X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הממצאים של בדיקת הטנקים: החברות וולקן, שנפ ולאור מספקות לצה"ל מצברים שאינם עומדים בעומסים הנדרשים בהתנעה; קיימים הבדלים בין הקיבול המוצהר על-ידי היצרנים לזה שמפורסם בקטלוג היצרן
▪  ▪  ▪

מצברים שבטנקים לשעת חירום של צה"ל אינם עומדים בתקנים ומסכנים חיי-אדם. כך עולה מהתרעות ששלחה יצרנית המצברים טלרון לפני כחודשיים, לגורמים במערכת הביטחון, בהם היא מעריכה, כי המצברים שנרכשו מיצרניות שונות עד-כה - לא יעמדו בדרישות בזמן חירום.
יצרני מצברי הרכב וולקן, שנפ ולאור אינם עומדים בדרישות הטכניות של קיבול אמפר לשעה - ומטעים את צה"ל ומשרד הביטחון.
דוח מבקר המדינה האחרון התייחס לכשל המבצעי והטכני הקיים בטנקים ובמחסני החירום, אולם בדיקה מעמיקה בנושא לא התבצעה.
המפרטים הטכניים של צה"ל וגורמים אחרים במשק לרכישת מצברי רכב, דורשים בין השאר בחינת קיבול באמפר שעה - המהווה מדידה טכנית הנדרשת מהמצבר כדי לתת מענה לזרמים החשמליים הנדרשים על-ידי הצרכנים השונים ברכב, כגון: הסטרסטר, מערכות קשר, אורות וכדומה.
אולם, מהממצאים עולה כי מזה מספר חודשים הפסיק מכון התקנים לבדוק את הקיבול האמפר שעה של יצרני מצברי הרכב וולקן ושנפ על-פי הנדרש בתקן ישראלי מס' 87. זאת משום שבבדיקות המעבדה במכון של המצברים המיוצרים על-ידם לא נמצא קיבול באמפר שעה המוצהר על-ידי היצרנים בסימון על גבי המצבר וקטלוג היצרנים. כך קורה כי התקן שניתן לחברות אלו אינו כולל אישור לגבי הקיבול באמפר שעה של כל המצברים המיוצרים על-ידם. אולם כידוע מסתמכים מערכת הביטחון, צה"ל וכל הציבור הרחב על תו התקן והבדיקות במכון התקנים.
למרות הכשל הטכני של מצברי הרכב המיוצרים בחברות אלו, ממשיכים היצרנים הנ"ל לסמן ערכים גבוהים של קיבול באמפר שעה הן על גבי המצבר והן בקטלוג היצרן ועל-ידי כך מטעים את הרוכשים על-ידי כיתוב באותיות קטנות "מתאים לרכב הצורך...אמפר שעה..."ראה נספח מדבקות".
כאן המקום לציין כי קבוצת טלרון מצברים אינה מוכרת מצברי טנקים לצה"ל ואינה משתתפת בתחרות. בעקבות הממצאים פנתה קבוצת טלרון לגורמים בכירים במערכת הביטחון, בהם שר הביטחון והרמטכ"ל והתריעה מפני הטעיית המערכת והסכנה הטמונה לחיי אדם בעת שימושם. בקבוצת טלרון מציינים, כי עד-כה לא התקבלו תשובות של ממש מאף אחד מהגורמים שצויינו.

תאריך:  26/12/2002   |   עודכן:  26/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
לדברי נוה, ההשקעה באיכות ומצוינות הכרחית אם ברצוננו להכין את המשק לשנים הבאות
שי פאוזנר
טוענים כי לא ניתנה הזדמנות לציבור להגיב על טיוטת התקן - וכי לכן, הוא איננו חוקי; מנסים לדחות את חובתם להציג ירידת ערך חברות בהן השקיעו
ענבל אביב
מטרת הכינוס היא לבחון את ההישגים והכישלונות של הוועדות ההיסטוריות הללו, ובמהלכו יציגו נציגי הוועדות את ההתפתחות החברתית שהובילה להקמת כל וועדה, תפקידי הוועדות השונות, נושאי מחקרם וממצאיהן
שי פאוזנר
המערכת של חברת IFN תותקן במחלקת התביעות ובמחלקת השרות של החברה ותאפשר ייעול תהליכי העבודה ושיפור השירות ללקוח
מירב לוי
בשל תכנים המעודדים צריכת אלכוהול וקיום יחסי מין, יבחן כל פרק בסדרה קודם לשידורו; המועצה קוראת להפוך את תשלום ה-BID לסמלי בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il