ועדת השרים לכלכלה, בראשותו סגן ראש הממשלה ושר האוצר סילבן שלום, קידמה בישיבתה מספר פרויקטים גדולים בתחום התשתיות.
הוועדה פעלה לזירוז פרויקט כביש חוצה ישראל, באמצעות הקמת קטע 18 בכביש (בין נחל עירון לוואדי מילק) בשנת 2002 ופתיחתו לתנועה בשנת 2004.
הצוות המשותף למשרדי האוצר והתחבורה של כביש חוצה ישראל התבקש לסיים תוך 60 יום את המו"מ עם זכיין הכביש על הקטע החדש. יחד עם זאת, המליצה הוועדה על פרסום מכרז חדש להקמתו והפעלתו של הכביש. הצוות גם הונחה לבצע תיקון חקיקה (במידת הצורך) שיאפשר הקמת קטע מהכביש כביש אגרה.
הוועדה הורתה לוועדת חברת כביש חוצה ישראל לפעול מול הגורמים הרלוונטיים לשם מסירה לזכיין של כל הקרקעות הנדרשות להקמת קטעי הכביש הנכללים בהסכם הזיכיון ובלוח הזמנים הקבוע בהסכם, תוך דיווח לוועדה על ההתקדמות בנושא.
החלטה נוספת נוגעת להתחלת פרויקט מנהרות הכרמל עוד בשנה זו, תוך השלמתו עד שנת 2004. שרי האוצר, הפנים והתחבורה, יפעלו לסיום כל ההליכים הסטטוטוריים הקשורים באישור הפרויקט תוך 90 יום, תוך האצת הדיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית חיפה.
הוועדה החליטה עוד לחייב השלמת עבודות התשתית המסילתיות בקו הרכבת תל אביב-כפר סבא, הכוללת מסילה כפולה לראש העין ומסילה בודדת לכפר סבא, תוך בחירת מפעיל לקו זה. לשם כך התבקשה רכבת ישראל להשלים את עבודות התשתית לא יאוחר משנת 2004, ולתפוס את הקרקעות הנדרשות להקמת המסילה לכפר סבא תוך 90 יום. כמו כן יפורסם מכרז למיון מוקדם של מפעיל לקו זה תוך 90 יום.
חברת נתיבי אילון הונחתה להשלים את הקמת מחלף מבצע קדש עד 2004, באופן שיאפשר הפעלת הרכבות לכפר סבא וראש העין בתדירות של ארבע רכבות לשעה לפחות.
עוד אישרה הוועדה את תקציב הפיתוח לשנת 2001 - בהיקף של 335 מיליון ש"ח לרשות הנמלים והרכבות, ותקציב בסך 363 מיליון ש"ח והרשאה להתחייב בהיקף של 200 מיליון ש"ח לרשות שדות התעופה.
לדברי שר האוצר, פרויקטים אלו בעלי חשיבות בעידוד הצמיחה והתעסוקה המשק. שר האוצר התיחס גם לנושאים שיעלו בדיון הבא, הקשורים להארכת כביש חוצה ישראל בקטע שבין קריית גת לבאר שבע ולרמת חובב.