X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהמחקר עולה שטווח המגורים בשכירות הרצוי לעולים נע בין 3 עד 5 שנים, פרק זמן בו הם מאמינים שיתחילו למצות גם את תהליך קליטתם הכלכלי והתעסוקתי בארץ
▪  ▪  ▪

הביטחון במקום העבודה מהווה את השיקול המרכזי ברכישת דירה
עולים ממדינות חבר העמים מעדיפים לשכור דירה לפרקי זמן ארוכים על פני רכישת דירה, כך עולה ממחקר שערך ולדיסלב ברסלבסקי במסגרת אוניברסיטת דרבי בישראל.
המחקר הקיף 600 עולים שעמדו בקשר עם החוקר העוסק בנדל"ן במשך כשנה. המחקר כלל גם מדגם, באמצעות שאלונים בשפה הרוסית, בקרב 107 עולים. המדגם הציג 30 שאלות לגבי כוונות רכישת דירה על-ידי עולים שרובם חי מזה מספר שנים בארץ.
ברסלבסקי מציין במחקרו כי במהלך התקופה שבין מרץ 2002 ועד מאי 2003 הורגשה בענף הנדל"ן ירידה של כ-60% בכוונות הרכישה ובהיקף הפניות של עולים המעונינים ברכישת דירות באזורי הפריפריה של תל - אביב. במקביל, נרשמה עלייה בהיקף הפניות של עולים המבקשים לשכור דירות ובעיקר כאלה שביקשו לשכור דירות לפרק זמן ארוך של מספר שנים.
אנשי דרבי מבקשים לציין שמהמחקר והמדגם עולה שהשיקול המרכזי המשפיע על הכוונות לרכוש דירה הוא הביטחון בעבודה. נראה שחוסר הוודאות בתחום זה, גם בשל המיתון במשק, פגע בכוונות הרכישה אצל העולים ומהווה גורם נוסף שתרם לחולשה בשנים האחרונות בתחום הדירות. מסיבה זו ונוספות ברסלבסקי ואנשי דרבי הגיעו למסקנה כי מתפתחת אצלנו תופעה חדשה בתחום המגורים, לפחות אצל העולים, לפיה השכרת דירה עדיפה על פני רכישתה.
יתכן שקיימת כאן תופעה של התקרבות לנורמות חברתיות מערביות ואמריקניות בתחום המגורים. מהמחקר עולה גם כי בקרב העולים שוק הדירות מצוי "בפרשת דרכים" הן מבחינת הכדאיות הכלכלית והן מבחינת המחשבה מהו הפתרון הראוי לבעיית אי יציבות במגורים.
ברסלבסקי מציין שטווח המגורים בשכירות הרצוי לעולים נע בין 3 עד 5 שנים, פרק זמן בו הם מאמינים שיתחילו למצות גם את תהליך קליטתם הכלכלי והתעסוקתי בארץ ולאחריו יוכלו לשקול את נושא רכישת הדירה.
מחקרו של ברסלבסקי הפך ליישומי בעקבות מסירת המלצות המחקר לחברה העוסקת בתחום הנדל"ן. המלצות היישומיות כללו - יצירת מאגר של דירות להשכרה לטווח ארוך, הכנסת המושג - שכירות דירה - לפעילות השוטפת בלא יצירת הבדלים מהותיים מהמושג - רכישת דירה, איתור לקוחות עולים השוהים בארץ למעלה מחמש שנים וכאלה המוגדרים - בעלי בטחון בעבודה.
לדברי ברסלבסקי, במשרד הקליטה שעם בכיריו קיים פגישות בנושאי הדיור, אין מודעות מספקת לנושא המגורים של עולים מעבר לטיפול במרכזי הקליטה, ובוודאי מהזמן שהעולים אינם מטופלים באופן השוטף על-ידי המשרד.

תאריך:  19/08/2003   |   עודכן:  19/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רייטן תגיש לבדה את השעה האחרונה
אלונה קורן
בחודש יולי נרשמה עלייה של 3.5% במספר המתייצבים בלשכות התעסוקה; אחת הסיבות לעלייה במספר המתייצבים בלשכות נעוצה בשינוי בחוק ההסדרים, המחייב התייצבות בלשכות התעסוקה מאוכלוסיות שעד כה היו פטורות מכך
עמוס באר
השרה נאור: "1 ליטר דלק מזהם 100,000 ליטר מי שתיה"
הדר פרבר
לקראת התסריט של מלחמת הווירוסים: וירוס מחשבים שהוא אנטי וירוס המנסה לכסות את "חור" האבטחה של מיקרוספט; מדובר בתולעת עם תאריך תפוגה הפוגעת במערכת Windows XP
מחלקה ראשונה
Ness תשמש כמשווק, מפיץ, נותן שירותי תחזוקה והמפעיל הבלעדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il