X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסמל שוב נזרק, ולא על מנת לשוב. בורוביץ' מתעקש שלא היה כל מנוס
▪  ▪  ▪
נמני, לא היה מנוס מלפטרו (ניר בוקסנבאום)

אבי נמני הוא סמל בעבור רבבות אוהדי מכבי תל אביב. גם מתנגדיו רואים בו סמל. כשסמל מתנתק מהקבוצה שאותה הוא מייצג, זה דבר עצוב. ספורט חי על סמלים והזדהויות. ואולם, לא בטוח כי מרבית אוהדי מכבי תל אביב עצובים היום. ראשית, מהטעם המובן שנמני נכשל כשלון גורף ומוחלט כמאמן וכמנג'ר. שנית, כי נמני מייצג בעבור אוהדי מכבי רבים דברים שהם אינם רוצים להיות מיוצגים עמם: שלטון של כוח, כמעט שלטון יחיד, שסע ביציעים, ודמות אחת שהופכת לגדולה מהמועדון. מכבי תל אביב הוא עדיין המועדון הגדול בארץ, כך שהאפלתו של נמני עליו במשך כל כך הרבה שנים היא עדות לכשרונו המיוחד בבניית כוחו ולכך שמכבי הגיעה לשפל המדרגה.

כשחקן, נמני היה מהטובים שהיו כאן. לא בהכרח ביכולת, או באטרקטיביות, אלא בתפוקה היבשה. הוא כבש 194 שערים. בישל עוד עשרות נוספים. הכריע הרבה משחקים גדולים. הוא גם זכה בארבע אליפויות וחמישה גביעים. היכולת שלו בנבחרת, 17 שערים ב-80 משחקים, הייתה פחות מרשימה בהרבה. גם בחו"ל הסתפק בשער בודד, בדרבי קאונטי, במדיה בקושי שיחק, כמו באתלטיקו מדריד. אבל נמני לא היה אדם של חו"ל. הוא סמל הישראליות.

נמני מייצג כוחנות, עורמה, אופורטוניזם, בניית כוח, עשיה מאחורי הקלעים, ניהול תקשורתי מחונן, ובניית קשרים מופלאה עם אוהדים. בשני העשורים האחרונים הוא פקד מאות רבות של אירועי אוהדים. ניתן לייחס זאת לאסטרטגיה צינית. ניתן לייחס זאת לטוב לב ולארג'יות. אולי נמני היה גם וגם. המדהים הוא שאדם כל כך מפורסם הוא גם בן אדם שלא ממש מוכר. ספק אם נמני פעם פתח את ליבו בפני התקשורת, ובאמצעותה בפני רבבות מעריציו. איש ברזל הוא היה. בכל שלב לאורך הדרך. גם כאשר נזרק ממכבי כשחקן.

הפעם הוא נזרק כמנג'ר, ואין להתבלבל: הזריקה כעת היא משמעותית יותר. כי אם בעבר נמני נזרק לא מטעמים מקצועיים והיה די ברור שברגע שלוני הרציקוביץ' כבר לא יהיה מזוהה עם מכבי הוא יחזור (בסוף לוני בעצמו נשבר והחזיר אותו), אז כעת נמני לא נזרק על ידי גולדהאר, או על ידי אנגלידיס או שעיה, או על ידי מנהל כזה או אחר. נכון, הבעלים החליט בעניינו. יש אפילו מצב שנמני ינסה להפיל את התיק על גולדהאר. אבל ברור לכל: אין כאן דו קרב בעלים-מנג'ר. אין קרב עם אף אחד. נמני נזרק אך ורק כי כל היישות הזו שנקראת מכבי תל אביב שבעה מכשלונו ושלטונו.

ברור שיהיו אוהדים שיצרו על הפיטורים. אנשים עדיין אוהבים את נמני. מעריצים אותו. אולי אפילו מזדהים איתו. אך ימיו כשחקן, שגם הם פחות מזהירים מכפי שרבים מתארים, הולכים ומתרחקים. בארבע השנים האחרונות נמני מנהל את מכבי מההיבט המקצועי באופן מוחלט. בתקופה זו הוא ביצע אין-ספור טעויות בליהוק שחקנים, במשכורות ודמי העברה מנופחים, ובעיקר בהפקת הערך מהם.

הוסיפו על כך את כל מה שנמני מייצג - את אחיזת החנק שלו את המועדון, את העובדה שגם כשחקן לא צמח לידו דשא, את העובדה שיש יותר מדי אנשים (ביניהם גם שחקנים, אוהדים ואפילו מנהלים ועיתונאים) שמפחדים ממנו עד היום. ואין מסקנה אחרת: אבי נמני חייב לעזוב את מכבי תל אביב. ולא כדי שישוב.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204698.jpg

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך קבעה ועדת הכנסת, בהתאם להמלצות ועדת גרונאו    שכר העוזרים יעלה בשיעור של 11%, בשלוש פעימות    ההמלצות בנושא עיסוק נוסף של העוזרים נדחו למועד אחר
ראובן לייב
חברי הכנסת הערביים נטשו את הדיון הפדגוגי על העסקת מורים ערביים בוועדת החינוך של הכנסת בטענה שהפך לדיון פוליטי המפלה אותם לרעה
איתמר לוין
פרופ' מעוז היה בעבר ראש בית הספר לממשל באוניברסיטת ת"א וכיום מלמד בקליפורניה    ביה"ד: עבר לחו"ל בלא קבלת אישור
איתמר לוין
התובע טוען שרופאי בית החולים בילינסון הוציאו מעמוד השדרה שלו דיסק בריא, במקום דיסק פורץ, וגרמו לו לנכות
עופר וולפסון
החברה הורידה דירוג החוב הזר בדרגה מ-"BBB מינוס" ל-"BB פלוס"    גם מעלות הורידה את דירוג האשראי המקומי של החברה ל"-AA מינוס"    הדבר ייקר ויקשה על גיוסי החוב של החברה   
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il