X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההרוג: יאסר אבו אלג'יעאן (23) מהכפר עתיר; השוטר חשד כי הנהג מסיע פלשתינים מאזור חברון; מספר שוטרים נפצעו בפרץ של הפגנות ומהומות מצד הבדואים, הטוענים כי שוטר מג"ב ירה למוות בנהג רכב; צומת שוקת וסביבותיו נחסמו לתנועה לזמן ארוך
▪  ▪  ▪

שוטר משמר הגבול ירה הבוקר (יום ה') למוות ביאסר אבו אלג'יעאן, בן 23, תושב הכפר הלא מוכר עתיר בנגב. מהמשטרה נמסר, כי השוטר עצר נהג רכב לבדיקה בצומת שוקת, אולם נהג הרכב סירב לעצור ולהזדהות. השוטר חשד כי הנהג מסיע במכוניתו הפרטית פלשתינים מאזור חברון בלי אישור כניסה לישראל, וסימן לו לעצור. מכאן נחלקות הגירסאות: השוטר טען כי ניסה לשבור את חלון הרכב, אולם אז נפלט כדור מנשקו ופגע באלג'יעאן.
הבדואים במקום טוענים כי השוטר ירה למוות בנהג, לאחר שסירב לעצור, מתוך פזיזות. משמר הגבול העביר את חקירה המקרה למחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים.
בשעות הערב, העלה מפקד משמר הגבול, ניצב דוד צור, גירסה אחרת. לדבריו, השוטר הרגיש מאויים וחשש כי מדובר בניסיון דריסה, ולכן ירה לתוך הרכב כדור אחד. "להבנתנו הסובייקטיבית, מדובר היה בסכנת חיים", אמר ניצב צור.
לאחר הירי הגיעו לצומת שוקת מאות בדואים וחסמו אותו לתנועה. צירי התנועה לכיוון באר שבע ערד וצומת להבים נחסמו. המשטרה מדווחת כי במקום יש הפרות סדר.
כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז הדרום, ניצב משה קראדי, התקשו להשתלט על מהומות הבדואים בצומת ולפנות את הצומת למעבר כלי רכב. מספר שוטרים נפצעו במהלך המהומות, מאבנים שהושלכו לעברם. נזק נגרם למספר ניידות משטרה.
בשלב מסויים, אף מנעו המתפרעים מניידת טיפול נמרץ של מד"א, שהיתה בדרכה לערד, לעבור במקום.
זעמו של המגזר הערבי על האירוע, נבע בעיקר מסמיכות המקרה למקרה נוסף שקרה שלשום, כשמורסי ג'באלי (28) מטייבה, נהרג מירי שוטרי משמר הגבול במחסום צבאי, לאחר שנחשד כמחבל. חקירת המקרה הועברה למחלקה לחקירת שוטרים.
מפקד מג"ב: יש לבחון האירוע מנקודת מבטו הסובייקטיבית של השוטר
מפקד מג"ב אמר הערב כי "הדומה בשני המקרים, מבלי לעשות הכללות, הוא שהשוטרים פעלו נגד אנשים שביצעו עבירות". "הגם שאין בכך כדי להצדיק את קיפוח חייהם, ההתנהגות העבריינית הביאה אותם לכך שלא נשמעו לקריאות השוטרים. הבחינה של האירוע צריכה להיות מנקודת מבטו הסובייקטיבית של השוטר".
לגבי המקרה בצומת שוקת, אמר ניצב צור: "על העובדה שהנהג הסיע שוהים בלתי חוקיים והעבירם לתוך ישראל, שזו עבירה על החוק, אין ויכוח. כך התפתח האירוע". אין קשר לכך שבשני המקרים האזרחים הם ערביים. "האירוע בטייבה היה שונה, כי היתה התראה ספציפית על הרכב, והתנהגותו היתה מאוד מחשידה. הרכב נמלט מהשוטרים ולא שעה ליריות האזהרה, ולכן להבנתם (של שוטרי מג"ב) הם פעלו נגד חוליית מחבלים. צריך לזכור כי כבר היה אירועים במקום הזה, ואפילו היחידה הספציפית הזו, כבר סיכלה פיגוע באותו אזור".
ח"כ מיקי איתן (ליכוד) אמר הערב כי כבר קרה מקרה בו תושב אריאל, יהודי כמובן, נורה מירי שוטרים, כאשר לא שמע את קריאותיהם לעצור, ואינו זוכר כי יצאו אז מאות מתושבי אריאל כדי ליידות אבנים בשוטרים.

תאריך:  24/07/2003   |   עודכן:  24/07/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הרווח הנקי (על-פי מדד GAAP) לרבעון הראשון הגיע ל-68 מיליון דולר
נועם שרביט
גולן נעצר ל-3 ימים בחשד לזיוף שיטתי של חפצים ארכיאולוגים, שימוש במסמכים מזוייפים ובשיבוש הליכי חקירה; השופט הורה למפקד מחוז ירושלים לבדוק התנהלות החקירה עד כה
מירב לוי
רבני קהילה אורתודוכסיים יעברו סמינר בן 10 ימים; בין הנושאים שילמדו: פסיכולוגיה של זהות יהודית והתבוללות; תרבות פוסט מודרנית; ד"ר אדם פרזיגר: למרבית הרבנים אין כיום הכשרה נאותה להתמודדות עם התופעה
מירב לוי
ברוש: שמירה על רמה נמוכה של הדולר יגרום נזק שנתי של כ-400 מיליון ני דולרים
רנית נחום-הלוי
וייץ שהה בקנדה 3.5 שנה לאחר שהואשם ברצח מדרגה שניה; בלילה זוכה וייץ מכל אשמה כאשר עד התביעה המרכזי טען שמסר עדות שקר; עו"ד דרשן-לייטנר: נשקול לתבוע פיצויים מממשלת קנדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il