X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שחרור שליט בתמורה לאסירים פלשתינים

החמאס יוזם הפסקת אש ברצועת עזה

דובר החמאס בפרלמנט הודיע כי במסגרת ההסכם תופסק הלחימה, יוכרז על הודנה וישוחררו אסירים על-ידי שני הצדדים גלעד שליט ישוחרר בתמורה לאסירים
▪  ▪  ▪

חודש חלף מהתקרית בכרם שלום, שבה נהרגו קצין וחייל צה"ל, ורב"ט גלעד שליט נפל בשבי ארגוני הטרור ברצועת עזה, יוזם עתה ארגון החמאס הפסקת אש והודנה חדשה. יוזמה זו עולה עתה לאור התוצאות העגומות מבחינת הפלשתינים: מאז ההרג והחטיפה, נהרגו במתקפת צה"ל נגד ארגוני הטרור ברצועה כ- 140 פלשתינים לפחות, ומאות נפצעו. בשל זאת מתחילים לגבש יוזמה מדינית להפסקת אש ולסיום העימות בגזרה הדרומית.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מדווחת, כי החמאס החל לקיים פגישות מדיניות עם גורמים רבים ברשות הפלשתינית במטרה למצוא נוסחה לסיום העימות. על-פי הדיווח, דובר סיעת חמאס בפרלמנט הפלשתיני, ד"ר סלאח אל-ברדוויל, אמר כי שבעה חברי פרלמנט משתפים פעולה עם גורמים פלשתינים במטרה לנסח יוזמה מדינית.
התנאים: הפסקת המצור והלחימה
התמורה: הודנה והחלפת שבויים
אל-ברדווייל הסביר ל"מען",כי יוזמה זו מתבססת על שני סעיפים חשובים הקוראים "להפסקת המצור על העם הפלשתיני, והפסקת המתקפה הצבאית הישראלית על השטחים, בתמורה להודנה (רגיעה) הדדית בו-זמנית, וזאת בנוסף לחילופי אסירים בין שני הצדדים -הפלשתיני והישראלי".
לדבריו, הוועד המדיני במועצה המחוקקת הפלשתינית הוא זה שהרכיב ועדה מצומצמת לצורך ניסוח היוזמה. הם מציינים עוד, כי הוועדה כוללת את ד"ר עבדאללה עבדאללה, ד"ר סאיב עריקאת וד"ר מוסטפא ברגותי - גורמים הפעילים בגדה. בשטח הרצועה פועלים מטעם הוועדה ד"ר אל-ברדווייל עצמו, ד"ר פרג' אל-ע'ול, ד"ר נביל שעת' וד"ר זיאד אבו עמר.
דובר סיעת חמאס הוסיף כי שבעת חברי הוועדה יתחילו ביום שבת בשיחות רציניות הן עם יו"ר הרשות אבו מאזן, ורה"מ איסמעיל הנייה, וכן עם הארגונים הפלשתינים השונים. מטרת השיחות עם הארגונים החמושים היא לגבש את תנאי ההודנה ולהביא אותם להסכים לתנאים.
הפלשתינים מדגישים, כי מיד לאחר הכנת היוזמה, היא תוגש למועצה המחוקקת,וזו - במידה והוועדה תצליח להשיג את הסכמת כל הצדדים,תציג את ההסכם לישראל ולעולם.

תאריך:  27/07/2006   |   עודכן:  27/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
פעלתנות מדינית בסוגית חיילי צה"ל החטופים - מצרים וגורמים אירופאים מנסים להפריד בין ערוצי המו"מ הפלשתיני והלבנוני    אל-חיאת מוסר, כי ראש השב"כ הבטיח לשחרר אסירים עם "דם על הידיים"
יהונתן דחוח-הלוי
מצרים חידשה את יוזמת התיווך בין ישראל לחמאס על חילופי אסירים/שבויים - מובארק מעריך שקיים סיכוי "לסגור עסקה" בקרוב - בחמאס יש המסתייגים מעסקה שאינה כוללת את החיזבאללה
יהונתן דחוח-הלוי
דובר החמאס, סאמי אבו זוהרי, מביע במשתמע את נכונות התנועה לחדש המו"מ הבלתי ישיר עם ישראל על החזרת החייל החטוף    הוא האשים את ישראל בהקפאת המו"מ ולא בהכרח כרך את המו"מ בעסקה כוללת עם חיזבאללה
יהונתן דחוח-הלוי
תנועת החמאס מברכת על חטיפת החיילים הישראלים וקוראת לחיזבאללה לנהל מו"מ משותף לשחרור האסירים - החמאס מזהירה, כי המשך החזקת האסירים בכלא יביא להמשך ניסיונות חטיפה של חיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il