X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענתה, פרסום הכתבה "לדרבי חוקים משלה" של נחמיה שטסלר הציגה את שלוחת האוני' כמי שאינה בעלת דרישות כניסה וחוששת מפיקוח אקדמי; התובעת מבקשת 3 מיליון ש"ח ופרסום התנצלות בבולטות ראויה בעיתון
▪  ▪  ▪

שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בגין פרסום לשון הרע, נגד הוצאת עיתון הארץ, העורך הראשי חנוך מרמרי והעיתונאי נחמיה שטרסלר.
התביעה, בסך 3 מיליון שקלים, מתייחסת למאמר של הפרשן הכלכלי, נחמיה שטרסלר, שפורסם ביום שישי בעיתון הארץ (22.11.02) תחת הכותרת: "לדרבי חוקים משלה".
כמו כן, מבקשת שלוחת האוניברסיטה מבית המשפט, להורות לעיתון ולנתבעים לפרסם התנצלות בהיקף במידה ובבולטות הראויים.
בתביעה, שהוגשה ביום רביעי (26.11.02), באמצעות עורכי הדין רענן הר-זהב ועופרה יצהר, טוענת רשת מכללות בע"מ, המפעילה את שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל, כי בכתבה שפורסמה תחת הכותרת "לדברי חוקים משלה", הוצגה שלוחת האוניברסיטה כמי שהתארים הנלמדים אצלה ניתנים בקלות וכמי שיש לה חוקים משלה ואינה פועלת על-פי דין. הצגה זו של הדברים, טוענת התובעת, חוטאת לאמת, נוגדת את האמת ולוקה באי דיוקים רבים.
בתביעתה מבקשת שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל להבהיר, כי היא פועלת על-פי כל דין ובהתאם לחוק המועצה להשכלה גבוהה. השלוחה מקיימת את כל הוראות החוק והיא עומדת לביקורת המל"ג.
שלוחת דרבי בישראל מקיימת במלואן, הן את הוראות אוניברסיטת האם באנגליה, והן את הנחיות המחוקק והמל"ג. כל מסלולי הלימוד המופעלים בשלוחה מופעלים על-פי כל דין. כמו כן, לתובעת כלל לא ניתנה האפשרות להגיב ולהתייחס לכתבה טרם פרסומה. התובעת טוענת כי הדברים שפורסמו אינם נכונים, פוגעים פגיעה קשה ועולבת בתובעת ומציגים אותה כעבריינית.
לטענתה, בנסיבות המקרה פעלו עובדי עיתון הארץ בחוסר תום לב, תוך עצימת עיניים ואי אכפתיות לגבי תוצאות הפרסום והשלכותיו לגבי התובעת.
בתביעה נטען עוד, כי הפרסום נעשה ללא ציון העובדות, תוך התעלמות מהעובדה ששלוחת דרבי בישראל פועלת על-פי כל הכללים, ועל-פי חוק.
"הפרסום הציג את התובעת כמי שלה חוקים משלה, כמי שרמתה האקדמית נמוכה מן הרמה במוסד האם, כמי שאינה בעלת דרישות כניסה, כמי שאינה מקיימת בחינות וכמי שחוששת מפיקוח אקדמי של המועצה להשכלה גבוהה ולא כך הם פני הדברים".
הפרסום גרם לסטודנטים רבים לבטל את לימודיהם אצל התובעת, ובכך גרם לתובעת נזקים כספיים ממשיים".
התובעת טוענת, כי בכתבה כורך הכתב את שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל עם אוניברסיטת לטביה. עצם כריכת שמה של התובעת עם שמה של אוניברסיטת לטביה, אשר בהקשר לתארים שהעניקה מתנהלת חקירה משטרתית בנוגע לקניית תארים במרמה, מציגה את התובעת כעבריינית בעצמה, והינה אמירה פוגעת ומהווה לשון הרע. אמירה זו, לטענתה, מטעה במכוון, ויש בה משום פגיעה בזדון וללא שום סיבה בשלוחת דרבי.
בניגוד מוחלט לאמור בכתבה, שלוחת אוניברסיטת דרבי מקיימת את תנאי הקבלה הקבועים בחוק גם לגבי מוסדות ישראליים, ומקיימת בחינות במהלך הלימודים. חלק מהסטודנטים אינו עומד בדרישות המוסד לקבלת תואר אקדמי.
בנוסף לכך, ובניגוד מוחלט לאמור בכתבה, תומכת שלוחת האוניברסיטה בהטלת פיקוח אקדמי מעבר לקבוע בחוק, ופנתה ביוזמתה למועצה להשכלה גבוהה לבחון האפשרות להפוך למוסד אקדמי ישראלי.

תאריך:  01/12/2002   |   עודכן:  01/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הכריזה על שיתוף פעולה ראשון בתחום עם רשת בתי הקפה אספרסו-בר; בשלב זה איננה מתכוונת למכור את מוצרי השוקולד לשתיה ברשתות השיווק; השוקולד לשתיה של החברה נמכר כבר כמה שנים באירופה
מירב לוי
הפוליסה תכלול פיצוי חודשי במקרה של מצב סיעודי; פיצוי במקרה של פטירת המבוטח והוצאות שיקום של עד 2500 ש"ח לחודש; גיל ההצטרפות: 18-80
מירב לוי
מחליפו - דני גולדשטיין ששימש בתפקיד סמנכ"ל לתעשיה בחברה
הדר פרבר
כוחות הביטחון קיבלו מידע על קבוצה איסלמית אשר מסתתרת באחד הבתים; חילופי אש התפתחו בין הצדדים; בין ההרוגים שני אזרחים שנקלעו למקום
שי פאוזנר
סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 3.9 מיליון ש"ח בלבד; ההכנסות צמחו ברבעון ב-15% ל-1.18 מיליארד ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il