X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
66:71 לנבחרת של אלי רבי, עלתה למאזן 0:2 והתקרבה לעלייה. 22 נק' לדורון
▪  ▪  ▪
שחקניות הנבחרת חוגגות. מדהימות

נבחרת ישראל בגברים היא המרענן הרשמי של הקיץ? מה תגידו על נבחרת הנשים? אחרי התצוגה המרשימה מול סרביה שהסתיימה בנצחון ב-28 הפרש הדהימה נבחרת ישראל בנצחון הסטורי בלטביה, על הנבחרת הנחשבת לחזקה בבית מוקדמות אליפות אירופה, 66:71.

ישראל עלתה ל-0:2 ועשתה צעד ענק לעבר עלייה ליורובאסקט, הרבה בזכות עוד משחק גדול של שי דורון שברבע הרביעי התעלתה בכל פעם שהנבחרת נזקקה לה. לייני סלווין, שהכניסה את ישראל למשחק דרך ההגנה, הבטיחה את הנצחון בחטיפה בשלהי המשחק, כשעל התזמורת ניצחה שוב לירון כהן שלמרות יכולת בינונית בהתקפה ידעה כיצד לנווט את חברותיה לעבר המטרה.

הנצחון הישראלי המפתיע היה מוצדק. למעט הדקות הראשונות הנבחרת של רבי הייתה עדיפה, נלחמה חזק יותר על כל ריבאונד וכדור אבוד ושיחקה בצורה חכמה. נצחון על רומניה החלשה אמור לשים את הנבחרת בפול פוזישן לקראת שלב ההכרעה. 

"זה הישג מדהים", סיכם אלי רבי המאושר, "מהיום שהתחלנו לעבוד ביחד המסר היה לנסות לעשות את המקסימום, להביא תוצאות ולא להרים ידיים. זה היה אולי ההישג הכי גדול של הנבחרת כי שיחקנו מול נבחרת שהגיעה רחוק באולימפיאדה. אנחנו גאים ושמחים. הבנות לאורך כל השנה משחקות בחו"ל והן בחודש אחד ביחד לוקחות את זה בשתי ידיים. כולן נהנות להיות אחת עם השנייה. הנבחרת שלנו מאוד מיוחדת: לא פעם קבוצות נשברות במשחקים כאלה והבנות לא וזה דבר מיוחד. לבנות שלנו יש אופי והן גאות ואני גאה בהן. אנחנו מקווים לסיים באחד משני המקומות הראשונים והניצחון היום נותן תיאבון גם למקום ראשון".

קלעו לישראל: דורון 22 נק', כהן 11 נק', ו-5 אס', סואץ 11, פליישר 9, לויצקי 7, אברמזון 5, סלווין 4. ללטביות הירבתה לקלוע באשקו עם 19.

מהלך המשחק

רבי פתח עם שי דורון ולירון כהן, שתי המצטיינות מול הסרביות, לייני סלווין, קטיה לויצקי וליעד סואץ. הלטביות חסרות במשחק את הכוכבת הגדולה, אנט יקובסון המשחקת ב-WNBA.

המארחות החלו את המשחק טוב יותר ועלו ליתרון של 7 נק', אולם משחק הגנה חזק ולחימה בלתי מתפשרת החזירו את ישראל למשחק. דורון חיממה את היד ונתנה לאורחות יתרון ראשון, 14:13 בשלהי הרבע הראשון ו-18:14 אחרי 10 דקות.

הפעלה נכונה של ג'ניפר פליישר בפתיחת הרבע השני העניקה לישראל יתרון שיא של 7 נק'. הלטביות לא ויתרו ובעזרת שלשות קיזזו שוב ושוב את הפיגור, אך כהן בשלשה ענקית משלה קבעה 32:26. סואץ מהעונשין הורידה את ישראל להפסקה ביתרון 37:31. פליישר ודורון קלעו 9 נק' כ"א במחצית.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/182189.jpg

ישראל לא פתחה טוב את הרבע השלישי אבל סל של לירון כהן ו-4 נקודות של סואץ השאירו את הנבחרת של רבי ביתרון. הגנה נפלאה של סלווין ומירב דורי איפשר לישראל להגדיל את היתרון ל-10 נק', 52:42, קצת יותר מדקה לסיום הרבע. הלטביות רצו 0:5 וצימקו את ההפרש, אולם סל גדול בחדירה של כהן עם הבאזר קבע 56:47 אחרי 30 דקות.

שי דורון לא הפסיקה לצלוף בתחילת הרבע הרביעי וישראל שמרה על יתרון שנע בין 7 ל-10 נק'. כשהלטביות עברו לשמירה חזקה על דורון נתקעה הנבחרת, ו-4 דקות לסיום צימקו המארחות ל-3 נק' בלבד, 61:58. בלקינה מצד אחד ולויצקי בצד השני שמרו על איזון, והדרמה נכנסה ל-2 הדקות האחרונות.

פוטנינה מהקו קבעה רק 64:62 והחטיאה את הזריקה השנייה. דורון הסתערה על הריבאונד, חטפה ללטביות את הכדור וקינחה בסל אדיר. מהלך 4 נק' של ואסקו הישווה ל-66:66, קצת יותר מדקה לסיום. ישראל יצאה להתקפה, אולם השופטים שרקו עבירה רביעית לקטיה אברמזון והעבירו את הכדור ללטביה. סואץ החטיאה פעמיים מהעונשין חצי דקה לסיום, אך מהלך הגנתי אדיר של סלווין הוביל לחטיפה ולשריקה לעבירה במתכוון נגד המארחות.

סלווין הגדילה את התוצאה ל-69:66, וכשנותרו 10 שניות הכדור נותר בידי ישראל. לירון כהן סגרה עניין מהקו, 66:71 מרשים בסיום.

תאריך:  17/08/2010   |   עודכן:  17/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הכללים החדשים יהיו תקפים לגבי הסטודנטים שיחלו ללמוד משפטים כבר בסמטסר הסתיו הקרוב    עד כה, הורשו הסטודנטים להתראיין ולהגיש את מועמדותם להתמחות כבר בסוף השנה הראשונה ללימודים    סטודנטים למשפטים בעבר ובהווה: "ניאבק בהחלטה"
עופר וולפסון
צה"ל והאוצר הגיעו לסיכום לפיו גיל הפרישה הממוצע יעלה ב-4.5 שנים בעוד 19 שנה    הגיל המינימלי לפרישה לחיילים שאינם לוחמים יהיה 48 שנה החל מ-2020
עופר וולפסון
הרמטכ"ל העביר את המסמך המפוברק לחוקרים בחקירתו לפני כמה ימים    מנע את הצורך בהשגת העתק המסמך הנמצא בידי ערוץ 2    בצה"ל הביעו פליאה: "הרמטכ"ל כלל לא פנה לגלנט או לברק בעניין"
עכבר העיר אונליין
המגזין "פיפל" מדווח כי השחקן זוכה האוסקר יטופל בהקרנות וכימותרפיה במשך החודשיים הקרובים, וסיכויי החלמתו גדולים
עופר וולפסון
קרא לפלשתינים להפסיק את החרם הכלכלי: "חרם בלתי מוסרי ובלתי הגיוני שמנוגד לכל מאמץ לדו-קיום ושלום"    ראש מועצת גוש עציון המליץ: "למנוע מעברים חופשיים של בעלי תעודות אח"מ פלשתינים לישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il