X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות המים הזמינים הולכים ומצטמצים; על-פי מחקר באו"ם - בשנת 2050 כשני שליש מאוכלוסיית העולם תחיה באזורים הסובלים ממחסור במקורות מים זמינים
▪  ▪  ▪

מים הופכים בעת אחרונה לעניין של חיים או מוות כאשר למעל למיליארד אנשים בעולם חסרים מקורות מים זמינים. כך אמרו לאחרונה גורמים באו"ם לכלי תקשורת ערביים.
אותם גורמים מסתמכים על מחקר שנערך באחרונה, ממנו עולה כי מקורות המים הזמינים הופכים להיות מוגבלים, וזאת בעוד שיעור הילודה במדינות הערביות, הולך וגדל. לדברי מומחי האו"ם, תגיע אוכלוסיית 22 המדינות הערביות עד 2010 ל-358.95 מיליון, לעומת 281.22 מיליון בשנת 2000. בשנת 2020 צופים המומחים כי האוכלוסיה תגיע ל-459.23 מיליון.
המצב העדין של סוגיית מקורות המים נובע גם מהסתמכות מדינות על אחרות: שיעור מקורות המים הזרים בסוריה מגיע ל-34%; ירדן - 36%. ישראל שואבת 35% ממקורות המים שלה מאקוויפרים בגדה המערבית ו-30% מהשטחים הכבושים.
מהמחקר עולה עוד, כי קיים פער גדול בין המדינות, בשיעור השימוש המים לצרכים ביתיים. הטווח נע בין 85 ליטרים בירדן, 125 ליטרים בסוריה, לבנון ומצרים, עד לקרוב 165-250 ליטרים לאדם באירופה ו-500-600 ליטרים לאדם בצפון אמריקה.
65% מהכפרים החקלאיים במדינות הערביות מסתמכים על גשמים. ייצור המזון במספר מדינות באזור הושפע ישירות מהבצורות אשר היו בשנים האחרונות אזור.
"בכמה אזורים, התפלה של מים הפכה להיות דבר הכרחי", אמר אחד החוקרים. אולם, הוא ציין, בפתרון מסוג זה צריכה המדינה לשקול לאיזה צרכים ינותוו היכולות הכלכליות - האם עבור שימוש לצרכים ביתיים, חקלאות או תעשיה.
כלי התקשורת הערבים ציטטו בחודש שעבר את מזכיר הכללי של הליגה הערבית, עאמר מוסא, אשר אמר, כי הליגה הערבית שוקלת לקיים ועידה בנושא המים, וליצור הבנה כוללת בין המדינות הערביות בנושא זה. בשנה שעברה חנכה הליגה הערבית מרכז ללימודי המים בדמשק.
מהמחקר עולה עוד, כי מעל ל-2.2 מיליון בני אדם החיים בעיקר במדינות הבלתי מפותחות, מתים בכל שנה ממחלות בשל קירבה למים מזוהמים; קרוב ל-40% מאוכלוסיית העולם חיה כיום באזורים בהם קיים מחסור הולך וגדל של מקורות מים זמינים. על-פי הערכות, בשנת 2050, כשני שלישים מאוכלוסיית העולם, קרוב ל-5.5 מיליון איש, יחיו באזורים אשר יתמודדו עם בעיות דומות.

תאריך:  16/02/2003   |   עודכן:  16/02/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עובדי החברה יחוברו לרשת הארגון ולרשת סיסקו בחו"ל; הפרויקט כולל חיבור פס רחב בבתי העובדים; היקף הפרויקט: למעלה ממיליון ש"ח
הדר פרבר
הקימה אתר חדש בו מנגנוני חיפוש ומידע רב על חבילות נופש אטרקטיביות
גלית יצחק
כך עולה עפ"י נתוני סקר של לשכת היועצים העסקיים; מרבית היועצים העסקיים גובים 85 דולר לשעת ייעוץ; משרד התמ"ס משלם כ-40 דולר לשעת ייעוץ
שי פאוזנר
בגיפט אומרים, כי בתסריט הטוב ביותר - מלחמה של 4 עד 6 שבועות: מחיר חבית הנפט ינוע סביב כ-35 דולר לזמן קצר וירד לרמות של כ-20 דולר לחבית לאחר המלחמה
הדר פרבר
כך עולה בבדיקה שערכו באגף שפכי תעשיה במשרד לאיכות הסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il