X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רפי גלסי פנה במכתב ליו"ר הסוכנות היהודית ומחה על ההתייחסות המזלזלת לציבור מורי הדרך בישראל
▪  ▪  ▪

רפי גלסי, יו"ר אגודת מורי הדרך, פנה במכתב ליו"ר הסוכנות היהודית, סלי מרידור, בטענה כי למורי הדרך אשר מלווים את הסטודנטים המשתתפים בפרויקט "תגלית", אין הכשרה מתאימה. גלסי מוחה על חוסר ההתייחסות והיעדר ההתחשבות בציבור זה, בעיקר במצב של קריסת הענף בארץ.
להלן המכתב המלא אל יו"ר הסוכנות היהודית:
אגודת מורי דרך לתיירות בישראל מברכת את אלפי הסטודנטים המסיירים במדינתנו במסגרת "תגלית" בחסות הסוכנות היהודית, אולם "אליה וקוץ בה", עשרות אוטובוסים מסיעים את הסטודנטים מחו"ל בליווי אנשים אשר בחלקם הגדול לא הוכשרו כמורי דרך, אנשים אשר היקף איכות ההדרכה שלהם לעומת מורי דרך מוסמכים , רחוקה כמזרח למערב.
ציבור מורי הדרך כשאר עובדי המגזרים התיירותיים נלחמים מדי יום בהישרדות מול הקריסה בענף התיירות. לצערנו חוסר ההתייחסות, היעדר התחשבות בציבור איכותי להדרכה, כציבור מורי הדרך, מנחה את המחליטנים להעסיק מדריך לא מוסמך על מנת לחסוך בהוצאות שכר. אכן בעבור חסכון של חופן שקלים בהווה, מדינת ישראל תאבד בעתיד אלפי סטודנטים האמורים היו להיות מסבירני ישראל בתפוצות וזאת משום שסיירו בישראל ללא מורה דרך מוסמך.
לדאבוננו, אנו עם, שללא שביתות, הפיכת שולחנות וחסימת כבישים, לא מתייחסים לאזרחים המנסים לשמור על החוק והסדר. ציבור מורי הדרך מצפה מהאגודות והחברות המביאות תיירים לישראל ובייחוד מהסוכנות היהודית, להעסיק מורי דרך מוסמכים בלבד כפי שהחוק דורש. לא יתכן שהסוכנות היהודית תעדיף להעסיק אנשים לא מורשים על פני מורי דרך מוסמכים, מיומנים שהוכשרו למקצועם במשך שנים ע"י השתלמויות חובה מטעם משרד התיירות. כיום כאשר כוח ההסברה בשדה הדיפלומטיה משול לחטיבת צנחנים בשדה הקרב, עדיין הסוכנות לא מיישמת את חוק התיירות המחייב כל קבוצה - תיירים / ישראלים, להעסיק מורה דרך מוסמך.
מדינות אשר לא נמצאות בסכסוך מדיני / צבאי עם שכניהן, מחייבות קבוצות תיירים להעסיק מורה דרך מוסמך מקומי וזאת משתי סיבות: א. הדרכה אובייקטיבית לגבי ארצם. ב. יצירת תעסוקה לאזרחי המדינה שהדרכה היא מקצועם וכיוצא מכך - מונעים אבטלה. במדינת ישראל, ההגיון, ההסברה והדאגה לייצור תעסוקה לבעלי מקצוע, כנראה מאיתנו והלאה.
מורי דרך בישראל הוכיחו עצמם כמדריכים הטובים בעולם. מכאן פליאתנו - האם הסוכנות היהודית לא יודעת זאת? האם הסוכנות היהודית בעבור חופן שקלים , מוכנה "לשחק" עם ההסברה של מדינת ישראל? האם יש לך תשובה בשבילנו?.

תאריך:  09/01/2003   |   עודכן:  09/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
על-פי החשד, חברות שלג לבן וצוות ביטחון פעלו להטיית מכרז מעברי הגבול שפרסמה רש"ת בסכום כולל של 250 מיליון ש"ח; שניים מהחשודים שנעצרו: מנכ"ל שלג לבן, יובל אורגד; ושלום עמר, מצוות ביטחון
מירב לוי
הדברים נאמרו במפגש של ראשי ההתאחדות עם המועמדים החדשים לכנסת ה-16
מירב לוי
13 פרויקטים אושרו בתחומי הכימיה, ביוטכנולגיה ותרופות; 6 בתחום התוכנה, 3 בתחום התקשורת ו-8 בתחום האלקטרוניקה
ענבל אביב
זוהי הפעם הרביעית בשבעה חודשים בה מורידה תנובה מוצרים מהמדפים בשל חשש לפגמים; החשש הפעם - פגם בשקיות חלב 3% מתוצרת מחלבת ירושלים
יואב יצחק
מסר הסבר להלוואה מסיריל קרן; טען: ביוזמתי החזרתי כמעט מיליון דולר, איש לא עשה זאת לפני; קבל - גלעד, עשה עבודה כלכלית. מה זה? שחיתות. גלעד קיבל שכר, מה זה, כפי שנאמר - זה מאפיה. אני שואל, אתם השתגעתם? יצאתם מדעתכם?; במוצ"ש - דיון בוועדת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il