X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גבריאל היידו משתדל להתמודד עם המאניה דיפרסיה של בוסטון והרכז
▪  ▪  ▪
רונדו, יצליח להתייצב? (gettyimages)

להיות אוהד של הבוסטון סלטיקס מצריך אותך להתמודד עם מאניה דיפרסיה באופן תמידי. כשהירוקים סיימו את העונה בקול ענות חלושה, השאיפה היחידה של רוב האוהדים הייתה לעבור את הניקס. שבוע מאוחר יותר ו"סוויפ" אחד אחרי כן, מוצא את עצמו אוהד ירוק שכמותי שוב מפנטז על נקמה בלייקרס בגמר.

אין שחקן שמסמל את המאניה בשיא תפארתה ואת הדיפרסיה בשיא עליבותה מראג'ון רונדו. בשיאו, כמו במשחק השלישי מול הניקס, הוא מסוגל לקבוע שיא מועדון באסיסטים (20) ולסיים עם טריפל דאבל. כשהוא לא בשיאו, כמו בתקופה של אחרי האולסטאר, הוא נראה כמו נגר שלא מסוגל לקבור ג'אמפ כדי להציל את חייו, עם שפת גוף של שחקן קולנוע שזכה הרגע בטקס "פטל הזהב".

לפני שבועיים ראיינתי את העיתונאי הוותיק והאגדי מנחם לס. לא הסכמנו לגבי המנצחת בסדרה (הוא הימר על הניקס), אבל כן הסכמנו לגבי השחקן החשוב בסדרה - ראג'ון רונדו. לס טען שרונדו צריך לקלוע 18 נקודות ולמסור 12 אסיסטים (או בשפתו הציורית לירות 18 חצים ולחלק 12 בונבונים) כדי שהסלטיקס יעלו לחצי הגמר. ראו זה פלא, רונדו סיים את הסדרה עם ממוצע של 19 נקודות ו-12 אסיסטים. כנראה שהפרופסור עדיין יודע משהו או שניים על כדורסל.

זאת הייתה סדרה שבה בכל משחק היה גיבור אחר ברגעים המכריעים (ריי אלן והשלשה במשחק הראשון, גארנט עם סל וחטיפה במשחק 2), אבל המכנה המשותף בכולם היה שרונדו הגיע לעבוד וזה לא דבר של מה בכך. מאז הטרייד השנוי במחלוקת שבו נשלח לאוקלהומה חברו הטוב קנדריק פרקינס, רונדו נראה לא מעוניין. עד הטרייד היו לו 12.2 אסיסטים למשחק, אחריו 9.4 בונבונים, אבל המספרים הם לא הסיפור העיקרי. נראה היה שהכעס שלו על דני איינג' מוביל אותו למעין שביתה איטלקית על המגרש, השלכת כדורים בסוף שעון הזריקות ומאמץ קטן מהרגיל בהגנה. המאזן של בוסטון בעשרים המשחקים האחרונים היה 10:10 וכפועל יוצא הקבוצה ירדה מהמקום הראשון במזרח לשלישי.

אבל בסדרה מול הניקס רונדו עשה את הסוויץ' וחזר להיות אחד הרכזים הטובים בליגה. במשחק הראשון הוא היה האחראי אולי למהלך המכריע בסדרה - מסירה לאלי-הופ לקווין גארנט בפיגור 3 נק' בדקה האחרונה. במשחק השני הוא קבע שיא אישי בפלייאוף עם 30 נקודות, במשחק השלישי הוא מצא את ריי אלן ופול פירס במיקום ובתזמון הנכונים כדי שהשניים יקלעו מעל 30 באותו משחק.

"הוא שחקן טוב מאוד, אבל הייתי רוצה לראות מה הוא היה עושה אם היה משחק במינסוטה", אמר מייק דאנטוני אחרי הטריפל דאבל במשחק השלישי, והוכיח שלא רק באימון אין לו מושג. הטריפל דאבל במשחק הזה שם את רונדו ברשימה מכובדת עם קארים עבדול ג'אבר, דניס ג'ונסון ומייקל ג'ורדן כיחידים שהשיגו זאת בפלייאוף במדיסון סקוור גארדן. שלושתם, אגב, כבר בהיכל התהילה. לרונדו יש שישה טריפל דאבל  בפלייאוף, השחקנים היחידים עם יותר טריפל דאבל ממנו הם מג'יק ג'ונסון (30), לארי בירד וג'ייסון קיד (11), ווילט צ'מברליין (9) ואוסקר רוברטסון (8).

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/224774.jpg

זה לא שרונדו לקח ללב את מילותיו של דאנטוני, שמוטב שיתמקד בשמירה על הכסא המתנדנד שלו אחרי ה-4:0 המשפיל. הרכז בן ה-25 רגיל לשחק עם צ'יפ על הכתף ולהוכיח לאלה שמפקפקים בו גם אחרי שקלע 50 אחוזים בסדרה וקבר הרבה יותר ג'אמפים ממה שאנשים חשבו שהוא מסוגל.

לפני הסדרה מול מיאמי ברור שרונדו שוב יהיה איש המפתח של הסלטיקס. גם מולם יש לו מאצ'-אפ מוצלח (הגוויה של מייק ביבי) גם מולם הסלטיקס יילכו ככל שהוא יאפשר להם. לברון ג'יימס קלע רק 1 מ-8 מהשדה בשניות האחרונות של משחקים צמודים, אז מי אמר שלמיאמי יש יתרון אם המשחקים יישארו צמודים?

גם בשנה שעברה הסלטיקס היו צריכים להסתדר בלי יתרון ביתיות מהסיבוב השני, גם אז לברון עמד בדרך, וגם אז רונדו היה השחקן הטוב בסדרה. מי אמר שההיסטוריה לא יכולה לחזור?  אה, כן. דרק פישר עדיין בחיים?

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/224775.jpg

תאריך:  25/04/2011   |   עודכן:  25/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מטוסי קרב של כוחות נאט"ו תקפו הלילה מבנים בבאב אל-עזיזיה בהם מתגורר קדאפי יחד עם בני משפחתו ונאמניו    אנשיו מדווחים על 15 פצועים קשה    קדאפי לא נפגע
יואב יצחק
מתחילת ההפגנות נהרגו כ-350 אזרחים סורים    הנשיא אסד ממשיך במסע ההרג במאמץ לדכא את ההפגנות    הלילה פרצו כוחותיו לעיר דרעא, הרגו במפגינים ושיבשו את רשת החשמל והקשר    אלפים נעצרו ונתונים לעינויים
יואב יצחק
מאז שהודח מוחזק מובארק באתר מאובטח בשארם א-שייח    התביעה המצרית פתחה נגדו בחקירה פלילית    נוכח מצבו הרפואי הוא יועבר לבית חולים צבאי בקהיר ולאחר מכן לכלא טורה    שני בניו מוחזקים במעצר בכלא טורה בחשד למעשי שחיתות
מוטי פשכצקי
הקשר עלה לכדור קרן, נגח לרשת ומיד חשף חולצה עם תמונה של אביו ז"ל
מערכת אתר ערוץ הספורט
נונייס ואקי כבשו בראש. סביליה גברה על ויאריאל 2:3. אתלטיקו-לבאנטה 1:4
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il