X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת נתניהו לתוכנית יש חזון ברור להשיב את הצמיחה למשק הישראלי; עצם הורדת הריבית במשק יכולה להוציא מהשבר; וילנאי: זאת תוכנית הבנויה משברי רעיונות ומגחמות
▪  ▪  ▪

התוכנית הכלכלית שהציע האוצר, עברה אתמול (יום ד') ברוב גדול של 21 שרים מול שני מתנגדים. התוכנית כוללת גזירות קשות, ומכבידה בעיקר על החלשים ומעמד הביניים. אולם שר האוצר, בנימין נתניהו מציין הבוקר (יום ד', 26.3.03) בראיון לרשת ב', כי עצם העברת התוכנית בממשלה כבר מחולתת מפנה לצמיחה גדולה יותר.
בראיון טוען נתניהו, כי לתוכנית שהציע יש חזון ברור, לגבי מה שצריך לעשות כדי להציל את כלכלת ישראל ולהבריא את המשק.
"המהפך מתחיל מיד בזה שהעברנו את ההחלטה", אמר נתניהו.
התוכנית כוללת קיצוצים רבים, גם במספר המורים, קיצוץ בשכר, ועוד. מיד עם הצעת התוכנית הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במשק. על כך השיב נתניהו כי אין ברירה: "קופת המדינה ריקה. מדינות אחרות שהיו במצב הזה עמדו בפניהן שתי ברירות: להפחית את ההוצאות, או למלא את הקופה על-ידי צמיחה. אך אני שומע את הביקורת הזאת".
בעקבות הגזירות החמורות שיטיל האוצר על המשק, נשאל נתניהו לגבי רגישותו החברתית. "ברור שיש לי רגישת חברתית, אני חי במדינה הזאת. אני הולך לבקר חולים בבתי חולים, אני רואה את המורות ומדבר עם השומר בכניסה".
"אני מציע לעבור לצמיחה של אחוז אחד, שזה 5 מיליארד ש"ח בתמ"ג. הגישה הנכונה היא איך אנחנו מייצרים מקומות עבודה לעניים. אני רוצה שיגנו על החלשים. אני רוצה שה-5 מיליארד דולר שברחו יחזרו לארץ. אני מציע לבנות תשתיות, לבנות רשת של מסילות ברזל של מדינה שיגעו לפריפריה. יש הורדת מס, אנשים ירצו ללכת לעבוד ולא להיות נתמכים. אנחנו מנסים כבר 50 שנה את שיטת הקצבאות, וזה לא הולך. יהיה פה עתיד ולא מעגל אין סופי של עוני. ההתחלה קשה אך לא אין סופית", אמר נתניהו.
נתניהו נשאל לגבי טענת השמאל כי הבעיה הכלכלית לא תיפתר ללא אופק מדיני. אתה חושב שאפשר להציל את המשק במנותק מהמצב המדיני?
"הלוואי שהמצב הביטחוני ישתפר. הקצנו כסף לזרוז הקמת הגדר. וודאי שאם הסכסוך ייפתר זה יעזור למדינה. אך יש דברים שאנו יכולים לעשות שלא קשורים למצב המדיני. ברוסיה, שהיתה במשבר נורא, הם הורידו את המיסים ב-12%. אפילו בארגנטינה, לאחר שהגיעו לתהום, הגיע המס ל-20%. אני מציע להניע את המשק קדימה".
"יש אמונה של אנשים רבים שאנחנו הולכים בדרך הנכונה, אותה דרך שמצילה מדינות אחרות. זה בא לידי ביטוי גם לאחר שנשיא ארה"ב החליט להעניק לנו את הערבויות. ירידת ריבית יכולה לשנות את המשק.
אני חושב שעצם העברת התוכנית בממשלה היא מחולל הצמיחה הגדול ביותר. זה אומר שיש לנו כיוון, שאנחנו מגדילים את העוגה. המשק העולמי מבין זאת. יש לנו ניסיון רב שהלכו בדרך הזאת, ולצערנו יש דוגמאות של מדינות שהלכו בדרך ההפוכה", אמר נתניהו.
מנגד מתח השר לשעבר, מתן ולינאי ביקורת חריפה של התוכניות הכלכלית של נתניהו. וילנאי אמר:
"התוכנית לא מקובלת עלינו. אני אשמח אם יראיינו אותנו כמה שיותר בנושא. בכנסת ישמעו אותנו לגבי התוכנית הכלכלית החדשה. אין לנו ויכוח על כך שאין כסף באוצר, מכאן והלאה הדברים לא מקובלים עלינו. השאלה היא מדוע מכינים כל כמה חודשים תוכנית חדשה. אף פעם לא עוסקים בזה ברצינות. תוכנית עם חזון לא ראיתי בשנתיים האחרונות".
וילנאי נשאל האם למפלגת העבודה יש תוכנית חלופית לשיפור מצב המשק. "אנחנו נציג את מה שצריך לעשות בדיון הכנסת. עברתי את זה 4 פעמים כשר, בפעם הרביעית עזבנו", השיב וילנאי.
"צריך לקבוע מה החזון שלנו, לאן אנחנו הולכים, להכניס לעניין גם את הנושא המדיני. החברה הישראלית משלמת מחיר יקר, מעמד הביניים משלם מחיר יקר על כך שאין התקדמות מדינית.
התקדמות מדינות היא מול הפלשתינים, זהו גורם שבשליטתנו הישירה. התוכנית בנויה משברים של רעיונות, כל מיני גחמות של פקידי האוצר. כל פעם מעלים את נושא החיילים והאוטובוסים מחדש כדי להוריד אותו אח"כ".

תאריך:  26/03/2003   |   עודכן:  26/03/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק, ענבל אביב, גיל איל
בוש ובלייר ייפגשו בקמפ דייויד; כ-30,000 לוחמים אמריקנים מצטרפים למערכה; ניו-יורק טיימס: נראה שהעירקים הוציאו שבויים להורג; בוש: השמדנו מחנה טרור שנועד לפיגועים כימיים וביולוגים; ארה"ב: אם פגענו באזרחים זה היה בשוגג; מאות שיעים נהרגו בהגנת נג'ף
רנית נחום-הלוי
המפקח נהג להופיע בחצר הסמוכה לבית הספר ולפתות נערות להתלוות אליו; חשוד שביצע גם מעשים מגונים בתלמידה שלישית
הדר פרבר
בכירי הארגון פנו במכתב לראש הממשלה, ולשר האוצר בנימין נתניהו והשר מאיר שטרית
הדר פרבר
זאת בעקבות הוועדה לביקורת המדינה; יו"ר הוועדה ימליץ להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המחדלים הנוגעים לתחנת הלל
רנית נחום-הלוי
כך סוברת רשת החדשות בעקבות מכתב רשמי שקיבלה מהבורסה בניו יורק; דובר הבורסה: זה נובע מסיבות ביטחוניות, הבורסה החליטה להגביל את מספר הרשתות המורשות לשדר מבניין הבורסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il