הסתדרות המורים בישראל, ארגון המורים העל-יסודיים וארגון המורים הארצי מתנגדים נחרצות לרעיון המעבר ל-5 ימי לימודים בשבוע. הארגונים ייאבקו בכל האמצעים לסיכול הרעיון.
"הרעיון להשאיר את הילדים בבתיהם יום נוסף במשך השבוע, יסיג את מערכת החינוך כמה שנים לאחור והנזק החינוכי שייגרם מכל - בל ישוער. בעוד כמה שנים המדינה לא תבין איך ומי אפשר מהלך כל כך נורא. כבר היום אנו עדים לנסיגה קשה בהישגים ביחס למדינות העולם, ויש לעצור זאת לאלתר", אמר וסרמן.
לדבריהם, אין שום סיכוי להבטחות ריקות כאילו מתנס"ים ורשויות מקומיות ישלימו את החסר ביום החופשי, בוודאי לא בתקופה של מיתון ומצוקה כלכלית, כאשר הם עצמם סובלים מגרעונות כבשים.
קיצור ימי הלימודים יעמיק את הפער החברתי. בעלי אמצעים יממנו מסגרות לימוד אלטרנטיביות לילדיהם, וחבריהם חסרי האמצעים יסתובבו ברחובות. הבטלה תוביל להגברת הפשיעה, להזנחה ולריבוי תאונות דרכים.
העמסת יתר של שעות לימוד בחמשת הימים האחרים תהיה אפקטיבית פחות, מכיוון שבשעות אחר הצהרים יכולת הריכוז - הן של התלמידים והן של המורים פוחתת באופן משמעותי.
כמו כן, מורים רבים משתתפים בהשתלמויות וקורסים ומעבר לשבוע לימודים מקוצר יפחית עוד יותר את ימי שהותם בין כותלי המוסד החינוכי.