משרד החינוך החל השנה בסדרת פעולות לשיפור הוראת המתמטיקה בבתי הספר. מנכ"לית המשרד, רונית תירוש הוראתה לראשונה להקצות לפחות שש שעות הוראה שבועיות לכל תלמיד, במוסדות החינוך היסודי.
משרד החינוך הציע תוכנית לימודים חדשה בשם "מתמטיקה 2000", שנועדה לשפר את תהליכי הלמידה במתמטיקה. התוכנית החדשה עוררה מחלוקת בקרב מורים ואנשי אקדמיה, ובשל כך הקומה ועדה לבדיקת התוכנית אשר תגיש את המלצותיה עד לחודש מרץ 2003.
כמו כן, המורים יחויבו לעבור הכשרה אינטנסיבית באוניברסיטאות ובמכללות, ובסיום ההכשרה יקבלו תעודת הסמכה להורות מתמטיקה. במהלך שנת תשס"ב החלו 2,700 מורים במגזרים השונים את הכשרתם במרכזי הלימוד שפתח משרד החינוך ברחבי הארץ.
בחינוך היסודי, החליטה הוועדה, כי בשנת תשס"ג יחל ניסוי בכיתות א'-ב' של 20 בתי ספר בהם ילמדו באמצעות חומרי לימדה מסינגפור. המורים עוברים השנה השתלמויות לאורך שנת הלימודים. הניסוי מלווה בהערכה מדעית.
תוכנית "חשבון 10", פותחה על-ידי חברת למדא, היא הופצה בקרב כיתות א'-ג'. בשנת תשס"ב השתתפו בניסוי 200 בתי ספר. לאור התוצאות המרשימות, הורחבה גישה זו והוחלט ליישמה על 200 בתי ספר ממלכתי וממ"ד, וב-100 בתי ספר של החינוך המיוחד, וב-30 בתי ספר ברשת "מעיין החינוך התורני". הניסוי מקיף השנה 35,000 תלמידים.
כמו כן, מיושמת תוכנית קרפנטר. הגישה צמחה מפרויקט מחקרי בארה"ב והותאמה לצורכי הארץ, לגודל הכיתות ולתוכנית הלימודים הישראלית. התוכנית נוסתה במשך 5 שנים ב-70 בתי ספר יסודיים בארץ ונמשכת גם השנה. בגישה זו מעודדים את התלמיד לפתח ביטחון עצמי ביכולתו ללמוד את המקצוע. התלמידים לומדים לפתור בעיות אתגריות וקשות בדרכים שונות על-ידי נתינת מרחב חשיבה יצירתי ואופייני לחשיבתו של התלמיד.
בחטיבות הביניים החלו בפיתוח תוכנית לימודים חדשה. ועדה לתוכנית לימודים, הפועלת בראשותו של פרופ' עמוס ארליך, מאוניברסיטת תל אביב, עומדת לסיים את הכנת הטיוטה הראשונה של התוכנית המוצעת.
משרד החינוך נערך תוכנית לימודים לכיתות ח', בעקבות ממצאים מדאיגים של רמת התלמידים בשכבה זו, בעיקר בתחום החשיבה הכמותית. בעקבות ממצאים אלה, בנה משרד החינוך תוכנית בנושא פיתוח החשיבה הכמותית. התוכנית בנויה בצורה ספירלית ועיקרה ביסוס חוזר ונשנה של תכנים שכבר נלמדו. התוכנית מלוה במחקר והערכה.
בבתי הספר העל-יסודיים, החל משנת תשס"ג יוכלו התלמידים להיבחן "במבנה הצבירה" (בחינות מודולריות), ולהתקדם בציוניהם מיחידת לימוד אחת עד ל-5 יחידות, כשבכל שלב הם נבחנים על חומר נוסף. השינוי נכנס לתקוף מתשס"ג וחל על הלומדים השנה בכיתות י'. במסגרת היערכות משרד החינוך למבנה החדש של הבחינות, נערכו השתלמויות ברחבי הארץ.
בנוסף, מיושמת תוכנית "מיצוי ומצוינות". תוכנית זו קיימת ב-60 בתי ספר ותומכת בתלמידים בשני הקצוות של היכולת. התוכנית מלווה בתמיכה של מומחים להוראת המתמטיקה מהאוניברסיטה העברית והטכניון. במסגרת תוכנית זו לומדים התלמידים מתמטיקה בהיקף מוגבר עם חומרי למידה מותאמים ליכולות האישיות.