X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחקיר האירועים לפגיעה במבנה המגורים בכנא הוגש לשר הביטחון צה"ל: המידע הצביע כי הבניין היה ריק מאזרחים מהכפר שיגרו 150 רקטות לעבר ישראל
▪  ▪  ▪

מסקנות התחקיר שערך צה"ל לבדיקת אירוע כפר כנא הוגשו (ד', 2.8.06) לשר הביטחון, עמיר פרץ. במסקנות מצהיר צה"ל, כי על-פי המידע אשר היה קיים ברשותו הצביע על העובדה כי הבניין ריק מאזרחים ומשמש מסתור למחבלים.
"המידע שהיה ברשות צה"ל קבע כי הבניין אינו מאוכלס על-ידי אזרחים ומשמש כמחסה למחבלים", נאמר בתחקיר. בצה"ל מדגישים, כי אילו היה בידי צה"ל מידע כי במבנה שוהים אזרחים לא הייתה מבוצעת התקיפה.
בשעות הלילה של יום א' (30.7.06) נהרגו לפחות 27 אזרחים לבנונים לאחר שצה"ל תקף מהאויר בניין בו שהו האזרחים. גורמים לבנונים טוענים כי בהפצצה נהרגו לפחות 57 בני אדם, בהם למעלה מ- 30 ילדים. אנשי הצלב האדום אשר הגיעו למקום לאחר מספר שעות לא יכלו לאשר מספר נפגעים זה.
חיל האוויר הטיל 2 פצצות; אחת לא התפוצצה
בצה"ל מציינים, כי הבניין הותקף מהאוויר בשעה 00:52 באמצעות שתי פצצות. פצצה אחת התפוצצה והשנייה הייתה ככל הנראה נפל. בצה"ל לא מתייחסים לאפשרות כי פצצה זו, שלא התפוצצה בתקיפה, התפוצצה בשלב מאוחר יותר, ייתכן, לאחר שאנשי החיזבאללה ניסו לפרק אותה.
על-פי מסקנות התחקיר, תקיפת הבניין נעשתה בהתאם למדיניות המטה הכללי אשר קובעת כי כוחות צה"ל רשאים לפתוח באש אל עבר מבנים חשודים בתוך כפרים שתושביהם הוזהרו, וכן מבנים הסמוכים למקומות מהם משוגרות רקטות לעבר מדינת ישראל.
בצה"ל מוסיפים, כי המדיניות גובשה לאחר תצפית ולמידה של התנהגות המחבלים, והבנה כי המחבלים עושים שימוש במבנים אזרחים בתוך כפרים, לשם אחסון אמצעי לחימה ולשם בריחה לאחר השיגור.
צה"ל: הזהרנו את האזרחים לעזוב
מכפר כנא עצמו וממרחביו שוגרו כ- 150 רקטות לעבר יעדים שונים במדינת ישראל לאורך כל ימי הלחימה, אומרים בצה"ל. כפר כנא והכפרים במרחב הוזהרו מספר פעמים, הן באמצעות כרוזים והן באמצעות ערוצי רדיו, שלא להימצא באזור.
בצה"ל מדגישים, כי טרם תקיפת הבניין, הותקפו מספר מבנים אחרים אשר גם הם היוו תשתית לפעילות הטרור, בסביבת הבניין שקרס.
הרמטכ"ל: לעדכן ההוראות לפתיחה באש
בנוסף למסקנות התחקיר, הנחה הרמטכ"ל לבחון ולעדכן מידית את מדיניות הפתיחה באש כנגד מטרות חשודות בטרור, תוך התאמת הקריטריונים לצרכים השוטפים ולמידע המתעדכן, כפי שמבוצע באופן שוטף. כמו כן, הביע הרמטכ"ל צער על מותם בתקרית של אזרחים, בהם ילדים.
רא"ל חלוץ הדגיש, כי הלחימה בטרור העושה שימוש ציני באזרחים כמגן אנושי ופועל במכוון מתוך תשתיות ויישובים אזרחיים, קשה שבעתיים מלחימה צבאית רגילה ומעמידה בפנינו אתגר מבצעי וערכי כאחד. "ארגון החיזבאללה מעמיד אזרחים לבנוניים כחומת מגן בינו לבינינו, בשעה שצה"ל ניצב כחומת מגן בין אזרחי ישראל לבין הטרור של חיזבאללה. זה ההבדל העקרוני בינינו", אמר הרמטכ"ל.

תאריך:  02/08/2006   |   עודכן:  03/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
רונן ליבוביץ
תגובות מעורבות וצפויות במערכת הפוליטית להרג האזרחים בכפר כנא    חברי הכנסת הערבים דורשים לסיים את המלחמה ולהקים ועדת חקירה ממלכתית    בימין דורשים להמשיך את המלחמה ולא להיכנע "לקונספירציה של ממשלת לבנון והחיזבאללה", כדברי ח"כ אלון
רונן ליבוביץ
שרת החוץ מציעה להכליל נציגים מוסלמים בכוח הרב-לאומי    ציינה שצרפת, שתמכה בישראל, דורשת עכשיו הפסקת אש מיידית    ח"כ ביילין: ישראל נכנסת למלכודת
הילה רפופורט
לטענת הבלוג, "השתילו" הסוכנויות איש שלהם בתוך צוות החילוץ, כדי ש"יביים" את התמונות    האיש נושא ילדים מתים בזרועותיו ו"מציגם" למצלמה, כדי שתשיג תמונות קשות ככל הניתן    טענות נוספות: ילדה מתה מצולמת שלוש פעמים, במקומות שונים ובזמנים שונים של היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il