חברת הסלולר הכתומה, אורנג', החליטה לעשות שינוי במדיניות והחלה להציע חבילות תעריפים קבועות בתשלום חודשי קבוע. חבילות הדקות - מחבילה של 100 דקות ועד חבילה של 400 דקות.
איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר תקשורת, הודיעה היום (ה', 6.7.06) על השקת תוכניות תעריפים חדשות - חבילות דקות (buckets) בתשלום חודשי קבוע.
בחברה מציינים, כי החבילות מאפשרות ללקוחות לבחור לעצמם את מסגרת ההוצאה החודשית בהתאם לדפוסי השימוש שלהם. "החבילות עוצבו בהתאם לתוצאות מחקר שנערך בקרב לקוחות, אשר הצביע על צורך של הלקוחות בשליטה רבה יותר על רמת ההוצאה החודשית שלהם", אמרה בק.
בחברה מציינים, כי ניתן לעבור או להוסיף חבילות הטבה ללא הגבלה. החבילות פתוחות גם למי שאינו מצטרף לחבילות הדקות.
בק הוסיפה, כי "שוק הסלולר הישראלי רווי ומתאפיין בצמיחה מתונה ורמה גבוהה של תחרותיות. עם זאת, פילוח הלקוחות והתאמת ההצעות השיווקיות נעשה עדיין בשיטה המסורתית של השתייכות למגזרים - צעירים, חיילים, סטודנטים וכו'. ואולם, כדי למצות את פוטנציאל השוק בישראל נדרשת סגמנטציה על-פי פילוחים חדשניים".
בחברה מוסיפים, כי הם מעוניינים לשרת את צרכיהם של הלקוחות כפי שהם באים לידי ביטוי בדפוסי השימוש שלהם. "אנחנו חושבים שפילוח לקוחות לפי שימושים ולא לפי שיוך מגזרי היא אסטרטגיה שיווקית נכונה יותר שבסופו של יום גם מעניקה ללקוח ערך גדול יותר". מהלך זה החל כבר בתוכניות "הדקה השנייה" שהציגה החברה בשנה שעברה.
בחברה מוסיפים, כי ערכו מחקר מקיף בקרב לקוחות החברה ובדקו מה מטריד אותם. "לא מעט מהתשובות שקיבלנו נגעו בנושא המחיר, וליתר דיוק - באובדן השליטה על רמת ההוצאה החודשית שלהם, מה שגורם להם לא פעם לחשוב פעמיים לפני ובעת השימוש בטלפון הסלולרי".
"חיפשנו פיתרון שייתן מענה לתופעה", אומרת בק, "שייספק ללקוחות כלים לבקרה יעילה יותר על רמת ההוצאה שלהם. היום אנו משיקים את חבילות הדקות, המאפשרות ללקוחות לקבוע לעצמם את רמת ההוצאה החודשית בהתאמה לדפוסי השימוש שלהם".
החברה משיקה עתה שלוש חבילות דקות: 100, 200 או 400 דקות, עם חלוקה שווה בין דקות יום ודקות לילה או סופ"ש, כאשר הלילה מתחיל בשעה 21:30 ומסתיים ב- 06:00 בבוקר שלמחרת, וסוף השבוע מתחיל ביום ו' ב- 16:00 ומסתיים ביום א' ב- 06:00.
"בפיילוט שערכנו עם לקוחותינו ראינו שלקוחות אכן בוחרים את החבילה המתאימה ביותר לדפוסי השימוש שלהם - לילה או סוף-שבוע - ומשתמשים בפועל בדקות אלה", אומרת בק.
ההצטרפות לחבילות, ביטולן, או המעבר ביניהן נעשית ללא תשלום וללא התחייבות. בנוסף, החברה מספקת ללקוחות כלים למעקב אחר מצב החשבון שלהם. הלקוחות יוכלו לקבל את מספר הדקות המנוצלות שלהם באמצעות הקשת כוכבית 1010 או במשלוח SMS.
החבילות הן ללא התחייבות או קנסות יציאה כלשהם. חיוב זמן האוויר במסגרתן נעשה במחיר FIX ובמקטעים הרגילים של 12 שניות ולא בחיוב של דקה מלאה. בחבילות אין אבחנה בין דקות בתוך הרשת ומחוץ לרשת וההחזרים על ציוד הקצה נותרו ללא שינוי.
בנוסף, באורנג' מציעים ארבע חבילות הטבה המאופיינות בשימוש ללא הגבלה: הטבת סופשבוע, הטבת לילה, הטבת 2 יעדים מועדפים והטבת SMS ו- MMS. חבילות ההטבה פתוחות לכל לקוחות orange, כולל אלו שיבחרו שלא להצטרף לחבילות הדקות.