X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות שאבי לוזון מעדיף עדיין מאמן זר, סיעת הפועל מפעילה לחצים למינוי
▪  ▪  ▪
אלי גוטמן ואייל ברקוביץ'

בימים האחרונים מתגבשת בקרב קבוצה של בכירים בהתאחדות לכדורגל תמיכה במועמדות של אלי גוטמן ואייל ברקוביץ' לקדנציה משותפת כמאמני נבחרת ישראל. המהלך תפס תאוצה בעקבות אישור מינויו של סגן היו"ר, שטרן חלובה, לקדנציה נוספת כראש מרכז הפועל בהתאחדות.

לאתר ערוץ הספורט נודע שחברים בסיעת הפועל מפעילים בזמן האחרון לחצים על יושב הראש, אבי לוזון, שעדיין תומך במינוי מאמן זר, אך זקוק לקולות הצפויים של מרכז הפועל בכדי להבטיח קדנציה נוספת כיו"ר.

בין גוטמן וברקוביץ' ישנם יחסים חמים לאורך שנים רבות, ובקרב האנשים שתומכים בהרצת השניים, יש אמונה כי הם ישלימו זה את זה בתפיסת העולם המקצועית שלהם. הניסיון של גוטמן יחפה על היעדר הניסיון של ברקוביץ', שיביא מצידו את החיבור המחודש ואמון הציבור בנבחרת שנמצא כיום בשפל.

למרות הדברים הללו, אבי לוזון עדיין נותן עדיפות עליונה לאופציית המאמן הזר, ונמצא במגעים עם סוכנים שונים כששמות  צצים ועולים על סדר היום של יושב הראש. בשיחות סגורות אמר לוזון: "כל יום מציעים לי מועמד כזה או אחר. מאמנים זרים רוצים לבוא לכאן".

אלי גוטמן בן ה-51 החל את הקריירה כמאמן בעונת 85/86 במכבי קרית ביאליק.  5 שנים מאוחר יותר היה עוזרו של שלמה שרף במכבי חיפה שזכתה בדאבל. את הפריצה הגדולה עשה גוטמן בעונת 96/97 כשהוביל את הפועל באר שבע, גם ג'ובאני רוסו וסיאד חלילוביץ', לזכייה בגביע המדינה.

עונה לאחר מכן חתם המאמן בהפועל חיפה של רובי שפירא ז"ל, ובעונתו השנייה בכרמל הוליך את הקבוצה לאליפות היסטורית. ב-2000/1 עבר לבית"ר ירושלים, שם חווה את התקופה הקשה ביותר בקריירה ואף נאלץ לעזוב את המועדון אחרי לחץ מאסיבי מהקהל הירושלמי.

לאחר אותה עונה קשה ניסה גוטמן לחזור למרכז הבמה של  הכדורגל הישראלי בקבוצות הפועל פ"ת, הפועל חיפה והפועל ב"ש, אולם לא השכיל לייצר תוצאות טובות. ב-04/05 עבר לליגה הקפריסאית והצליח להציל את פאראלימני מירידה לליגה השנייה.

את עונת 2006/7 פתח גוטמן במכבי נתניה, אך פוטר לאחר מספר מחזורים בעקבות חילוקי דעות עם הבעלים דניאל יאמר. באמצע עונת 07/08 התפטר מא.א.ל לימסול וחתם בהפועל ת"א.

בעונה שעברה הוליך גוטמן את האדומים עד למקום ה-2 בטבלה, ובעונה הנוכחית הבטיח עם קבוצתו את המקום ב-32 האחרונות בליגה האירופית.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/149556.jpg

אייל ברקוביץ' בן ה-39, מי שנחשב לאחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים בכדורגל הישראלי, החל את הקריירה הבוגרת במכבי חיפה בעונת 90/91, בסיום אותה עונה, אגב, זכו הירוקים בדאבל. עונתו הגדולה ביותר בזירה המקומית הייתה ב-93/94, אז הוביל את חיפה לאליפות תוך כדי שהיא לא מפסידה ולא משחק אחד ב-39 מחזורים. "ברקו" נבחר לשחקן העונה וגם הוכתר כמלך הבישולים.

בשנתיים הבאות שיחק גם כן במכבי חיפה והוליך אותה לזכייה אחת בגביע המדינה. את עונת 96/97 פתח בירוק, אך כעבור 2 מחזורים בלבד הושאל לסאות'המפטון האנגלית. משחקו הראשון בפרמייר-ליג היה גם משחקו הגדול ביותר בקריירה, כאשר הוביל את קבוצתו החדשה לניצחון 3:6 ענק על מנצ'סטר יונייטד עם צמד שערים ו-3 בישולים.

עונה לאחר מכן עבר לווסטהאם יונייטד במדיה שיחק 65 פעמים וכבש 10 שערים. בקיץ 99 נרכש על ידי סלטיק תמורת 7 מיליון פאונד, סכום שיא בכדורגל הסקוטי. בנוסף, שיחק הקשר בבלקבורן, פורטסמות' ומנצ'סטר סיטי. את עונת הפרישה עשה ב-2005/6 במדי מכבי ת"א.

ברקוביץ' שיחק 78 פעמים במדי נבחרת ישראל וכבש 9 שערים. משחק השיא שלו בכחול-לבן היה כשהוליך את הנבחרת לניצחון 0:5 גדול באצטדיון ר"ג על נבחרתה של אוסטריה. ב-2009 נבחר ה"קוסם" למקום העשירי ברשימת הקשרים הגדולים בתולדות הפרמייר-ליג.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/149557.jpg
תאריך:  03/12/2009   |   עודכן:  03/12/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
הרשויות בשוויץ העבירו את הבמאי רומן פולנסקי למיקום לא ידוע מסיבות ביטחוניות    פולנסקי צפוי לחזור לביתו תחת פיקוח כבד ביום שישי/ בקתתו של רומן פולנסקי בגשטאד [צילום: AP]
נרי ברנר
שוער ר"ג לא הגיע לדיון המשמעתי, נעים: "אני סומך על המחליף איתי ארקין"
מערכת אתר ערוץ הספורט
יו"ר איגוד הכדורסל התייחס לראשונה לפרשיית ירמי אולמרט ברדיו ת"א
מערכת אתר ערוץ הספורט
סאליטה מתכונן למפגש מול חאן על אליפות ה-WBA באגרוף (שבת, חי ב5+LIVE)
עופר וולפסון
המועצה תשבית את מכלול פעילותה, כולל את מערכת החינוך, ביום א' הקרוב    לטענת אנשי המועצה, הממשלה לא מכבדת הסכם שנחתם עמה, ולפיכך נמנעת הבאת עובדים לענף החקלאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il