X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ נפגש עם עמיתו הפלשתיני; השניים ציינו כי הפגישה היתה חיובית; על הקמת ועדת ההסתה הוחלט בפגישת שרון-אבו מאזן בשבוע שעבר; בראשה עומד האלוף יעקב עמי דרור
▪  ▪  ▪

שר החוץ של ישראל, סילבן שלום ושר החוץ הפלשתיני, נביל עמר נפגשו במסגרת פעילותה של הוועדה למלחמה בהסתה.
מדובר בפגישת עבודה ראשונה של השניים במסגרת פעילותה של הוועדה. ישראל העלתה את נושא המלחמה בהסתה ברשות הפלשתינית במסגרת ההתחייבויות של הפלשתינים בהסכם ההודנא.
על הקמת הוועדה הוחלט בפגישה בין ראש הממשלה, אריאל שרון וראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן בשבוע שעבר. בראש הוועדה עומד האלוף יעקב עמידרור.
"בישיבה שהיתה אצל שרון בהשתתפות אבו מאזן העליתי את הנושא ואמרתי להם 'בזמן שאתם יושבים פה, לפני שעות אחדות הראו בטלוויזיה של הרשות את דגל ישראל נשרף וילדים פלשתינים זורקים אבנים לחיילים, וזה ביום שאתה כאן'. הוא (אבו מאזן) אמר בפגישה שהוא מוכן לחדש את הקמת הוועדה.
"החלטנו להקים ועדה מקצועית בראשה יעמוד האלוף עמידרור מישראל. הוועדה תקים קבוצות עבודה שתעסוק בנושא תקשורת אלקטרונית, תקשורת כתובה וחינוך. אנחנו נראה תחילתו של שינויים אם ההסתה תיפסק - זה יהווה איתות חיובי לדעתי להמשיך בתהליך השלום", אמר השר שלום.
בישיבה התייחס השר שלום להסתה של הפלשתינים במסגדים ובבתי הספר. הפלשתינים העלו טענות לגבי התבטאות של שר התחבורה, אביגדור ליברמן כלפי הפלשתינים. ליברמן קרא להטביע את האסירים הפלשתינים בים המלח. השר שלום השיב: "אנו שוכחים כמה פעמים שלח אותנו יאסר ערפאת לשתות את המים של עזה".
בסך הכל טענו השניים כי הפגישה התנהלה באווירה חיובית, אך בישראל מבהירים כי הדבר אינו מספיק וכי על הפלשתינים למלא את התחייבותם להפסיק את ההסתה ברשות. "הפגישות מאד חיוביות גם בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם אבו מאזן ושריו וגם בפגישה היום.
"עם זאת, פגישות חיוביות אינן מספיקות תמיד, צריך להיות ערוכים וזהירים שלא נכנסים למלכודת. אבל יש אפשרות לבדוק אם יש אפשר להמשיך קדימה. אנו באים במטרה לבחון.... בתקווה שהפלשתינים ימלאו את ההתחייבויותיהם בטרור וגם בהסתה", אמר השר שלום בתום הפגישה.
ירידה בהסתה בשידורי הרשות
גורמים בירושלים מציינים היום, כי הטלוויזיה הפלשתינית לא שידרה היום שידורי הסתה. הם מסרו עוד, כי לא נראו תמונות של הרוגים, פצועים, חיילים יורים, ובמקומם הושמעו שירים שקטים וכן שירי שבח והלל ליאסר ערפאת.
עם זאת בעיתון "אל-חיאת אל-ג'דידה", ביטאונה של הרשות, עדיין דווח אתמול על קייטנות ההסתה לילדים הפלשתינים בהם משבחים את פעולות השהידים הנהרגים למען המולדת.
בתום הפגישה התייחס השר שלום גם להתקדמות ביחסה של אירופה לישראל ולתהליך המדיני. בעניין זה אמר: "יש חלון שנפתח באירופה. בנושא הזה יש התקדמות רבה. ביום כניסתי למשרד בנאום הראשון בטקס החילופים אמרתי שאני לא מקבל את הנוסחה הזו ואני משקיע בזה ימים ולילות.
"לאירופים ברור כי אם הם רוצים להיות חלק מתהליך השלום עליהם להקל בעניין ישראל. יש איתותים חיוביים באירופה והם נוקטים בגישה חיובית. הם דורשים גם מהפלשתינים להפסיק עם ההסתה. גם על מדינות ערב יש לחצים אדירים, כך יש לחץ על המצרים והירדנים להחזיר את השגרירים לישראל", אמר שלום.

תאריך:  07/07/2003   |   עודכן:  07/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ד"ר יובל שטייניץ אמר לערוץ 7: אם ישראל תשחרר כעת מחבלים - לא תוכל לבוא בטענות לרש"פ על נקיטתה במדיניות הדלת המסתובבת; אין מקום להפיל הממשלה או לפרק הליכוד
הדר פרבר
מערכות רד ישמשו לחיבור תחנות הרכבת לתשתיות רשת הסיבים האופטיים אותה מפעילה הרשות
ענבל אביב
התוספים הנרכשים ביותר - ויטמין c 44.5%, מולטי ויטמין 35.6%; שוק תוספי המזון נאמד בכ-120 מיליון ש"ח לשנה עם שיעורי צמיחה של עד 40%
מירב לוי
בכוונת ערד להתמנות לתפקיד נשיא קבוצת חברות אבטחה בארה"ב; שימש בתפקיד מנכ"ל הקניון במשך 5 שנים
נועם שרביט
עולם הכדורסל האמריקני גועש לאחר שקובי בראיינט נחשד בתקיפה מינית, דרל ארמסטרונג תקף שוטרת, ודיימון סטודמאייר נעצר בחשד לאחזקת סמים - הכל תוך יממה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il