X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קיבל את ערעור המדינה - על סמך פסק דין של ביהמ"ש מחוזי; בית המשפט פסק, כי מפקח ואוכף קרטל אחראי לעבירת קרטל כמו כל אחד מחבריו
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  קרטל המרצפות

בית המשפט העליון גזר (יום ד', 2.4.03) עונש של 8 חודשי מאסר בפועל על אהוד סבירסקי, אשר שימש במשך שנים כאחראי על אכיפה ופיקוח של קרטל המרצפות.
בהחלטה תקדימית קבע בית המשפט העליון, כי מפקח ואוכף של הקרטל אחראי לעבירת הקרטל כמו כל אחד מחברי הקרטל. בכך קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה - רשות ההגבלים העסקיים, על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים.
המדובר בקרטל שנמשך מאמצע שנות השמונים ועד לחודש ינואר 1997. במסגרת הקרטל תיאמו ביניהן החברות העיקריות לייצור מרצפות - אלוני, זהבי, עצמון, נמליט, רצף, מרצפת ושדות ים - את המחירים וחילקו ביניהן את השוק לפי לקוחות (קבלני בנין). כמו-כן קבעו חברות הקרטל ביניהן מכסות ייצור למרצפות.
בפברואר 2002 גזרה השופטת יהודית צור בבית המשפט המחוזי בירושלים על ראשי הקרטל, בהם: בעלי החברות אלוני וזהבי, לראשונה בישראל, עונשי מאסר בפועל. לגבי המפקח ואוכף הקרטל - סבירסקי - קבע בית המשפט המחוזי, כי הוא משמש מסייע בלבד וגזר את עונשו ל-5 חודשי עבודות שירות ולקנס כספי בסך 250,000 ש"ח.
רשות ההגבלים העסקיים, באמצעות עורכות הדין מיכל הלפרין ואיריס אכמון, ערערה על חלק זה של פסק הדין. רשות הגבלים עסקיים טענה כי מעורבותו של סבירסקי בקרטל אינה מעורבות של מסייע, אלא מעורבות כזו של מבצע עיקרי. כמו כן טענה רשות הגבלים עסקיים כנגד קולת העונש.
בית המשפט העליון בהרכב השופטים: דורנר, אנגלרד ושטרסברג-כהן החליט כי מפקח של קרטל מהווה חוליה חשובה ביותר בקיומו של קרטל. "היה המשיב שותף לדיונים, שבגדרם נקבעו מעת לעת המחירים המוסכמים בחלוקת השוק וכן לגיבוש הסכמים שהרחיבו את הקרטל, והוא זה שהפעיל את ההסדר הכובל באמצעות מנגנון האכיפה, פיקח על הפעילות העבריינית של שותפיו - מנהלי העסקים - ואף הנחה אותם. מעשיו אלה תרמו להגשמת התכנית הפלילית שהיא עשיית הסדר כובל". כך לדבריהם.
עוד קבע בית המשפט העליון: "במהלך השנים הרחיב הקרטל את פעילותו על יסוד הסכמים בכתב, שהמשיב היה שותף בגיבושם ובגדרם נדרשו היצרניות להפקיד ערבויות בנקאיות להבטחת קיום התחייבויותיהן על-פי ההסדר הכובל. עוד נמצא, כי המשיב הוא שהפעיל את הקרטל על-ידי הקמת מנגנון אכיפה, אשר כלל מערכת לאיתור הפרות הסכמים, הן באמצעות חוקרים פרטיים והן על-ידי המשיב אישית, ומערכת בירור וענישה, בגדרה קבע המשיב את נוהלי הבירור ו"העניש" את המפרות".
בית המשפט העליון מצא להחמיר בעונשו של אהוד סבירסקי הן בשל הרשעתו כמבצע עיקרי והן בשל מעורבותו בקרטל נוסף אשר הפך אותו בעיני בית המשפט העליון למי "שהתפרנס מהפעלת הסדרים כובלים".
הממונה על ההגבלים העסקיים ציין: "החלטתו של בית המשפט העליון מהווה תקדים חשוב, הן לגבי החשיבות שרואים בתי המשפט בענישה מחמירה לחברי קרטלים ולכל מי שנוטל בהם חלק, והן לגבי מידת ההרתעה הנחוצה לגבי עברייני קרטלים - שהיא מאסר בפועל".

תאריך:  02/04/2003   |   עודכן:  02/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מנכ"ל המשרד - שמואל הרשקוביץ מסיים את תפקידו; במקומו תיכנס ד"ר מיקי הרן
מירב לוי
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת דרבי ישראל, במהלכו נדגמו 509 עובדים זרים בארץ; מהנתונים שנאספו בשלוחת אוניברסיטת דרבי עולה, כי חלק גדול מהעובדים הלא חוקיים עובדים בשתי עבודות
הדר פרבר
גרסת ה-DVD מגיעה לארץ; בוורנר מצפים למכירות של 100 אלף יחידות
הדר פרבר
הוחזקו בכלא בבגדד במשך שבוע; לא סבלו מפגיעות פיזיות
רנית נחום-הלוי
בן 30 אושפז בבית החולים בילינסון; האיש חזר לפני חמישה ימים מסינגפור; הוא הגיע לבית החולים כשהוא סובל מחום וקשיי נשימה קלים; מצבו מוגדר טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il