X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע השופט (בדימ.) ורדי זיילר שמונה לבדוק את החלטת ועדת המשמעת מטעם משרד הבריאות ד"ר גרגורי קרבצ'יק הורשע בקובלנה משמעתית בהתנהגות שאינה הולמת רופא וברשלנות חמורה במילוי תפקידו
▪  ▪  ▪

השופט (בדימ.) ורדי זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי, אישר את החלטתה של הוועדה המשמעתית של משרד הבריאות להתלות את רשיונו של ד"ר גרגורי קרבצ'יק למשך חמש שנים. קרבצ'יק הורשע בקובלנה משמעתית בהתנהגות שאינה הולמת רופא וברשלנות חמורה במילוי תפקידו, זאת עקב טיפולים שהעניק במרפאתו ואשר הובילו לשיתוק והתחרשות של מטופל שסבל מכאבי גב.
הפרשה החלה כאשר למרפאתו של קרבצ'יק, אשר פרסם עצמו כ"מתמחה בטיפול מוצלח של מחלות כרונויות שבהן נכשלו שיטות הריפוי הקונבנציונאליות", הגיע מטופל אשר סבל מכאבי גב. המטופל פירט את כאביו וד"ר קרבצ'יק הבטיח כי הכאבים יחלפו בתום 15 טיפולים.
הטיפולים, אותם החל המטופל לקבל, נמשכו עשר דקות כל אחד וכללו בין היתר זריקה שניתנה שלוש פעמים בשבוע, כאשר בימי שישי הזריקות בוצעו על-ידי אנשים שמאוחר יותר התברר כי אין להם רשיון לעסוק ברפואה.
בטיפול השישי חש המטופל חולשה ואי שליטה ברגליים, הוא הושכב למשך כשעה וחצי ולאחר זמן מה שחש כי התופעות נעלמו חזר המטופל לביתו, כאשר שוב חש את התופעות האמורות, הוא לא דיווח על כך לד"ר קרבצ'יק.
במהלך הטיפול ה- 13 חלה תפנית נוספת בסיפור. לאחר מתן הזריקה, חש המטופל שיתוק בפלג גופו התחתון. מאוחר יותר הדרדר מצבו של המטופל כאשר בטנו תפחה והוא איבד את הכרתו. המטופל פונה באמבולנס לביה"ח בילינסון שם אושפז כשמונה חודשים, שלאחריהם הוא נותר משותק בפלג גופו התחתון, מרותק לכסא גלגלים, אינו שולט על סוגריו, התחרש באוזניו אשר בהן הוא שומע רעש בלתי פוסק.
משרד הבריאות מינה ועדת בדיקה שהורכבה משני רופאים ועו"ד, אשר ממצאיה החמורים נגד קרבצ'יק הובילו להגשת קובלנה משמעתית נגדו. בין היתר, קבעה ועדת הבדיקה, כי בנו וכלתו של הרופא עבדו במרפאתו מבלי שיש בידם רשיון לעסוק ברפואה. עוד נקבע כי למטופל לא נערכה אבחנה רפואית מסודרת, המטופל לא נשאל רגישותו לתרופות וייתכן והחומרים שהוזרקו לו גרמו להרעלה של מערכת העצבים.
"אין כל ספק שנכותו קשורה ישירות לטיפול אותו קיבל במרפאתו של ד"ר קרבצ'יק", נכתב במסקנותיה של ועדת הבדיקה. עוד נכתב, כי "עולה תמונה עגומה של חשד לזיוף מסמכים והוספת נתונים שלא בזמן אמת". בעקבות המסקנות, החליט מנכ"ל משרד הבריאות על הגשת קובלנה משמעתית נגד הרופא, בה הואשם קרבצ'יק בהתנהגות שאינה הולמת רופא וברשלנות חמורה במילוי תפקידו.
מלבד התנהגותו הרפואית הרשלנית הואשם הרופא גם בכינויים ותארים שייחס לעצמו ולבני משפחתו. כך למשל, בנו וכלתו שלא היה להם כלל רישיון לעסוק ברפואה הוזכרו בניר המכתבים כרופאים מוסמכים. כמו כן, הוזכר הוא עצמו כ"פרופ' ג. קרבצ'יק, דוקטור לרפואה, חתן פרס המדינה", תארים אשר רלוונטיים רק לארץ מולדתו, מולדובה.
קרבצי'ק טען בפני הוועדה כי אין פסול בשימוש בתארים שקיבל כדין בארץ אחרת, כפי שפרופסור מאוקספורד רשאי להציג עצמו בארץ כפרופסור. השופט זיילר, דחה את טענותיו של קרבצ'יק וקבע כי השימוש בתואר פרופסור מנוגד לסעיף 9 לפקודת הרופאים. "סעיף 9 ביקש למנוע מצב בו 'צרכני הרפואה' יושפעו מתכונות שנוטלים לעצמם רופאים, בעוד המצב האמיתי אינו תואם את הכתרים שרופאים אלו מכתירים בהם את עצמם", כתב זיילר.
באשר לעצם הטיפול, קבע זיילר, על-פי עדויות מומחים בפני הוועדה, כי הרופא עשה שימוש בחומר מסוג סנדקאין - חומר הרדמה שמצוי בשימוש של רופאי שיניים ואין כל קשר בינו לשיכוך כאבי גב. יתירה מזו, זהו חומר מסוכן שאסור להחדירו לכלי דם או לנוזל עמוד השדרה ובהזרקתו חובה להשתמש במזרק שיש בו אפשרות שאיבה. ואולם, ד"ר קרבצ'יק השתמש במזרק בו אין אפשרות שכזו ולמרות זאת לא נתרע מלטעון בפני הוועדה כי ביצע פעולת שאיבה.
זיילר קבע בנוסף כי קרבצ'יק התרשל כאשר השאיר את המטופל במרפאתו במשך שלוש שעות לאחר שאיבד את הכרתו, במקום להעבירו באופן מיידי לבית חולים. ד"ר דור שהעיד בפני הוועדה קבע כי "רופא סביר אינו ממתין כאשר לנגד עיניו שוכב אדם משותק בחצי גוף ללא טיפול".
היות שכך נקבע כי רשיונו של קרבצ'יק יותלה למשך חמש שנים. "מדובר הוא במעשים ובמחדלים שלא רק סוטים מנורמות רפואיות מקובלות, אלא יש בהם לסכן את שלומם ובריאותם של המטופלים", קבע זיילר.

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  02/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד
תגובות חריפות בימין לנאום רה"מ בפני כתבי סוכנויות הידיעות הזרות    ח"כ הנדל: "הגיבוי שקיבל אולמרט העלה לו את הנוזל העכור לראש"    ח"כ אלון: "דבריו של אולמרט מופקרים"
אלעזר לוין
תתקין מערך ממוחשב של בקרה רפואית וניהול תביעות    העסקה - באמצעות חברת מיידסייף ארה"ב
אלעזר לוין
העסקה - באמצעות חברת אירו-סאט    יבנו מגדל מגורים בן 6,600 מ"ר, 90 דירות    המוכרים - גלובוס גרופ
עידן יוסף
יום החורבן מצויין ברחבי העולם היהודי בתפילות, בקינות ובשורה של אירועי לימוד    בתי העינוגים סגורים ומתכונת השידורים בטלוויזיה וברדיו תהיה עצובה
שוש מיימון
ביום ראשון 6.8.06 יתקיים פסטיבל 'אחרית הימים', החל משעות אחר-הצהריים ועד לשעות הקטנות של הלילה [צילומים: שוש מיימון]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il