שרת התעשיה והמסחר, דליה איציק, פנתה בדרישה למנכ"ל חברת אל-על, דוד חרמש, לשנות את מדיניות מחירי טיסות לאנשי תעשיית היהלומים ברחבי העולם.
השרה קיבלה לאחרונה מכתבי תלונות רבים של יהלומנים ישראליים המתלוננים על מחירי הטיסות הגבוהים לנוכח הימנעות הקניינים להגיע לארץ בשל המצב הביטחוני. המצב מחייב את היהלומנים לטוס בתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר על-מנת לשמור על השווקים ועל רמת הייצוא הישראלית.
בתלונות שהגיעו לשרה מלינים היהלומנים על פער של עד %30 במחירי אל-על בטיסות היוצאות מהארץ, בהשוואה לאותן טיסות היוצאות מארצות היעד לישראל. למשל, כרטיס טיסה באל-על, נתב"ג - בריסל - נתב"ג, יקר יותר מכרטיס טיסה שנרכש בבלגיה בכיוון הפוך, בריסל - נתב"ג - בריסל.
חברות זרות מאפשרות ליהלומנים הקשורים עימם בהסכם, לטוס לניו-יורק במחלקת עסקים בכרטיס פתוח לשנה במחיר של 2300 דולר, לעומת מחיר כרטיס של 3050 דולר באל-על בכרטיס סגור.
נוכח התנאים הכלכליים ושפל המורגשים בסחר ביהלומים, וכתוצאה מירידה ברווחיות עקב הוצאות שיווק נוספות שחלקן קשורות לטיסות המוגברות, נפגע מאוד היקף יצוא היהלומים.
בעקבות זאת דורשת השרה איציק כי חברת אל-על תשווה מחיריה לאנשי היהלומים בארץ המהווים כרבע מכלל היצוא הישראלי. מחזור השנתי של ענף היהלומים (יבוא ויצוא) עומד על כ-16 מיליארד דולר.