X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במאמר מערכת מעביר העורך ביקורת חריפה על ההתנהלות של חיזבאללה בלבנון; טוען: אין צורך להוסיף עוד מכה שעלולה להביא לתגובה ישראלית בעונת התיירות
▪  ▪  ▪

בלבנון גוברים הקולות המתנגדים להמשך הפעילות הצבאית של החיזבאללה נגד ישראל. לבנון זוכה לצמיחה כלכלית וחידוש התיירות הנכנסת לחתומה. עם חידוש ההתקפות על החיזבאללה בגבול הצפון, גובר החשש מפני הידרדרות נוספת.
במאמר המערכת של היומון הלבנוני הנוצרי 'אל-נהאר' תוקף עורך היומון, ג'בראן תויני את הפעילות הצבאית המתחדשת של החיזבאללה בדרום לבנון וכן את חוסר יכולתה של ממשלת לבנון להכפיף את סמכותה הצבאית בדרום. המאמר תורגם על-ידי מכון ממר"י [www.memri.co.il]
"מי מחליט על הפעולות הצבאיות בדרום [לבנון]? זכותנו, כלבנונים, לדעת כיצד מתקבלות החלטות כאלה, המשפיעות באופן ישיר על כל לבנון ועל כל הלבנונים. זכותנו לדעת האם חיזבאללה לבדו מקבל החלטות אלו ועל סמך מה, האם סוריה היא המקבלת את ההחלטה ומעבירה הוראות לחיזבאללה, האם זו אירן, האם לבנון, ומהי האסטרטגיה? זכותנו לדעת ואף להשתתף ב[קבלת] החלטה גורלית כזו, או שלבנון היא ג'ונגל ללא סמכות מרכזית והחלטה מרכזית.
המדינה הלבנונית, ובמיוחד ממשלת לבנון בהיותה הרשות המבצעת והאחראית על המדיניות, צריכה להיות האחראית הישירה על פעולות חזבאללה בדרום, שכן היא מתיימרת להיות מדינה של חוק ומוסדות המנהיגה ריבונות מלאה על כל אדמת לבנון.
עוד מוסיף תויני: אין לוותר על הזכותנ להתנגדות לאויב כדי לשחרר את חוות שבעא, אך הבעיה העיקרית טמונה במי שמחליט על עיתוי הפעולות ומיקומן. המחלוקת שלנו עם חיזבאללה נעוצה בעובדה שאין לו זכות קיום כתנועה מזוינת בתוך מדינה, בעיקר אחרי הסכם טאיף. אין לחזבאללה זכות לפעול כמדינה בתוך מדינה, להציב עובדה מוגמרת ולבצע את מדיניותו הפרטית כאילו אין מסביבו עם ומוסדות ממשלתיים.
במאמרו מתייחס העורך גם להשלכות הכלכליות של פעילות החיזבאללה: האם השלטון אינו סבור כי יש לנו מספיק בעיות חברתיות וכלכליות, וכי אין צורך להוסיף עוד מכה שעלולה להביא לתגובה ישראלית בעונת התיירות, תגובה שעלולה לפגוע, למשל, בתשתיות ובחשמל? או שאולי הרשויות "מייחלות" לכך שישראל תפגע במתקני החשמל כדי להצדיק את הביזיון של קיצוב זרם החשמל ולהטיל את האחריות לכך על ישראל?
האם האינטרס של לבנון הוא להפסיד היום את החברה הבינלאומית, את העולם כולו ואת אמינותה בשל מדיניות זו, אשר אינה משרתת את לבנון אלא את חיזבאללה ואת העומדים מאחוריו באופן ישיר, שלא לדבר על האינטרס של ישראל? האם לבנון אינה סבורה כי אנו זקוקים לתמיכה בינלאומית כדי לעמוד בפני רעידת האדמה המכה באזור ומאיימת להפיל משטר אחר משטר? האם תמיד נגזר עלינו ליישם את מדיניות הזולת על אדמתנו ולתת לישראל הצדקה לשבש את מפת הדרכים, כפי שקרה באמצעות פעולות ההתנגדות הפלשתינית באדמות הכבושות? האם זהו מקרה שפעולות ההתאבדות חזרו לישראל בו בזמן עם התחממות החזית בדרום? עד מתי נהיה מטבע עובר לסוחר בתוך המו"מ הסורי-אמריקני, האיראני-אמריקני והאמריקני-ישראלי?
שוב אנו מדגישים כי ההתנגדות לאויב היא זכות חוקית, אך את נושא חוות שבעא יש לפתור קודם כל עם סוריה כדי לקבל חסות בינלאומית בדרך לשחרורן והחזרתן. זכות ההתנגדות אינה בלעדיות של חיזבאללה. אנו מתנגדים לכך שנשק השחרור יהיה מפלגתי-סיעתי, שכן שחרור האדמה בדרך דיפלומטית או צבאית הוא ענין לאומי כולל הנוגע למוסדות המדינה הצבאיים והמדיניים. אנו דוחים את טענת חזבאללה כי הוא לבדו יקבע את עיתוי הפעולות, שכן הוא אינו בעל האדמות היחיד".

תאריך:  18/08/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בקריקטורה מצויירת גדר תיל בצורה של מגן דוד. בכל פינה במגן דוד, כמו גם במרכז עומדת קבוצת פלשתינים, גברים, נשים וילדים; קבוצות רבות התלוננו: נעשה שימוש בסמל יהודי עם גדר תיל המתקשרת לשואה
נועם שרביט
אפל נחקר בפעם השלישית בתוך חודש, בשתי פרשות שונות: מתן שוחד לכאורה לבכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל ומתן שוחד לראש עיריית לוד, בני רגב; אפל, בתום החקירה: גם החוקרים סבורים שהחקירה היתה מיותרת
ענבל אביב
כך הנחה השר אולמרט על-מנת להקל את העומס על לשכות התעסוקה
נועם שרביט
ערפאת לאורי אבנרי: לא אצא לסוכת האבלים מחשש שלא יתאפשר לי לשוב למוקטעה; "על הישראלים להפסיק לבזבז את הזמן"; אבנרי: "לא ניתן להחריב רוחו של עם"
ענבל אביב
יום הכיף יתקיים ביום ג' (19.8.03) בחוף צמח בכנרת; למעט פעילויות כיפיות לילדים, יוצגו ביום הכיף גם מגוון היצרנים והמוצרים ללא גלוטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il