X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי לממשלה פרסם הנחיות האוסרות הוצאת כספים שלא כדין ומינויים לא כשרים בזמן קמפיין הבחירות
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, פרסם הנחיות המזהירות מועמדים להימע משימוש שלא כדי בכספי ציבור, ומביצוע מינויים לא תקינים במרוצת הבחירות.
רובינשטיין מציין, כי תקופת בחירות ידועה כתקופה של בזבוז כספים מיותרים על עריכת סקרים, מסע בחירות ומינויים פוליטיים. הנחיות היועמ"ש פורוסמו כבר בעבר בתקופות בחירות קודמות, אך הן רלוונטיות מאוד כיום, לאור המצב הקשה במשק.
עיקר ההנחיות עוסקות במינויים, עריכת סקרים על-ידי משרדי ממשלה, מתן הבטחות או התחייבויות להקצאת תקציבים או טובות הנאה בסיורי הבחירות, פעילות פוליטית בגופים ציבוריים ופרסומים במימון ציבורי הכוללים תעמולת בחירות. ההנחיות הופצו לראש הממשלה ולשרי הממשלה.
להלן עיקרי ההנחיות:
- היועץ המשפטי לממשלה קובע כי יש להקפיד על אמות מידה ראויות בדבר מינויים בשירות המדינה, בחברות ממשלתיות ובתאגידים ציבוריים כל ימות השנה. למינויים בתקופת הבחירות, הוא קובע, נודעת רגישות מיוחדת.
בעת תקופת בחירות, מינוי אדם בעל זיקה אישית או פוליטית מעורר את החשש כי המינוי נעשה מטעמים בלתי ענייניים. נדרשת איפוא, הקפדה כפולה - הן באשר לעצם הצורך במינוי בתקופה זו והן בנוגע להפעלת שיקול דעת במינוי. רק מינוי שקיים צורך לעשותו בעת הזאת - ייעשה, וזאת תוך בחינת הצורך בהתאם לנסיבות הנוגעות למינוי שמבקשים לעשותו, תוך שימת לב לחלופות האפשריות.
- יש להימנע בתקופה שעד הבחירות מעריכת סקרים שאינם בנושאים מקצועיים מובהקים ומהווים חלק מעבודתו המקצועית השוטפת של המשרד. במיוחד ראוי להימנע מעריכתם של סקרי שביעות רצון, הכוללים שאלות על נבחרי הציבור או מועמדים בבחירות.
היועץ קובע עוד, כי כל השאלות הנשאלות במסגרת כל סקר שעורך משרד ממשלתי, יובאו טרם עריכת הסקר, לאישורו של היועץ המשפטי של אותו משרד. זאת על-מנת שיוודא שלא יעלו שאלות המעלות חשש כי יש בהן משום נגיעה לתעמולת בחירות.
- יש להימנע מהבטחות או התחייבויות לחלוקת הטבות או להקצאת תקציבים במהלך סיורי בחירות או בזיקה אליהם. החלטות מסוג זה יש לקבל בהתאם לסדרי מינהל תקין, ולאחר תהליך מסודר של קבלת החלטות, לרבות התייעצות בדרג המקצועי ועבודת המטה הנדרשת, ובהתאם לנהלים המחייבים.
אין מקום לקבל החלטות על חלוקת הטבות או הקצאת תקציבים במהלך סיור בחירות או בזיקה אליו. כמו כן, חל איסור על תעמולת בחירות במסגרת סיורים רשמיים של שר או בתקוף תקפידו, להבדיל מסיורי בחירות במסגרת פעילותו מטעם רשימתו.
- חל איסור על שימוש בנכסי ציבור לצורך תעמולת בחירות. כמו כן, חל איסור על תעמולת בחירות על-ידי עובדי ציבור.
- חל איסור על שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, במישרין או בעקיפין, בכספי משרדי ממשלה, מפעל או מוסד מדינה, רשות מקומית או כל גוף מבוקר אחר או בנכסים של הגופים הללו. בכלל זה איסור על הוצאת פרסומים שיש בהם תעמולת בחירות.
בשבוע הקרוב יקיים היועמ"ש דיון, באשר לאופן יישום האמור בהנחיה וכלל ההיבטים העולים ממנה.

תאריך:  07/11/2002   |   עודכן:  07/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
צה"ל מעביר מחנות לנגב; ההחלטות שהתקבלו בישיבה של וועדת השרים לנגב והגליל, בראשות ראש הממשלה
הדר פרבר
תנועת ש"ס פנתה לדרעי; מקורביו של דרעי: יסרב לכל תפקיד רשמי ולא יסייע למערכת הבחירות
מירב לוי
לראשונה, יוקצו 6 שעות שבועיות ללימוד המתמטיקה בביה"ס היסודיים; תוכנית "חשבון 10" תורחב ל-200 ביה"ס נוספים; בכיתות ח' תיושם תוכנית לשיפור תחום החשיבה הכמותית
רנית נחום-הלוי
בפגישה שנערכה בתל אביב בין מצנע לרמון הבטיחו השניים כי לא יצטרפו לממשלת אחדות אם יפסידו בבחירות; בן-אליעזר היה אמור להיוועד בפגישת השניים, אך נעדר ממנה
שי פאזזנר
צופה כי הרבעון הנוכחי יסתיים בהכנסות של הכנסות של 338-333 מיליון דולר ורווח של 20-18 סנט למניה לעומת רווח למניה של 19 סנט ברבעון האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il