X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה - פשרה בין סוריה לארה"ב, שנמנעה מהלטיל וטו
▪  ▪  ▪

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה גינוי חריף נגד ישראל, בעקבות פעולתה במתחם המוקטעה. ההצעה שהתקבלה במועצה קוראת לישראל להפסיק את פעולותיה במתחם המוקטעה, ולסיים את המצור על לשכתו של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת. כמו כן נדרשת ישראל לשוב לעמדות שלפני פרוץ האינתיפאדה.
במקביל נקבע גינוי חריף נגד הפיגועים הקשים נגד ישראל, ובמיוחד נגד הארגונים שנטלו אחריות לפיגוע בצומת אום אל-פאחם ופיגוע האוטובוס באלנבי בתל אביב.
במהלך ההצבעה נמנעה ארה"ב, אך בהתאם לדרישתה התקבלה הצעת גינוי של פיגועי ההתאבדות, וקריאה לערפאת להעמיד לדין את האחראים לפעולות הטרור.
הצעת ההחלטה שגובשה היתה למעשה פשרה בין ההצעות שהגישו נציגי מדינות ערב, שדרשו נוסח תקיף יותר כלפי ישראל, לעומת הצעת ארה"ב, שדרשה גינוי חריף יותר לטרור. על-פי ההצעה האמריקנית המקורית, נכללו גם שמות ארגוני הטרור: חמאס וג'יאהד איסלמי, אולם בהצעת הפשרה שהתקבלה לא אוזכרו שמות הארגונים.
המועצה דנה במצב בשטחים במשך כ-12 שעות, עקב מחלוקת בין עמדת ארה"ב לעמדת המדינות הערביות. הדיון המיוחד, שהתקיים ברובו בדלתיים פתוחות, כונס לבקשתה של סוריה, חברת המועצה. על-פי ההצעה הסורית, נקראה ישראל להסיר את המצור מעל לשכתו של ערפאת ולהביא לסיום האלימות.
מזכ"ל האו"ם קופי ענאן פתח את הדיון במועצה, והזהיר את ישראל כי מדיניות הפגיעה בפלשתינית הינה "מדיניות כושלת", המעודדת את הקיצוניים, ולא מביאה לסיום האלימות במזרח התיכון.
"כיצד יכולים הפלשתינים להיענות לקריאה למגר את הטרור, כשהתשתיות האזרחיות והביטחוניות של הרשות הפלשתינית נהרסות", אמר ענאן. המזכ"ל הוסיף ואמר: "כמה מאות אלפים עוד צריכים למות לפני שהמנהיגים משני הצדדים יקבלו את האומץ לבצע את הבלתי נמנע".
שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון נגרופונטה, הביע בנאומו במועצה הסתייגות מפעולות ישראל ברמאללה. "הפעולות האחרונות אינן מועילות - לא להפסקת האלימות ולא לקידום הרפורמות", אמר. אולם מנגד ציין כי ארה"ב לא תתמוך בהצעת החלטה לפיה לעימות הנוכחי אין שני צדדים. ארה"ב לא תיתן יד להחלטה שלא תגנה פעולות טרור ואת הארגונים המבצעים אותן".
שגריר ישראל באו"ם, יהודה לנקרי, העריך לפני הדיון במועצה, כי ארה"ב לא תטיל וטו. הסיבה העיקרית לכך הוא החשש של האמריקנים כי הטלת וטו יקשה על גיבוש הקואליציה מול עירק.
ברשות הפלשתינית ברכו על החלטת מועצת הביטחון לגנות את ישראל. "אנו מברכים על ההחלטה, אבל חשוב לעמוד על כך שישראל תכבד אותה ותסיג כוחותיה מהמוקטעה", אמר נביל אבו-רודיינה, יועצו של ערפאת.
הנציג האמריקני במועצת הביטחון, ג'יימס קאניגהאם, תקף את החלטת הגינוי. "המועצה נמנעה מלמתוח ביקורת על ארגוני הטרור ועל הגופים שמספקים להם הגנה". אמר קאניגהאם בסיום ההצבעה.

תאריך:  24/09/2002   |   עודכן:  24/09/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
פיצוץ יכול להתרחש כאשר כמות הדלק נמוכה; החברה פונה לכל לקוחותיה ברחבי העולם לבדוק המטוסים מסוג 737, 747 ו-757; כך פורסם באתר ה-BBC
שי פאוזנר
בדיקת מלאי, ביצוע הזמנות, הוצאת חשבוניות והעברת הנתונים באמצעות מכשיר הפלאפון בזמן אמת וללא תלות הלקוח בחומרה
שי פאוזנר
הנייד או הפאלם-פיילוט יחוברו לפלאפון; יגבו יחד תשלום עבור זמן האוויר בלבד ויהיו הזולים בשוק
הדר פרבר
טוען שעירק במרחק של שנה-שנתיים מהשלמת יצור נשק אטומי
שי פאוזנר
הדיה פועלת בנקודות המכירה עם מערך פתרונות כמו מדבקות על רצפות בסופרמרקט; בכירים בענף אומרים שההחלטה במקסימדיה נובעת מהפגיעה בתקציבי הפרסום שמופנים לתחום השילוט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il