X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דחלאן הודיע שהוא מוותר על כל תפקיד בממשלה העתידית; ערפאת מתנגד למינויו של דחלאן לשר הפנים; דחה שני מועמדים אחרים שהציע דחלאן; אבו-מאזן מאיים לוותר על תפקיד ראש הממשלה
▪  ▪  ▪

ניסיונותיו של ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-מאזן, להקים ממשלה עשויים להיכשל, בעקבות ניסיונות מצד יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לטרפד את מינויו של דחלאן לתפקיד שר הפנים; ונוכח התעקשותו של ערפאת להמשיך ולשלוט, למעשה - באמצעות אחד מנאמניו, במנגנוני הביטחון.
מעשיו של ערפאת גורמים למורת רוח רבה הן באירופה והן בארה"ב. נודע, כי ערפאת קיבל בימים האחרונים כמה מסרים מצד גורמים באירופה וארה"ב, בהם הוזהר אישית שיבולע לו - אם יוסיף לטרפד את הקמת הממשלה החדשה בראשות אבו מאזן. באחד המסרים נמסר לו, כי לא יזכה עוד להגנת אירופה - מפני ישראל בכלל ואריאל שרון בפרט, אם יטרפד הקמת ממשלה פלשתינית. מסרים דומים הועברו אל ערפאת לפני מס' חודשים, ורק לאחריהם הסכים להקמת ממשלה חדשה.
אבו-מאזן פועל למינויו של דחלאן לתפקיד שר הפנים, האחראי בין היתר על מנגנוני הביטחון הפלשתינים. ערפאת מתנגד להעניק לדחלאן סמכויות ביטחוניות, ומעדיף לתת את התפקיד לאדם המקורב אליו.
בניסיון לסיים את המשבר, הודיע דחלאן לוועדה המרכזית של הפתח, כי הוא מוותר על כל תפקיד בממשלה - אם בכך תושג הסכמתו של ערפאת לשאר המינויים. קודם לכן העביר דחלאן מסר לערפאת, כי הוא מוכן לקבל כל תפקיד בממשלה מלבד את תיק הפנים. דחלאן אף הציע למנות לתפקיד את נאסר יוסוף, המכהן כסגן ראש הממשלה. אולם גם אותו פסל ערפאת, יחד עם שני מועמדים נוספים שהציע דחלאן.
בעקבות המחלוקות עם ערפאת, הודיע אבו-מאזן, כי הוא מוותר על תפקידו כראש ממשלה. "אם כך המצב, אני לא מוכן לקחת אחריות", אמר אבו-מאזן, לאחר ויכוח סוער במוצ"ש עם יאסר ערפאת ואנשיו. אבו-מאזן עזב את ישיבת הוועדה המרכזית ברשות הפלשתינית (ההנהגה הפלשתינית) - שהתקיימה במוצ"ש, לאחר חילופי דברים קשים.
אבו-מאזן מעריך שיתקשה לתפעל את מנגנוני הביטחון ללא תמיכתו של מוחמד דחלאן, הנחשב לאדם בעל ניסיון רב בתחום זה. דחלאן נחשב לאיש החזק ורבים מחברי מנגנוני הביטחון ברשות סרים למרותו. ערפאת אינו מעוניין שישמש בתפקיד, מאחר והוא יודע שמינויו ישפיע על נאמנות המנגנונים לאבו-מאזן.
אנשיו של אבו-מאזן מפצירים בו להמשיך ולנהל את המגעים ברשות הפלשתינית - להקמת ממשלה חזקה, אך תוך ויתורים לערפאת. לזאת מתנגד אבו-מאזן בתוקף. במהלך שעות הערב המאוחרות נמשכו המגעים והלחצים על אבו-מאזן: להסכים לדרישותיו של ערפאת. המו"מ בין השניים נמשך.
כאמור, מערים ערפאת קשיים על אבו-מאזן, ומנסה לכפות מינוי אנשיו גם בממשלה החדשה. במסגרת זו הצליח ערפאת לכפות את מינויו של האני אל-חסן, המוכר כאחד מאנשיו הקרובים, לתפקיד היועץ לענייני ביטחון. עתה עושה ערפאת מאמץ, לכפות את מינויו של אל-חסן לתפקיד שר הפנים, והאחראי על מנגנוני הביטחון.
שר ההסברה הפלשתינית, סופיין אבו-זיידה, הודיע כי קיים ספק אם יוקם קבינט בראשותו של אבו-מאזן עד יום רביעי. אולם, אם אכן לא יצליח אבו-מאזן להציג ממשלה ביום רביעי הקרוב, תהיה לדבר השלכה על המצב באזור, ועל המשך התהליך המדיני עם ישראל.

תאריך:  20/04/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
התוכנה מאפשרת לאבחן את נקודות החוזקה והחולשה של המשתמש ולהתאים את שיעורי הנהיגה לתלמיד
אילת אטיאס
כך עולה ממידע שהגיע למערכת Nfc; ב-48 השעות הקרובות תחליט ח"כ דליה איציק אם לרוץ לבחירות לרשות עיריית ירושלים; סיעת ש"ס שוקלת בחיוב את מועמדותה; יהדות התורה טרם השיבה; הליכוד פנו לאיציק בכוונה לגבש סיעה משותפת עם מועמדה יגאל עמדי
גלית יצחק
התנועה עתרה בנושא אי קיום הוראות החוק בדבר מינויו של נציב תלונות הציבור על שופטים והתקנת תקנות בדבר סמכויותיו; בג"צ קבע כי אכן מופרות הוראות החוק; השופט חשין קבע כי העתירה תידון בפני הרכב של שלושה שופטים
גלית יצחק
במסגרת ההיתר נכללים שירותים בעלי אופי של דואר שליחים, דואר מהיר, דואר רשום ודואר בינלאומי
הדר פרבר
הבחירות יתקיימו בתוך כ-90 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il