X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בקרן שקלית, שמרבית נכסיה יושקעו באגרות חוב ממשלתיות מסוג שחר וגילון ובמלווה קצר מועד
▪  ▪  ▪

בנק אגוד, באמצעות חברת אגוד קרנות נאמנות, הודיע היום (ב', 15.9.03) על השקת קרן נאמנות ראשונה מסוגה בישראל, "אגוד חוזים עתידיים", המתבססת על מודל השקעה מתמטי-מדעי בחוזים עתידיים.
"אגוד חוזים עתידיים" היא קרן שקלית, שמרבית נכסיה יושקעו באגרות חוב ממשלתיות מסוג שחר וגילון ובמלווה קצר מועד. בנוסף, תפעיל הקרן מודל של השקעה בחוזים עתידיים, על שבעה נכסים פיננסיים מהגדולים והסחירים בעולם: מדד ה-S&P, אג"ח ממשלת ארה"ב (10 ו-30 שנה), אג"ח ממשלת גרמניה והמטבעות דולר-יורו, דולר-יין ודולר-פרנק שוויצרי.
ניהול השקעות הקרן והפעלת מודל ההשקעה בחוזים עתידיים ייעשו באמצעות חברת סטרינג, חברה ישראלית שמתמחה בפיתוח ויישום של מודלים מתמטים ייחודיים למסחר בשווקים הפיננסים. חברת סטרינג תשמש כיועץ למנהל הקרן.
אליעזר לופטנר, מנכ"ל חברת אגוד קרנות נאמנות, ציין כי מטרת הקרן היא "לנצח" את הריבית השקלית הבסיסית ולהניב תשואה שנתית הגבוהה מריבית זו ב-3%-8%. "ההשקעה בקרן מתאימה ללקוחות בעלי אופק השקעה של שנה ומעלה. ללקוחות אלה מציעה הקרן יחסי תשואה-סיכון גבוהים משמעותית מהמקובל", אומר לופטנר.
ליניר אור, העומד בראש צוות המחקר והפיתוח בסטרינג ובעל מניות בחברה, אומר כי בשנים האחרונות גבר השימוש במודלים מתמטיים בקרב משקיעים פרטיים ומוסדיים, במטרה להוסיף מימד בעל עוצמה לתהליך קבלת ההחלטות. "המודל שלנו ממתן תנודות חדות בשווקים. המודל גם הועמד בסדרת מבחנים סטטיסטיים וכן מבחני ביצוע תחת תסריטים קיצוניים, ובכלל זה עיכוב בהעברת הוראות, הזנת מידע שגוי ועמלות חריגות - ועמד בכולם".
לדבריו, המודל המתמטי מתמחה בזיהוי מגמות בשוק ההון בטכניקה הקרויה Momentum Trading, שמהווה שכלול של "הגורם האנושי". המודל מפזר את הסיכון בין מניות, אגרות חוב ומטבעות בעלי רמת נזילות גבוהה במיוחד. "על סמך סימולציות היסטוריות, בחלקן על פני עשרות שנים, הצליח המודל שלנו להשיג תשואה שנתית עודפת ממוצעת של 9.7% עם סטיית תקן נמוכה יחסית".
"אגוד חוזים עתידיים" מוצעת לציבור החל מיום חמישי, 18 בספטמבר 2003. הקרן מוצעת ללא שיעור הוספה, ועמלת הניהול בקרן היא בשיעור 2% לשנה, הנחשב נמוך בהשוואה לאפיקי השקעה דומים.
אגוד קרנות נאמנות:
אגוד קרנות נאמנות (א.ק.ן) היא חברה לניהול קרנות נאמנות מקבוצת בנק אגוד. החברה מנהלת כיום 18 קרנות מתחומי השקעה שונים, החל באפיקים הסולידיים וכלה באפיקי המניות, תוך דגש על שקיפות מלאה בניהול ההשקעות. היקף נכסי הקרנות מגיע כיום לסכום של כ-650 מיליון שקל. בתפקיד מנכ"ל החברה מכהן אליעזר לופטנר.
אודות סטרינג:
סטרינג היא חברה המתמחה בפיתוח ויישום של מודלים מתמטיים סטטיסטיים המיועדים למסחר בנכסים פיננסיים בשווקים הבינלאומיים. מייסד החברה וראש צוות הפיתוח הוא ליניר אור, מומחה בתחום המידול המתמטי של תהליכים פיננסיים. יכולתו המוכחת של ליניר אור נשענת על ניסיון רב במסחר בפועל בשוּקי הכספים בארץ ובעולם. תהליך פיתוח המודל לווה על-ידי פרופ' יצחק מלכסון מהחוג לסטטיסטיקה וחקר ביצועים בבית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב.

תאריך:  15/09/2003   |   עודכן:  15/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דין עומד בפני ביקורת מצד הדמוקרטים והרפובליקנים על הערותיו בנושא הקונפליקט הישראלי-פלשתיני, החמאס ועוד
הדר פרבר
בהתמודדות על תקציב יחסי הציבור השתתפו שמונה משרדים מרכזיים בענף
מירב לוי
היקף ההשקעה הראשונית במיזם ContinYou כ- 1.5 מיליון דולר
הדר פרבר
25,000 תלמידים בביה"ס הווירטואלי "אורט אביב" של רשת אורט בשנת הלימודים תשס"ד
הדר פרבר
בתוך כך קיצץ הפנטגון את מספר הכוחות הזרים בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il