבת בכרמל, נסיעת ג'יפים ברמת הגולן, סיפורי נביאים ונזירים במדבר יהודה ועוד...
יפעת גדות
במחקר: כ-80% מכל הנשים שחוו גלי חום דיווחו גם על חוויה של אינסומניה
עומר שיקלר
לפנות בוקר יצא צה"ל למבצע גשמי קיץ אשר מטרתו לקדם את השבתו למדינת ישראל של החייל החטוף, רב-טוראי גלעד שליט    סיפור בתמונות
הדר פרבר
כ- 49% מ- 1,965 יפנים שהשתתפו בסקר של עיתון Asahi אמרו כי פריסת הכוחות היפנים, אשר החלו בתהליך הנסיגה השבוע, היתה טובה ליפן, בהשוואה ל- 35% שחשבו אחרת
הדר פרבר
זהו השיגור הראשון בחוף המערבי של דלתא 4, אשר שוגר חמש פעמים מקייפ קנברל שבפלורידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il