X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האדומים, עם מאזן מושלם וזר אחד שעושה מה שבא לו, בקרב על צמרת הלאומית
▪  ▪  ▪

האם בליגה של 26 מחזורים ועוד שלושה סיבובי פלייאוף, ניתן להגדיר משחק במחזור השביעי כמשחק עונה? או שמא אפשר להשתמש בביטוי של פעם – "המשחק המרכזי"? במקרה שלפנינו האופציה הראשונה היא מדוייקת מאוד. הפועל קריית טבעון תארח היום (שלישי) את הפועל ת"א למשחק העונה בליגה הלאומית בכדורסל. משחק על ראשות הטבלה בין המדורגת במקום הראשון לבין המקום השני, משחק בין שתי קבוצות שניצחו 11 מ-12 המשחקים האחרונים, משחק בין קבוצות שהפרש הסלים הממוצע שלהם בניצחונות עומד על 15 נקודות. משחק בין שתי קבוצות שבקלות יכולות להתברג בליגת לוטו. אם זה לא משחק העונה, אז מה כן?

הקבוצה הלוהטת של שרון אברהמי מת"א מגיעה לאולם הקטן בטבעון, שמכיל 300 מקומות בלבד, ללא טוהר חיימוביץ' הפצוע. הגארד נפגע בברכו בניצחון הליגה האחרון על מכבי באר יעקב ועדיין לא ידוע מתי יחזור. "הפציעה של טוהר היא הבעיה היחידה שלנו", אמר המאמן, "ייתכן שהוא גמר את העונה, אבל אנחנו מחכים לתוצאות של בדיקת ה-MRI  ואז נדע מה לעשות, כרגע אנחנו ממתינים עם כל ההחלטות".

הפועל ת"א, שהשנה השמיטה את השם אוסישקין ואימצה את שם הקבוצה המקורית שנעלמה, מחזיקה ברצף של 6 ניצחונות, שכלל משחקים לא קלים ב"מבצר" של יקנעם/מגידו, מול הפועל כפ"ס ומול הפתעת הליגה, אליצור יבנה. כוכב הקבוצה הוא ללא ספק בראיין אוסברי, שמחזיק בממוצע מדהים של 26.5 נקודות למשחק ומעל 70% מהשדה. אוסברי, שהובא על ידי בעלי מכבי חיפה, ג'ף רוזן, היה הבולט בעונה שעברה בטבעון, אך לא קיבל בסוף את הקריאה ממאמן הירוקים, אלעד חסין. עבורו זו עוד הזדמנות להוכיח מה הוא שווה, בכל מקרה כנראה שבעונה הבאה נראה אותו בליגת העל.

פרט לגארד האמריקאי, לאדומים סגל מאוזן שכולל גם את אדריאן אוטר, ששיחק בעצמו בטבעון לפני שנתיים ונחתך ממנה. את מתן נאור, שירד לליגה השניה כדי לסגור מעגל ולהחזיר את האדומים למקומם הטבעי. בנוסף יש גם את הרכז הותיק ירון להט, שבהיעדרו של חיימוביץ', יקבל תפקיד מרכזי יותר. וגם את גל איתן, שחזר לאחרונה מפציעה. "באופן כללי פתיחת העונה שלנו מצוינת", סיכם שרון אברהמי, שנשמע אופטימי במיוחד: "לא היה יכול להיות טוב יותר, הכל הולך לפי התוכניות. הקבוצה מחוברת והשחקנים נהנים. למרות זאת, אנחנו יודעים שתהיה ירידה בהמשך, אבל כשזה יגיע נדע להתמודד עם זה. אנחנו גם עוד נלך ונשתפר העונה". המאמן גם התייחס כמובן למשחק בטבעון: "אנחנו מוכנים, נבוא לשם כדי לשחק את המשחק הרגיל שלנו, אנחנו נתמקד בהגנה, נשמור אגרסיבי וחזק. כדי לנצח נצטרך לעצור את משחק הריצה שלהם".

מנגד, המארחים באים בכושר מצוין לאחר חמישה ניצחונות רצופים כולל 82:91 בחוץ על הפועל בארי במחזור האחרון. בקבוצה מהצפון ניתן למצוא את טריימן סטיבנס ורודני ווב הזרים, שבמשחק האחרון קלעו ביחד 42 נקודות. בגזרת הישראלים השם הבולט הוא קובי אייזיק, ששיחק לא מעט שנים בחיפה בקדנציה הקודמת שלה בליגת העל בתור מ.כ.חיפה. אבל, הסיפור הגדול של השנה בטבעון הוא ללא ספק, בר טימור. הרכז הצעיר הגיע בקיץ מהפועל חיפה, והוא למעשה חתום בקבוצת האם, מכבי חיפה. "עשינו את כל ההכנות לקראת הפועל ת"א ונבוא לשחק את המשחק שלנו", אמר טימור, שעם עזיבתו השבוע של כוכב הקבוצה, דרו האוזמן, עשוי לקבל יותר דקות משחק ותפקידו יהיה מכריע יותר. "יש בעיה, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם זה. באופן אישי לי זה יותר טוב, אבל גם קשה ואני אצטרך להתמודד עם הקושי הזה. מבחינתי זו הזדמנות ואני אקח אותה בשתי ידיים ואעשה הכי טוב שאני יכול".

במקום האוזמן, שהצטיינותו בטבעון לא נעלמה מעיניו של אלעד חסין, הגיע מהירוקים ברט הארווי, שהוא למעשה לא רכז טבעי ובכך נותר טימור הרכז היחיד בקבוצה. "דרו היה מעולה מתחילת העונה ובמקומו קיבלנו שחקן מצוין", אמר מאמן טבעון, עופר רחימי, שהוסיף: "ברט הוא תחליף ראוי. ניסינו להכניס אותו לעניינים בזמן הקצר. אני מקווה שהשחקנים יתעלו היום, בעיקר בר טימור, שאמור לקחת את ההובלה, ואני מקווה שנדע לשחזר את היכולת הטובה שלנו מהמשחקים הקודמים. הפועל ת"א היא לא רק אוסברי, נצטרך להתמקד איך לעצור אותם כקבוצה".

בתחילת העונה דיברו על מ.כ. הבקעה כפייבוריטית לעלות לליגת העל, אך כעת לאחר פיטורים של שני מאמנים ו-3 הפסדים, אופציה זאת נראית לא רלוונטית כרגע. ולכן טימור מרשה לעצמו לכוון גבוה: "אני חושב שאנחנו קבוצה יחסית צעירה, אבל אנחנו מחוברים וכרגע אנחנו משחקים יפה מאוד. המשחקים שלנו מאוד מאוזנים, בדרך כלל יש לפחות חמישה שחקנים שקולעים בדאבל פיגרס. אין מטרות ספיציפיות, אבל אנחנו באים לנצח כל משחק, מסתכלים לכל יריבה בעיניים ואנחנו יכולים להגיע למקומות 1-4 וזה ייחשב כהפתעה וזה יהיה טוב". יש לזכור כי עלייה של טבעון לליגת העל אינה אפשרית כל עוד היא קבוצת בת של מכבי חיפה. "אני לא מתעסק בשאלה האם נעלה לליגת העל או לא, אני מסתכל רק על המשחק הזה. אנחנו רוצים לנצח היום ולנסות להתברג למעלה", סיכם רחימי.

אז נכון שהעונה בלאומית עוד ארוכה אבל ניצחון של אחת הקבוצות הוא ללא ספק הצהרה גדולה להמשך הדרך. מעניין יהיה לראות את העימות על הקווים בין עופר רחימי ושרון אברהמי, ששיתפו פעולה בקרית אתא לפני שלוש שנים, ואף שיחקו ביחד תחת ארז אדלשטיין בהפועל גבת, לפני שהתפרקה בשנות ה-90. הפועל ת"א תנסה לפתח את סגנון המשחק שלה ולפתוח הפרש גדול כבר ברבע הראשון, אבל אם שחקניו של רחימי, שמכיר מצוין את אוסברי, יצליחו להצר את צעדיו ולהישאר במשחק, אז צפויה לנו דרמה גדולה.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/196715.jpg

תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
על בניית התעלה פיקחה חברה צרפתית שהעסיקה כמיליון וחצי פועלים מצריים
יפעת גדות
הקץ לטרטור שמחייב אזרח להגיע פיזית לבית החולים כדי לקבל סיכום אשפוז או טיפול במיון    מערך ממשל זמין ואגף המיחשוב ברמב"ם פיתחו מערכת ממוחשבת בסטנדרטים גבוהים של דיסקרטיות ואבטחת מידע    המערכת מאפשרת זמינות מרבית בכמה פעולות פשוטות: נכנסים לאתר בית החולים, מקישים סיסמה, ומקבלים את סיכום האשפוז
עופר וולפסון
חברי הוועדה, שאישרו הפיצול פה אחד, קבלו על כוונת רשות המיסים לקבוע חד-צדדית סייגים בעניין המקור המעניק את המלגה, עקב החשש מניצול החוק לרעה    קדימה: "מכה קשה לניסיונה הציני של ממשלת נתניהו למסות לראשונה בתולדות המדינה את מלגות הסטודנטים"
עופר וולפסון
רשות המיסים טוענת כי מדינה עתידה לספוג הפסדי הכנסות של קרוב ל-1.5 מיליארד שקלים בשנה, אם לא תבוטל תקנת האש"ל    ההצבעה על ביטול ההכרה בהוצאות האש"ל תתקיים במסגרת ההצבעות על חוק ההסדרים כולו
חן חדד
אנדרסון, שזה עתה הופיעה בגירסה המקומית שלנו ל"רוקדים עם כוכבים", ממשיכה לעוד תוכנית ריאליטי עולמית ותשתתף בקרוב בגירסה ההודית של "האח הגדול"    הסיבה: כדי לקדם את נושא זכויות בעלי החיים הקרוב לליבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il