X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יממה לפני הפריימריס בליכוד, הסקרים נוטים לטובת שרון, אך הוא בוחר שלא להיכנס לשאננות; בחדרה הוא הציג את הנבחרת החדשה, אך הוא אינו שולל הקמתה של ממשלת אחדות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכונן בימים אלה לנאום הניצחון שישא מחר בלילה לאחר שיתברר נצחונו בבחירות המקדימות של הליכוד. הכל מתוזמן אצל שרון, לקראת יום חמישי השבוע. גם התזמון התקשורתי שלו נעשה כך, שאת הראיונות המרכזיים בעיתונים הוא משאיר ליממה שלפני. כפי שזה נראה, שרון מכתיב את סדר היום הציבורי, ואינו מותיר כל הזדמנות נוספת לנתניהו. שני העיתונים המובילים (ידיעות אחרונות ומעריב) מצטטים הבוקר את דבריו, ומקדישים לו את העמודים הראשונים. רק בעמודים הבאים, מופיע הראיון עם נתניהו.
שרון ריכז השבוע מאמץ אחרון לקראת יום חמישי, ויצא לפעילים בשטח. אמש (יום ג', 26.11.02) בעיר חדרה, הכריז בפני פעילי הליכוד בעיר, על רשימת שרי הליכוד אשר ימנה בממשלה החדשה.
שרון הצהיר, כי בכוונתו להקים ממשלה רחבה ככל האפשר. הוא מנה את שרי הליכוד על-פי סדר התמיכה בו. הוא הזכיר, את סילבן שלום, ציפי לבני, רוני מילוא, דן מרידור, עוזי לנדאו, לימור לבנת וצחי הנגבי. שרון בחר לציין גם את שר המשפטים לשעבר, מאיר שטרית, למרות הצהרתו על תמיכה בנתניהו. הוא דיבר בכנס על נבחרת של שרים איתה ינהל את המדינה, אך ציין כי אליה יצרף גם את חברו משכבר הימים, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט.
שרון מודע לסקרים שנוטים לטובתו - מדובר בפערים שבין 20% ל-24%, אך עם זאת מבקש מאנשי מטהו שלא להיכנס לשאננות. הוא מודע למצבו של נתניהו בסקרים, ויודע כי לא יבחל בשום תרגיל על-מנת להציל את כבודו מהפסד מוחץ כפי שמראים הסקרים.
אתמול ניסה נתניהו לגייס לשורותיו גם את אחד מנפילי הליכוד, ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר. שמיר אומנם התבטא כי אין הוא תומך בהקמת מדינה פלשתינית, אך נתניהו פרש זאת כתמיכה במחנהו, ומיהר לפרסם ידיעה שגויה בנושא בתקשורת.
שרון לא ממהר להתרגש. הוא מציין כי הוא תומך בהקמת מדינה פלשתינית, אך דבק במנטרה שבזכותה שומרים לו בוחריו אמונים - המלחמה בטרור. שרון מתנה את ההתקדמות המדינית עם הפלשתינית בהספקת הטרור והאלימות. "אנו נמשיך להילחם בטרור בכל מקום ובכל זמן", אומר שרון כל העת. יחד עם זאת, שרון הוא ער למציאות, ויודע כי כיום יש כבר מעל ל-100 מדינות בעולם אשר מכירות במדינה פלשתינית עוד בטרם הוקמה.
הוא אומנם מדבר על רצונו להגיע להסדר, אך מגלה רגישות יתר בכל הנוגע לנושא ההתנחלויות., ומציין כי ישאיר נשא זה להסדר הקבע.
באשר להקמת ממשלת אחדות פעם נוספת, שרון משיב על כך בחיוב. הוא מדגיש כי לנגד עיניו עומד האינטרס הלאומי, ואין הוא עוסק בחשבונות אישיים, למרות חוסר ההתאמה הפוליטיות בינו לבין עמרם מצנע. "קווי היסוד של הממשלה הבאה יהיו זהים לקווי היסוד של הממשלה הנוכחית", אומר שרון, ולמרות זאת בכוונתו לקרוא למפלגת העבודה לשבת יחד בממשלה.
שרון אינו סוחב איתו הצלחות מרשימות, לא בתחום המדיני ובוודאי שלא בתחום הכלכלי, אך למרות זאת, הוא מוביל בסקרים ללא מאמץ מיוחד. מחר, כפי שהדברים נראים, יבחר שוב לעמוד בראש מפלגת הליכוד. וכפי שהמציאות מוכיחה, העם לא זכר לו את הכישלונות, אלא רק את נחישותו להילחם בהתגברות הטרור בארץ.

תאריך:  27/11/2002   |   עודכן:  27/11/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
העסקה שקיבלה את עידוד משרד הביטחון ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים היא מהגדולות של השנים האחרנות בתעשיה הביטחונית בישראל
הדר פרבר
בדרום אפריקה "פמיניזציה" של המחלה: בדרך כלל צורכי סמים מדביקים את בנות זוגן; 42 מיליון איש חיים כיום עם HIV ומתוך 38.6 נשאים מבוגרים 19.2 הן נשים
ניצן כהן
בחברה הסבירו כי החליטו שלא לבצע המחיקה לאור ההערכת מנהליה כי הבורסות העולמיות יעלו בתקופה הקרובה ב-118% (!)
שי פאוזנר
חתמה הסכם עם סיירה פסיפיק לאספקת אנרגיה מתחדשת אורמת בשני אתרים גיאותרמיים בנבדה; ההסכם מתבסס על החוק המחייב להגדיל חלקו של "החשמל הירוק"
יואב יצחק
כ-400 פרקליטים ערכו כנס מחאה; ארבל פעלה לקידום שני פרקליטים ממקורביה: שי ניצן ואפרת ברזילי; פרקליטי המחוזות עורכים כינוס חסר תקדים בתל אביב; ארבל דוחה את הטענות נגדה: "כולם בני", אמרה; הולנדר מתייצב להגנת ארבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il