X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במשרד לביטחון הפנים החליטו להילחם במי שיסייע לשוהים שלא-כחוק להיכנס לישראל • העונש המוצע: 5-3 שנות מאסר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

למרות הניסיונות לצמצם עד לאפס את חדירתם של מחבלים לשטחי מדינת ישראל בייחוד עם בניית גדר ההפרדה ממשיך זרם השוהים שלא-כחוק להיכנס לישראל משטחי הרשות הפלשתינית. חלקם מהווים יעד לגיוס מצד ארגוני הטרור, ובמשרד לביטחון פנים החליטו להקשיח את העונשים נגד מי שעוזר להם להיכנס לתחומי המדינה.
היעד כעת הוא הישראלים שמבריחים פלשתינים, והבוקר (יום א', 24.1.10) אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק בנושא, שתובא להצבעה בכנסת. על-פי הצעת החוק, אותה גיבש השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', ישראלים שייתפסו מבריחים לארץ פלשתינים יישלחו לשלוש שנות מאסר בפועל.
בישראל פרחו לאחרונה רשתות מאורגנות של הסעות להברחת שוהים שלא-כחוק לתחומי המדינה. מדובר בתופעה שאחת המוטיבציות המרכזיות שלה היא כלכלית. בעקבות ההתקדמות בהקמת גדר ההפרדה ועליית מחירי ההסעה הנובעת מעלייה במחיר הדלק, ניכרת מגמה של שהייה ארוכה יותר בישראל של פלשתינים ששהייתם אסורה.
בשל היכרות הפלשתינים עם ישראל ודרכי הכניסה אליה ויכולת ההיטמעות שלהם באוכלוסיה, הם מהווים מבחינת גורמי הביטחון יעד אטרקטיבי לגיוס ולהפעלה מצד גורמי טרור ואמצעי נוח לקידום פעילות טרור. ואכן בשנים האחרונות ניכרת מעורבותם של שוהים בלתי חוקיים המסתננים לישראל במעשי טרור בין אם באופן ישיר או עקיף. הטיפול במבריחים נקבע עד עתה כהוראת שעה, ומוארך מעת לעת מדי תקופה. על-פי ההסדר הקיים כיום העונש בגין הסעת תושב זר הינו שנתיים מאסר או קנס.
כעת מציע המשרד לביטחון הפנים להחריף את הטיפול בבעיה, ולקבוע במקרים מסוימים רובד ענישה חמור יותר, שבגינו ניתן יהיה להטיל עונש של שלוש שנות מאסר או קנס. העונש החמור יותר יינתן כאשר ישראלים עושים שימוש באמצעים מתוחכמים ובשיטות המעידות כי ההסעה נעשתה באופן מאורגן ומסודר; בין השאר כאשר ברכב נעשה שינוי בכוונה להסתיר את התושב הזר או הוסף מתקן מיוחד שתכליתו להסתיר תושבים זרים. כאשר ברכב נעשה שינוי או נוסף מתקן המצביע על כוונה להסיע עובדים זרים ששוהים שלא כדין בישראל באופן שיטתי וכן כאשר ברכב מוסעים שישה תושבים זרים או יותר הדבר עשוי להצביע על כך שאין מדובר בהסעה אקראית אלא ברכב שנועד להסעה מאורגנת.
ומה בנוגע לרשתות המאורגנות שצצו כדי להסיע את אותם פועלים לישראל? כדי להילחם בכך מציעה הצעת החוק לבצע תיקון בסעיף 12א לחוק הכניסה לישראל, ולהוסיף לו עבירה נוספת שהעונש בגינה לא יעלה על חמש שנות מאסר למי שייתפס כמנהל או מארגן שירותי הסעה לזרים ששהייתם בארץ אסורה.

תאריך:  24/01/2010   |   עודכן:  24/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
סוזן בויל תצטרף לאמנים אחרים בשיר "כולם כואבים" של להקת REM    מופע ההתרמה האמריקני שנערך ביום שישי הצליח לגייס עד כה 57 מיליון דולר
מאיה שני
הרב שמואל בוטח הביע רצון לרכוש את האחוזה השכנה, שבה התכוון לשהות קדאפי    רוצה להפוך את המקום למרכז לימוד ליהודים
מאיה שני
סקר גאלופ חדש מצא כי מרבית האמריקנים מגיבים באופן חיובי עד חיובי מאוד כלפי יהודים    43% מן הנשאלים הגיבו באופן שלילי כלפי מוסלמים
יפעת גדות
מצבים רפואיים שונים ומחלות רבות מסתתרים בציפורניים    לא כל חריגות בציפורניים מצביעה על מצב מסוכן
גלית יצחק-אוגנוב
אחרי 17 שנה עם גוטמן, בחר מזרחי בדוגמנית הבינלאומית ובכוכבת מגזין ספורטס אילוסטרייטד - אירינה שייק    [מחליפה את גוטמן / צילום: פן לייבלי]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il