X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במערכת הביטחון מציינים כי הפגיעה באח"י נגרמה מטיל אירני אשר הועבר לידי החיזבאללה נבדקת האפשרות שגורמים אירנים שיגרו אותו לעבר ספינות חיל הים
▪  ▪  ▪
סמל-ראשון טל אמגר [צילום רפרודוקציה]

סמל יניב הרשקוביץ [צילום רפרודוקציה]

רס"ר דב שטרנשוס [צילום רפרודוקציה]

   יואב יצחק
הרוג ושלושה נעדרים מפגיעת טיל בסטי"ל

   יהונתן דחוח-הלוי
אחי חנית - מהספינות המתקדמות בחיל הים

במערכת הביטחון ממשיכים לבחון את הפגיעה בסטי"ל אח"י חנית ביום שישי בשעות הערב מול חופי ביירות. מפגיעת טיל החיזבאללה נעדרים שלושה חיילי צה"ל וכן אותרה גופה של חייל רביעי. במערכת הביטחון מציינים, כי הטיל אשר פגע באח"י חנית הוא טיל אירני C-802 המבוסס על טיל סיני.
שמות ההרוגים והנעדרים:
- סמל-ראשון טל אמגר, בן 21 מאשדוד. גופתו אותרה וזוהתה.
- סמל יניב הרשקוביץ, בן 21 מחיפה.
- רב"ט שי אטיאס, בן 19 מראשון לציון.
- רס"ר דב שטרנשוס, בן 37 מכרמיאל.
הודעה נמסרה למשפחותיהם.
במערכת הביטחון בודקים האם הטיל, בעל טווח של 60 מייל ימי - כ- 110 ק"מ שוגר, על-ידי אנשי החיזבאללה עצמם או על-ידי אנשי משמרות המהפכה האירניים הנמצאים על אדמת לבנון ומסייעים לחיזבאללה בנשק ובהדרכה.
כאשר החלה התקרית העריכו בצה"ל, כי הספינה המתקדמת נפגעה ממזל"ט עליו הורכב מטען נפץ או מפגיעת רקטה ששוגרה בכינון ישיר לעבר הספינה. בהמשך התברר כי מדובר בטיל ימי שיוצר באירן. הספינה נפגעה במרחק של כ- 16 קילומטר מחופי ביירות.
לפחות שני טילים שוגרו לים - האחד פגע בספינת חיל הים והשני פגע ישירות בספינת סוחר מצרית וגרם לטביעתה. במערכת הביטחון מציינים, כי מדובר בטיל אירני המונחה בידי מכ"ם ומסוגל לפגוע בצורה מדוייקת במטרות, עד לטווח של כ- 100 קילומטר.
לחלקה האחורי של הספינה, במקום בו ממוקם מנחת מסוקים, נגרם נזק רב ובמקום פרצה שריפה גדולה אשר כובתה על-ידי החיילים. לאחר שעות ארוכות בשטח החלה הספינה לעשות את דרכה לנמל אשדוד.
הטיל - פיתוח אירני על טיל סיני
גורמי ביטחון זרים דיווחו בעבר על הטיל האירני. כבר בשנת 1996 ביצעה אירן ניסוי ראשון בטיל אשר פותח ונבנה בסין. מדובר בטיל שיוט קרקע קרקע אשר עבר שודרג לפגוע גם במטרות ימיות. בחודש נובמבר 96' ביצעה אירן ניסוי ימי בטיל ולמעשה הפכה אותו לטיל שיוט שנועד לפגיעה בספינות.
הטיל נכנס לשימוש במערך ההגנה הימית של אירן והוצב על ספינות מלחמה אירניות. לטיל שתי צורות שיגור מקובלות - שיגור מספינה וכן ממשגר קרקעי המוצב ביבשה.
בחודש ספטמבר 1998 הציגה אירן לראשונה את הטיל במצעד צבאי והוא הוצג לצד טילי שיהאב 3 וטילי אויר אויר - C-801. בעבר התפרסמו ידיעות רבות על העברת ציוד אירני רב לחיזבאללה. הציוד היה מועבר במטוסים לדמשק, סוריה, ומשם במשאיות לתוך לבנון.

אח"י חנית - ספינת סע"ר 5

האח"י חנית, היא מדגמי ספינות הטילים המתקדמות ביותר הנמצאות ברשות חיל הים הישראלי.
מעיון באתר האינטרנט של חיל הים ניתן ללמוד על הספינה:
ספינת הטילים סער 5 תוכננה ואופיינה על-ידי חיל הים כמענה הולם לדרישות העתיד. סער 5 היא כלי שייט רב - משימתי, המצויד במסוק, עם יכולות שטח, נ.מ. (נגד מטוסים), נצ"ל (נגד צוללות) וכושר הישרדות גבוה.
בסער 5 יש מערכות מהמתקדמות, היקרות, המשוכללות והדומיננטיות בעולם. הספינה מצטיינת בכושר הישרדות גבוה ביותר. מערכות הנשק, הגילוי והשיבוש מקנות לספינה יתרונות חסרי תקדים בקרבות הים.
- מהירות 33 קשר על טורבינת גז, 20 קשר על מנוע דיזל.
- טווח: 3500 מייל ב - 17 קשר.
- חימוש חימוש: טילים - 8 טילי הרפון ים - ים מתוצרת מקדונאלד - דאגלס. מכ"מ מתביית בטווחים גדולים במהירות של 0.9 מאך. ראש נפץ 227 ק"ג. טילי נ"מ - טיל נגד טיל. טילים מפיתוח ישראלי (טילי ברק). לברק יכולת השמדת טילים תוקפים, יכולת התמודדות עם מטרות אוויריות שונות כמו מטוסים ומזל"טים. טיל הברק משוגר ממצב אנכי, ומאפשר ירי לעבר כל מטרה בגזרה של 360 מעלות מסביב לספינה. תותחים - תותח וולקן (נוקמני) דגם Phalanax CIWS.
- טורפדו: טילים כנגד צוללות.
- לוחמה אלקטרונית: מערכות ל"א פאסיביות ואקטיביות.
- מערכת ידיעות קרב: מערכת שליטה ובקרה מרכזית המשלבת את כל המידע מהמערכות השונות לתמונה מעוצבת של שדה הקרב הימי, ומשמשת כלי עזר למפקד בקבלת החלטות.
צוות 64 אנשים מתוכם 16 קצינים. תוספת של 10 אנשים מתוכם 4 קצינים כצוות אוויר.

תאריך:  15/07/2006   |   עודכן:  16/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המשנה לרה"מ, שמעון פרס, והשרים בר-און, הרצוג, שמחון ומנכ"ל משרד רה"מ, קיימו פגישת עבודה דחופה עם ראשי הרשויות בגליל לשם מתן מענה מיידי עבור הצרכים שהתעוררו בעקבות האירועים
יואב יצחק
מטוסי צה"ל פתחו בהפצצה מאסיבית ברובע סמוך לביירות, שבו מתגוררים השיעים ומשפחות אנשי החיזבאללה    אולמרט ופרץ החליטו: להמשיך עד סילוק החיזבאללה
יואב יצחק
בוש: החיזבאללה הפר את ריבונותה של ישראל וחטף חיילים ועכשיו הוא מפציץ את ישראל בקטיושות    פוטין: ישראל מפריזה בשימוש בכוחה
מירב לוי
הפלשתינים מדווחים על פגיעה בבית במרכז העיר    ככל הנראה שימש המקום כמעבדה להכנת קסאמים    הדי התפוצצויות נשמעו בעקבות התקיפה
יואב יצחק
אחת הקטיושות פגעה בסמוך למלון קלאב-הוטל בעיר; קטיושות נורו גם לעבר כרמיאל    דווח על עשרות נפגעי הלם    בשעות הבוקר (שבת) נחתו רקטות גם בצפת ונהריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il