החברות המפתחות תרופות מקוריות ממשיכות להחליף אש. ערב השקתה של גירסה גנרית בידי טבע לזולופט לטיפול בדיכאון של פייזר, מתכננת החברה האמריקנית להשיק גירסה גנרית משלה למוצר. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". לטבע יש בלעדיות של שישה חודשים בשיווק התרופה. השקת גירסה נוספת לגירסה המקורית, במקביל להשקה של טבע, תוריד עוד את המחירים בשוק ויכולה לנגוס ברווחיות שיכלה להיות לטבע בשיוק הגירסה הגנרית משלה.
הפטנט על הזולופט יפוג בסוף השבוע הקרוב. טבע אמורה לקבל אישור סופי להתחיל ולשווק את התרופה, כאשר כאמור לטבע בלעדיות של חצי שנה בשיווקה. ה"וול סטריט ג'ורנל" מצטט את האנליסט גרג גילברט, שטוען שהשקה של תרופה גנרית נעשית במחיר נמוך יותר של 40%-35% מהמחיר של התרוםה המקורית כאשר החברה הגנרי יכולה לתפוס 90% מהשוק.
על-פי החוק האמריקני שמאשר את "הגנריקה באישור", החברות המקוריות יכולות לתת את הנוסחה לחברה אחרת שתפתח תרופה גנרית ולחלוק איתה ברווחים. במקרה כזה המחיר כבר זול ב- 50%, כאשר החברה הגנרית תראה עכשיו רק חצי מהשוק.
בשבוע שעבר היתה זו מרק שפתחה במלחמת מחירים אחרת נגד טבע, בתרופת הזוקור לטיפול בייתר כולסטרול, לאחר שהגיעה להסדר עם חברות הביטוח הרפואי לגבי שיווק התרופה המקורית שלה. לטבע היתה בלעדיות בשיווק התרופה והחשש היה כי פייזר תנקוט בצעד דומה ותפגע בהשקת הזולופט. החברה האמריקנית נקטה אומנם בצעד מעט שונה, אבל המטרה דומה - להקשות על חדירה של החברות הגנריות לשוק, במקרה הזה טבע - ולנגוס ברווחים שעשויים להיות להם.
ישראל מקוב, מנכ"ל טבע, התבטא אתמול בכלי התקשורת וטען כי הצעד שבו נקטה מרק הוא מהומה על לא מאומה וכי הביקושים לתרופה הגנרית של טבע לזוקור היו גבוהים עם השקתה ואף לקוח לא צימצם את הזמנותיו.