נהגי המשאיות מחריפים הבוקר (יום ה', 2.1.03) את צעדי המחאה, בתגובה להשבתת המחצבות ברחבי הארץ. משעות הבוקר התרכזו נהגי 500 המשאיות בשיירות, כשהם נוסעים במהירות איטית וגורמי לשיבושי תנועה קשים ברחבי הארץ.
החרפת צעדי המחאה של החלה עוד אתמול, לאחר שנציגי העובדים סרבו לקבל הצעה לפתרון של ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, לפיה: יוארכו היתרי הכרייה בכל המחצבות בישראל ב-3 חודשים.
לטענת העובדים מדובר בפתרון של תקופת בחירות - אשר מטרתו היא, רק לשמור על 'שקט תעשייתי'. הם דורשים כבר עתה, להגיע לפתרון של קבע.
ראש הממשלה, אריאל שרון והיועמ"ש, אליקים רובינשטיין, הציעו אתמול (31.12.02) את ההסדר הנ"ל, בו ביקשו לקבוע בתיאום מלא ביניהם, כי בתוך שלושה חודשים, עם כינונה של כנסת חדשה, יוסדר עניין ההיתרים למחצבות על-פי תקנות חדשות. עם כניסות התקנות לתוקף, כך הציעו - יבחן מתן היתר חציבה לכל מפעיל ומפעיל בהתאם לקריטריונים המופיעים בתקנות.
עובדי המחצבות הפסיקו את עבודתם החל מהיום (1.1.03), בעקבות פקיעת ההיתרים שבידם.
לפני ההחלטה על הארכת ההיתרים, הוציא רובישנטיין הנחייה המחייבת את עובדי המחצבות להפסיק את פעילותם לאחר שלא הסדירו את פעילותם במסגרת חוק חובת המכרזים. רובינשטיין קבע בהנחייתו, כי מזה ארבע שנים לא קיימת תקנת פטור המאפשרת את הארכת הרשאות החציבה ללא מכרז ועל כן "ככל שלא יושג הסדר, אין מקום להמשך חציבה בנכסי ציבור ללא הבטחת זכויות הציבור".
מנגד, טענו עובדי המחצבות כי ממשלת ישראל צריכה לעמוד בהתחייבות מינהל מקרקעי ישראל שניתנה בעת הקמת המחצבות, לפיה כל מחצבה תפעל עד גמר עתודות האבן שלה. כאמור, נחתם אתמול הסכם המאפשר את המשך פעילותם של המחצבות בישראל, ומנע אבטלה של אלפי עובדים.