X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט סייר בצפון ונפגש עם חיילי מילואים ופיקוד צה"ל הדגיש: מלחמה כרוכה בהרוגים לדבריו צה"ל חופשי לפעול לשיתוק ירי הקטיושות
▪  ▪  ▪

+ פרץ: במידה והציר המדיני יכשל - מהלך צבאי
"יש להפסיק את ירי הקטיושות. לא ייתכן שמיליון תושבים יחיו במקלטים. בעניין הזה לא תהיה מגבלה לצבא". כך אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בשיחה עם חיילים בביקור שערך בצפון הארץ. הודא הדגיש: "אני נותן לכם את כל הכוח ואת כל הגיבוי. אנחנו לא עוצרים". אולמרט ציין שעד כה אישר את כל הפעולות שביקש הצבא ולא הגביל פעולות שנדרשו.
אולמרט קיים סיור בפיקוד צפון (יום ב', 7.8.06), יחד עם שר הביטחון, עמיר פרץ, שר התמ"ת, אלי ישי, השר רפי איתן, הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, אלוף פיקוד צפון, האלוף אודי אדם, מפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף גדי שמני וסגל הפיקוד הבכיר של פיקוד הצפון.
במהלך הביקור קיבלו ראש הממשלה והשרים סקירות על הפעילות המבצעית בגיזרה הצפונית, המאבק בירי הרקטות ועל התוכניות המבצעיות של צה"ל להמשך הפעילות בלבנון.
בנוסף, קיים אולמרט שיחה עם כ- 30 קציני מילואים שמשרתים כיום בחזית הצפונית. הוא הדגיש בפניהם, כי פעילות הצבא נועדה לייצר מהלכים מדיניים.
"אין לצבא מגבלה. עם ישראל אוהב את הצבא שלו ומעריך אותו על נחישותו. רוב העם מזדהה עם המבצע ומוכן לשאת את המחיר. גם הקהילה הבינלאומית רואה היום את המלחמה בצורה שונה לגמרי", אמר אולמרט לחיילים.
אולמרט התייחס במהלך הביקור גם לדברים שאמר יום קודם לכן אלוף פיקוד הצפון, אודי אדם - שרמז כי הדרג המדיני הגביל את פעולות הצבא, ובמיוחד כניסה קרקעית לדרום לבנון במועד מוקדם שהיה נחוץ. אולמרט אמר בנושא זה, כי כל הפעולות שביקש הצבא, אושרו. תראו לי בקשה אחת שלא אושרה, אמר.
הקצינים ביקשו מראש הממשלה ומשר הביטחון להגביר את הלחימה עד למיגור האיום, ובנוסף ציינו כי החיילים בעלי מוטיבציה גבוהה להילחם על-מנת להביא שקט לעורף.
ביחס לקורבנות ולתוצאות הלחימה אמר ראש הממשלה: "מלחמה כרוכה בהרוגים, כאב, בכי, טראומות. את זה אנחנו יודעים אבל זה הרגע בו צריכים להתמודד, גם בשדה הקרב וגם בעורף".

תאריך:  07/08/2006   |   עודכן:  08/08/2006
פרץ: במידה והציר המדיני יכשל - מהלך צבאי

t
צה"ל לא ממתין להליך המדיני - שום מהלך אינו מתעכב בגלל התהליך המדיני, אמר (ב', 7.8.06) שר הביטחון, עמיר פרץ, בנאום בפתיחת ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שהתקיימה בחדר הדיונים של משרד הביטחון בקרייה בת"א.
"ההחלטה הכי חשובה שהתקבלה כעת היא להרחיק את איום הקטיושות ולהפסיק את הירי על העורף. אלה יכולים להיפסק בשתי דרכים. בדרך מדינית: אם ההליך המדיני המתגבש יפסיק הקטיושות, אז נוכל לומר שהמבצע שינה את המציאות. אך צה"ל קיבל הנחיות לפעול בלי להתחשב בהליך המדיני. שני המסלולים מתקדמים במקביל".
לדברי פרץ, "לא היה שלב שבו צה"ל לא קיבל גיבוי למהלכים שביקש". הוא הוסיף, כי קיים קונצנזוס לאומי סביב מבצע צבאי רחב, במידה וזה יידרש, וכי הצבא נערך לכך. "במידה שההליך המדיני לא יבשיל, צה"ל ישתלט על אתרי השיגור בכל מקום, כדי לצמצם הירי ולהוציא את האזרחים מהמקלטים".
פרץ הדגיש: לצה"ל ניתנה הוראה חד-משמעית - במידה והתהליך המדיני יכשל צה"ל יפעל בכל מקום בלבנון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המטוס חצה את הגבול והופל בתחומי שטח ישראל    במערכת הביטחון בודקים באיזה מזל"ט מדובר
יהונתן דחוח-הלוי
הליגה הערבית יוזמת מבצע תיעוד של מידע גלוי על-מנת לבסס כתבי אישום נגד פוליטיקאים וקציני צבא באשמת "פשעי מלחמה"    נציבת האו"ם לזכויות האדם: במעשי ישראל "יש פוטנציאל לפשעי מלחמה"
עומר שיקלר, ניר יהב
צבא לבנון הכריז על גיוס כוחות מילואים עקב המשך התקיפות מצד ישראל בלבנון    הגיוס נועד לפריסת הצבא בדרום לבנון    יגויסו כ-15 אלף חיילים    בלבנון טוענים כי החיזבאללה הסכים לתוכנית
הילה רפופורט
שעות ספורות לאחר שפרץ בבכי בדווחו על 40 הרוגים ב"טבח" שביצע צה"ל בכפר חולה, חזר בו רה"מ הלבנוני ואמר: באירוע הרוג לבנוני אחד בלבד    אין זו הפעם הראשונה בה סניורה "מגזים": באירועי כפר כנא דיווח על 54 הרוגים; אח"כ "תיקן" ל - 28 בלבד
רונן ליבוביץ
ח"כ צרצור מאשים את ישראל בניסיון התנקשות ברה"מ הפלשתיני    לדבריו, "הסלמה מאוד מסוכנת בניסיון לגרור את העם הפלשתיני למלחמה קשה"    עוד אמר: "כנראה שהמנהיגים הישראלים איבדו כל תחושה של היגיון ושכל ישר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il