X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רובינשטיין הורה גם שלא שלא לחדש היתרים לשימוש בחומר נפץ למחצבות הפועלות ללא רשיון; בעקבות פניית שרון הוארכו הרשאות המחצבות עד יום 14.3.03; בפגישה שהתקיימה בין ראשי המחצבות הבטיח שרון לטפל בנושא לאחר הקמת ממשלתו החדשה
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הורה (יום ג', 4.3.03) לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, לפתוח בחקירה נגד בעלי המחצבות הכורים בהיעדר רשיון ואישור ממנהל מקרקעי ישראל.
בהתאם לכך פעל היועץ המשפטי של משרד התשתיות, והורה על העברת החומרים הרלוונטיים למשטרה. המדובר, ככל הידוע, בעשרות מחצבות הפועלות בימים אלה, שלא כדין לכאורה.
רובינשטיין הדגיש את חשיבות אכיפת החוק בתחום זה, מפאת ההשלכות הכלכליות והציבוריות הכרוכות בעניין. הוא הסב את תשומת לב אגף החקירות להוראת סעיף 111 לפקודת המכרות, הקובעת כי דינו של החוצב או הכורה חומר חציבה בלי רשיון הוא חמש שנות מאסר.
בנוסף, הסב היועץ את תשומת לב המשטרה, לחשד שעולה מפניית היועץ המשפטי למשרד התשתיות, כי חברת אבן וסיד בע"מ מפעילה תשע מחצבות ללא רשיון. נוכח חשד זה ומעמדה של החברה בשוק, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי יש לפתוח בחקירת משטרה מיידית.
היועץ הורה במקביל למשרד העבודה והרווחה להימנע מחידוש, ואף להפסיק, היתרים לשימוש בחומר נפץ מכל מחצבה הפועלת ללא רשיון, והנחה את מנהל מקרקעי ישראל לפתוח בהליכי פינוי לגבי כל מחצבה הפועלת ללא הרשאה תקפה.
כזכור, ביולי 2002 הורה היועץ למנהל מקרקעי ישראל לפעול להקצאת המחצבות במכרזים פומביים, בהתאם לחוק חובת המכרזים, ולהימנע מלחדש רשיונות חציבה למחצבות הפועלות ללא הרשאה בקרקע. בעקבות האמור בחוות דעתו של היועץ, לא הוארכו הרשאותיהם בקרקע של מרבית המחצבות, וכפועל יוצא מכך - לא חודשו רשיונות החציבה שפגו ביום 31.12.02.
היועץ המשפטי ניסה להגיע לנוסח מוסכם של התקנות ולאשרן בוועדת חוקה חוק ומשפט עד ליום 31.12.02. מכיוון שעד ליום זה לא אושר הנוסח, פתחו בעלי המחצבות בשביתה שהורגשה בכבישים מרכזיים ברחבי הארץ.
עובדי המחצבות טענו מנגד, כי הממשלה צריכה לעמוד בהתחייבות מינהל מקרקעי ישראל שניתנה בעת הקמת המחצבות, לפיה כל מחצבה תפעל עד גמר עתודות האבן שלה. באותו זמן איימו, כי אי פתרון המשבר יתקע את המשק ויחריף את המיתון הקשה בו שרויה המדינה.
בינואר השנה החליטה ועדת הפטור של מועצת מנהל מקרקעי ישראל, באישור שר האוצר, להענות לפניית ראש הממשלה ולאפשר הארכה זמנית של ההרשאות בקרקע עד ליום 14.3.03. כניסתה של ההרשאה הזמנית לתוקף הותנתה בהסכמת מקבל ההרשאה להמציא פרוט מלא של ההשקעות הכספיות באותה מחצבה. למעט בעלי מחצבות ספורים, סירבו בעלי המחצבות לחתום על ההתחייבות, ובהתאם לכך לא ניתן היה לחדש את רשיונות החציבה.
בפגישה שנערכה בין עובדי המחצבות לראש הממשלה ביום 8.1.03, הבטיח שרון, כי לאחר הקמת הממשלה הבאה ידאג לפתרון בנושא. במהלך הפגישה סוכם כי עד להשגת פתרון קבע, ימשיכו עובדי המחצבות לפעול ללא הפרעה. בפגישה השתתפו: ראש הממשלה אריאל שרון, נשיא התאחדות התעשיינים עודד טירה, יו"ר איגוד המחצבות ומנכ"ל חברת אבן וסיד אודי בן-אורי, נציג עובדי המחצבות שמואל סנדלר.
במנהל מקרקעי ישראל מבהירים, כי גם לאחר שתופסק העבודה במחצבות הפועלות ללא רשיון, יוכלו המחצבות הפועלות ברשיון להמשיך ולספק את תצרוכת חומרי החציבה של המשק בישראל.

תאריך:  04/03/2003   |   עודכן:  04/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן כהן
החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2002 עם הפסדים תפעוליים של 9 מיליון שקל והכנסות של 998 מיליון שקל
הדר פרבר
מנכ"ל מקורות: עם חידוש השאיבה מהכנרת
החלה מקורות להוסיף פלואוריד למים
עמוס באר
רעיון טוב ובלתי יישים עדיין
הדר פרבר
נשיא לשכת ארגוני העצמאים: העצמאים נושאים את עיקר הנטל הכבד על חשבון מגזר השכירים; פנה לשר המשפטים טומי לפיד לחוקק חוק יסוד למניעת אפליית העצמאים בתחומי המיסוי והתנאים והסוציאליים
מחלקה ראשונה
בשלב הראשון בחולון ולאחר מכן בכל משרדי הרישוי בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il