X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יחד איתו נהרגו 2 שומרי ראשו; בחמאס מבטיחים נקמה; הרש"פ: מעשה לא אחראי של ישראל; 2 רקטות קסאם נורו על שדרות
▪  ▪  ▪
קווים אדומים

נקרא להתפטר

רנית נחום-הלוי
20 פצמ"רים ו-3 רקטות קסאם בדרום; הבוקר - פגיעה ישירה בבית בשדרות

ישראל חוזרת שוב למדיניות החיסולים:
בצהריים, סמוך ל-13:30, ירו מסוקי צה"ל כמה טילים לעבר מכונית פלשתינית, בשכונת רימאל בעזה. בישראל אישרו כי מסוקי חיל האוויר תקפו מטרות של החמאס בעזה.
היעד במכונית היה: בכיר בחמאס, איסמעיל אבו-שנב. סוכנויות הידיעות דיווחו, כי בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם: בכיר בחמאס, אבו-שנב, ושני שומרי ראשו - האני אבו אל-עומריין ומואמן רבוד. בפעולה נפצעו גם 14 איש, מהם 4 באורח קשה. הפלשתינים אישרו כי אכן אבו-שנב נהרג בתקיפה.
מייד לאחר הירי והחיסול, התקהלו אלפי פלשתינים סביב המכונית, וקראו לנקום בישראל. ארגון החמאס הודיע על הפסקת ההודנא והפסקת האש עם ישראל. ההודנא החזיקה מעמד, אם כן, 53 ימים.
תגובת הפלשתינים לא איחרה לבוא, ולפנות ערב נורו כמה מטחים של פצצות מרגמה לעבר יישובי גוש קטיף. בסך הכל, נורו 14 פגזים, 1 לעבר היישוב עצמונה, 5 נחתו ביישוב גדיד ו-5 נחתו מחוץ לגבולות היישוב [ראו קישור]. 2 פצצות נוספות נורו לעבר נווה דקלים ו-2 רקטות קסאם נחתו בשדרות. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבתים ולרכבים בגוש קטיף.
שר ההסברה הפלשתיני, נביל עמרו, הוציא הודעת גינוי לחיסולו של אבו-שנב, בה כונה החיסול "מעשה לא אחראי" של ישראל, שרק יסבך את המצב במזרח התיכון ויסכל את ניסיונותיה של הרשות הפלשתינית לרסן את ארגוני הסירוב - החמאס והג'יהאד האיסלמי.
עוד הודיע עמרו, כי הרשות הפלשתינית תצטרך להעריך כעת מחדש את ההחלטות שקיבלה הלילה, בנוגע לפעולות שתנקוט נגד ארגוני הסירוב.
מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, אמר בתגובה על החיסול
כי מדובר ב"חציית כל הקווים האדומים". יאסין הודיע כי ישראל תשלם על כך מחיר כבד. בהצהרה שפרסם בצהריים קרא ארגון החמאס לראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, להתפטר מתפקידו ולעזוב את שטחי הרשות.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-מאזן, כינה את החיסול "פשע מתועב", ואמר כי הוא יפריע לרשות הפלשתינית להילחם בטרור. בהודעה שפרסמה הרשות נאמר, כי ישראל מנסה להתחמק ממימוש מפת הדרכים.
השר לביטחון פנים ברשות, מוחמד דחלאן, אמר בתגובה לחיסול, כי בממשלת ישראל יש כנראה מי שמעוניין שהרשות הפלשתינית לא תבצע את התחייבויותיה.
איסמעיל הניה, מבכירי החמאס בעזה, אמר כי מבחינת החמאס ההודנא בטלה, והחמאס יגיב על-כך במעשי נקם. לדבריו, ישראל תצטער על הפעולה והחמאס יוכיח לעולם כי ישראל מבינה רק שפה אחת - כוח.
איסמעיל אבו-שנב - רקע
איסמעיל אבו-שנב, נשוי, אב ל-11. נחשב למנהיג פוליטי בחמאס, ולאחד מדוברי הארגון, בעיקר בכלי התקשורת הערביים. אבו-שנב ריצה 10 שנות מאסר בכלא הישראלי, בשל חלקו במימון החמאס.
נוכח מעמדו, היה אחד הדוברים העיקריים גם בימים האחרונים. ביום ד' בערב (20.8.03), מייד לאחר ישיבת הקבינט הפלשתיני - שבה הוחלט לפעול לפירוק החמאס והג'יהאד, התראיין אבו-שנב לערוצי הטלוויזיה, ואמר כי החמאס יתנגד לכך. אבו-שנב הציע לאבו מאזן ולדחלאן לפעול לשמירת שלום האוכלוסיה הפלשתינית, במקום, כדבריו, לשמור על ביטחונם של הישראלים.
אבו-שנב למד הנדסה במצרים וקיבל תואר שני בארה"ב, אותה הוא מחשיב כיום כאחת מהאויבות של הפלשתינים, בשל כך שהיא עומדת לצידה של ישראל. הוא אף משמש כמרצה באוניברסיטה האיסלמית בעזה, ונחשב לאחד המתונים יחסית בחמאס, להבדיל מד"ר עבד אל-עזיז רנטיסי ומחמוד א-זהאר.
למרות זאת, אמר אבו-שנב לאחרונה, כי המאבק הפלשתיני יימשך בכל מקום וללא הפסקה, והחמאס לא יסכים שהמאבק יוגבל למקומות מסויימים בלבד.
תגובות
יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ יורי שטרן, אומר בתגובה לפעולה בעזה כי "אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון וקוראים לממשלת ישראל להרחיב את המערכה הצבאית. על ישראל לעבור לחיסול נקודתי של בכירים פלשתינים לפירוק טוטאלי של ארגוני הטרור לרבות כל הזרועות של אש"פ".
השר עוזי לנדאו (ליכוד) אמר, כי ישראל צריכה להמשיך במדיניות ההתנקשויות, ואם פעולה זו היא הסנונית המבשרת על חזרת ישראל למלחמה בלתי מתפשרת בטרור, הרי שיש לברך על-כך. עם זאת, אם מדובר בסך הכל בפעולה נקודתית, שאין לה המשך, אזי לא תהיה בה תועלת רבה".
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד (שינוי), אמר כי פיגוע ההתאבדות בירושלים הוא שהביא להידרדרות ביחסים שבין ישראל לפלשתינים. עם זאת, השאלה אם מפת הדרכים תקפה תלויה בפלשתינים. ישראל תמשיך לכבדה כל עוד הפלשתינים ירסנו את ארגוני הטרור.
ח"כ יוסי שריד (מרצ) אמר בתגובה להתנקשות בעזה, כי האשמה מוטלת על ישראל והחמאס ביחד. לדבריו, החמאס וממשלת ישראל קברו את ההודנא.
בתנועת 'שלום עכשיו' אמרו כי "החיסול בעזה לא יציל אפילו ישראלי אחד, ובטח שלא יפתור את בעיית הטרור". "הדרך היחידה לחסל את הטרור ולעצור את מעגל הדמים היא באמצעות משא-ומתן מדיני ויציאה מהשטחים", הוסיפו.

תאריך:  21/08/2003   |   עודכן:  21/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בפסק דין תקדימי, קבע בית הדין כי "תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם ולגר הגר איתכם"; משמעות הקביעה: לא משתלם להעסיק עובדים לא חוקיים, מאחר וגם הם זכאים לזכויות כשאר העובדים ויש עליהם היטל בגובה 8%
מירב לוי
נהרס ביתו של המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בשדי תרומות; נהרס גם ביתו של המחבל-המתאבד בכפר יעבץ
ענבל אביב
על-פי סיפורי חבריו למסע - ככל הנראה במהלך השיט, הוא נפל מן הסירה וטבע
ענבל אביב
באמצעות האתר ניתן לבצע את התהליך כולו, זאת על-ידי השלמת כל תהליכי ההרשמה, החל מהאפשרות לקבלת הצעת מחיר לכל יעד בעולם, דרך ביצוע ההזמנה בפועל, תשלום מאובטח והדפסת שובר הזמנה מאושר בבית; www.avis.co.il
מירב לוי
בראיון לשבועון המצרי "אל-אהראם אל-ערבי" מציין ד"ר חילמי - סיפור הגניבה מבוסס על הסיפור במקרא; מציין: הגניבה לא הצטמצמה לזהב בלבד, הגנבים שדדו כל דבר שניתן לעלות על הדעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il