על אף המיתון הגלובלי, גדלה נכונות הצרכנים לשלם בעבור תכנים בטלוויזיה - כך עולה מסקר צרכני הצפייה העולמי השנתי השני של חברת אקסנצ'ר.
עוד עולה מהסקר, כי 40% מהנשאלים אמרו שיהיו מוכנים לצפות בפרסומות תמורת קבלת תכנים חינם. צרכנים צעירים יותר הביעו נכונות גבוהה יותר לשלם בעבור תכנים בהשוואה לצרכנים המבוגרים - 60% מהמשיבים עד גיל 25 לעומת 38% מהמשיבים שגילם 55 ומעלה.
"נראה כי תכנים של שירותי מנויים הם העמידים ביותר במצב הכלכלי הקשה, כיוון שאין סימנים שהצריכה שלהם נפגעה מקיצוץ תקציב ההוצאות של הצרכנים. ממצא זה מדגיש את טבעו העמיד בפני מיתון של מודל המנויים גם באקלים הכלכלי הקשה השורר היום בעולם", אומר דייויד וולף, מנהל בכיר בחטיבת המדיה והבידור של אקסנצ'ר.
עוד מציין וולף, כי כמחצית מאוכלוסיית העולם היא בעלת גישה למכשירי סלולר, וכי מהסקר עולה כי מבחינת תכנים מותאמי סלולר, במדינות מתפתחות, וביניהן מקסיקו, ברזיל ומלזיה, נמצאה סבירות גבוהה כמעט פי שלושה (65%-71%) להתעניינות בצפייה בתכני טלוויזיה על גבי טלפונים ניידים בהשוואה למשיבים במדינות המפותחות, ביניהן ארה"ב, גרמניה ובריטניה (22%-26% מהמשיבים במדינות אלה).
"אפשרויות הצפייה השונות, המספקות חלופה לחוויית הטלוויזיה המסורתית, הופכות חלק אינטגרלי מחיי היומיום שלנו ולא איזושהי חדשנות מקרית", מציין וולף, ומוסיף: "כתוצאה מכך, חייבות הספקיות בשוק מתפתח זה להניע את חוויית השימוש עם הסוג הנכון של התכנים, המועברים על-גבי הסוג הנכון של ההתקן, עבור כל שוק ספציפי".
סקר צרכני הצפייה של אקסנצ'ר נערך בינואר 2009, באמצעות משאל אינטרנטי שהקיף 14,000 צרכנים ב-13 מדינות: אוסטרליה, ברזיל, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, מלזיה, מקסיקו, דרום קוריאה, סינגפור, ספרד, אנגליה וארה"ב, כאשר כל מדינה מיוצגת בסקר באמצעות 1,000 משיבים לפחות, בני 18 לפחות.
אקסנצ'ר היא חברה ציבורית גלובלית, המעניקה ייעוץ ניהולי, שירותי טכנולוגיה ומיקור חוץ. היא מעסיקה למעלה מ-186 אלף איש ב-200 ערים ב-52 מדינות ברחבי העולם. לקוחותיה פזורים ב-120 מדינות, והכנסותיה נטו בשנה הפיסקאלית שהסתיימה ב-31 באוגוסט 2008, הסתכמו ב-23.39 מיליארד דולר.