X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השווייצרי הביס את טומיץ', רפא את לופס. ווז'ניאקי ודל פוטרו עלו גם כן
▪  ▪  ▪
בקושי הזיע. פדרר (GETTYIMAGES)

עם כל הכבוד לשבוע הראשון במלבורן, החל מהלילה (בין שבת לראשון) אליפות אוסטרליה הפתוחה יצאה באמת לדרך. שלבי ההכרעה החלו ומי שכבר הבטיח את מקומו ברבע הגמר הוא רפאל נדאל, שניצח את בן ארצו פליסיאנו לופס ויפגוש את תומאס ברדיץ', ששלח הביתה אל ניקולאס אלמאגרו. בבוקר עלה גם רוג'ר פדרר למגרש המרכזי ואחרי לא הרבה זמן ירד, בתום ניצחון כמובן. הפנומן השווייצרי דרס בשלוש מערכות את האליל המקומי ברנרד טומיץ' בדרך למפגש סופר-מסקרן עם חואן מרטין דל פוטרו ברבע הגמר.

אצל הנשים, ויקטוריה אזארנקה, ואגנישקה רדוונסקה יהיו בין 8 האחרונות יחד עם קים קלייסטרס, שחתומה על הקאמבק של היום, כשחזרה מפיגור 1:0 לניצחון דרמטי על נה לי הסינית שאיבדה 4 נקודות משחק בשובר השוויון של המערכה השנייה. הבלגית הנהדרת תפגוש ברבע הגמר למפגש מרתק את המדורגת 1 בעולם, קרולין ווז'ניאקי, שניצחה את ילנה ינקוביץ'.

גברים
רפאל נדאל - פליסיאנו לופס 0:3 (4:6, 4:6, 2:6)
עד עכשיו, הכל עובד חלק עבור רפאל נדאל (ספרד, 2 בטורניר) והקרב עם רוג'ר פדרר בחצי הגמר נראה בלתי נמנע. השור ממאיורקה פגש את בן ארצו פליסיאנו לופס, ולא התקשה לחלוף על פניו עם 4:6, 4:6, 2:6 בתוך 145 דקות ברוד לייבר ארינה.

נדאל שבר את יריבו לא פחות מ-5 פעמים (השיג 18 נקודות שבירה), אבל הנתון המדהים יותר היה שייך ללופס שביצע, שימו לב טוב, 52 טעויות בלתי מחויבות. לופס אמנם חבט יותר ווינרים (20:26), אבל עם כל כך הרבה טעויות לא היה לו סיכוי.

רוג'ר פדרר - ברנרד טומיץ' 0:3 (4:6, 2:6, 2:6)
האוהדים המקומיים במלבורן קיוו לראות את הנער בן ה-19 ממשיך הלאה, אבל יש להניח כי גם "השרופים" שביניהם לא באמת האמינו. הפנומן השווייצרי (3 בטורניר) עוד התקשה מעט בתחילת הסט הראשון, אבל מהרגע ששבר במשחקון התשיעי טייל בדרך לניצחון חלק בתוך קצת יותר משעה וחצי.

45 ווינרים היו לפדרר לעומת 13 בלבד של יריבו ו-13 אייסים לעומת 0 של האוסטרלי הצעיר. עם מספרים כאלה של המדורג 3 כנראה שגם שחקנים טובים יותר מטומיץ' היו מפסידים. ברבע הגמר יצפה לקרחון מבחן קשה הרבה יותר בדמות מפגש עם חואן מרטין דל פוטרו.

תומאס ברדיץ' - ניקולאס אלמאגרו 1:3 (6:4, 6:7, 6:7, 6:7)
הצ'כי, שמדורג 7 בעולם, העפיל למפגש רבע הגמר מול רפאל נדאל לאחר מותחן שנמשך 3 שעות ו-54 דקות במהלכן השיג שבירה אחת בלבד. אלמאגרו הספרדי (10 בעולם) פתח מצוין, כאשר שבירה שלו במערכה הראשונה הספיקה ל-4:6 בתוך 45 דקות.

ברדיץ' חזר למשחק בדרך הקשה. אמנם הוא לא הצליח לשבור את הספרדי, אך שמר על ההגשות שלו וגרר את כל המערכות הבאות לשוברי שוויון שם השיג מיני-ברייק וניצח. במערכה השניה זה הסתיים ב-5:7 ובהמשך 3:7 ו-2:7. האם הוא מסוגל לספק התעלות נוספת מול עוד טניסאי ספרדי?

חואן מרטין דל פוטרו - פיליפ קוהלשרייבר 0:3 (4:6, 2:6, 1:6)
לפני שנה הארגנטיני, שמדורג 11 בעולם, חזר מפציעה שנמשכה יותר משנה. הוא חזר ישר לאוסטרליה, אך לא הותיר חותם מיוחד. אחרי שטיפס מעל ל-450 מקומות בדירוג העולמי בתוך שנה, דל פוטרו מתחיל להזכיר לנו את היכולת מ-2009. "דלפו" דרס 4:6, 2:6, 1:6 את קוהלשרייבר הגרמני בתוך שעתיים ו-6 דקות. ברבע הגמר הוא יפגוש את המנצח בין פדרר לטומיץ'.

נשים
קים קלייסטרס - נה לי 1:2 (6:4, 6:7, 4:6)
הדרמה של היום הגיעה מה"רוד לייבר ארינה". האלופה הנוכחית הוכיחה כי למרות הקשיים שהיו לה בחודשים האחרונים היא עדיין ווינרית אמיתית. נה לי (5 בעולם) הצליחה להשיג שבירה במערכה הראשונה ולנצח 4:6. הסט השני נמשך לשובר שוויון, שם הגיעה הדרמה האמיתית. הסינית השיגה מיני-ברייק וברחה ל-2:6, כלומר ל-4 נקודות משחק. קלייסטרס, כפי שמגלה הכותרת, נתנה הכל על המגרש וחזרה עם 6 נקודות מדהימות בדרך ל-6:8 בטיי-ברייק ו-6:7 במערכה.

קלייסטרס המשיכה את המומנטום גם בפתיחת המערכה השלישית, כאשר שברה את נה לי פעמיים ועלתה ל-1:5. נגמר? חכו רגע. הסינית, שזכתה ברולאן גארוס בחודש יוני שעבר, התאוששה מעט ועם שבירה משלה צימקה ל-5:4. כאן הבלגית החליטה לסגור את הסיפור, שמרה על ההגשות וניצחה 4:6 ו-1:2 בתוך שעתיים ו-23 דקות. ברבע הגמר היא תתמודד מול המנצחת קרולין ווז'ניאקי, הראשונה בעולם.

קרולין ווז'ניאקי - ילנה ינקוביץ' 0:2 (0:6, 5:7)
האם הדנית מסוגלת סוף סוף להניף תואר גראנד סלאם ולהצדיק את מקומה בדירוג? על פי המשחק היום נראה שכן, אבל היריבה בשלב הבא, קים קלייסטרס, לא דומה כלל וכלל למי שעמדה מולה היום. הסרבית (13 בטורניר) ביצעה לא פחות מ-50 טעויות בלתי מחויבות ואיפשרה למדורגת 1 בעולם לנצח בצורה חלקה בדרך לשלב הבא.

אזארנקה ורדוונסקה אפילו לא הזיעו
שאר המשחקים לא סיפקו הפתעות מיוחדות. ויקטוריה אזארנקה (בלארוס, 3), שמחפשת תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה, העפילה לרבע הגמר אחרי 2:6, 2:6 על איבטה בנסובה הצ'כית בתוך 77 דקות. בשלב הבא היא תפגוש את אגנישקה רדוונסקה (פולין, 8) שפירקה בתוך 54 דקות בלבד את יוליה גורגס (גרמניה, 22) עם 1:6, 1:6.

תאריך:  22/01/2012   |   עודכן:  22/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המועמד השמרן שהפסיד עד עתה בכל אחת מן ההתמודדויות בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית מתעורר לחיים לאחר שזכה ב-40.4% מן הקולות בדרום קרוליינה    יריבו מיט רומני קיבל 27.9% בלבד    גינגריץ' הודה לתומכיו וציין כי הוא מקווה להשיג 'נוק-אאוט' בבחירות שיתקיימו בפלורידה בעוד עשרה ימים
זיו אברג'יל
המאמן על החלוץ שניצח את אשדוד בטדי. סטיבן כהן: "הקהל נתן לנו כוח"
רועי גלדסטון
בהפועל י-ם שוב מחפשים דף חדש. דרוקר: "רוצה שנהיה מרוכזים 40 דקות"
עידן יוסף
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יסעו חיילים בימי ראשון בבוקר באוטובוסים    למרות שמדובר בסידור מצוין וחכם, יש פופוליסטים כמו מירי רגב, שאול מופז וציפי לבני שרוכבים על הגל העכור של ynet
מוטי פשכצקי
בעלי הפועל במסר חד. תמוז נפרד? "לעולם לא אשכח את התקופה פה''
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il