X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק לאומי הוא הבנק היקר ביותר, וזאת בעיקר עקב גביית עמלה גבוהה על מתן אשראי; בפיקוח על הבנקים ממליצים להשוות בין תעריפי העמלות של הבנקים השונים, ולנסות להפחית עמלות שונות
▪  ▪  ▪

בנק הפועלים הוא הבנק הזול ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים, במחצית הראשונה של שנת 2003. כך נמסר מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל לאחר השוואה של מדד העמלות המשקף את העלות הממוצעת של 15 השירותים הבנקאיים השכיחים.
הסיבות העיקריות לכך הן גביית עמלות נמוכות יותר מאשר הבנקים האחרים עבור החזרת שיק מהסיבה א.כ.מ, (אין כיסוי מספיק), עבור שימוש בכרטיס למשיכת מזומן, וגביית עמלה נמוכה יותר במספר מדרגים של מתן אשראי (עמלת עריכת מסמכי אשראי).
בנק לאומי הוא הבנק היקר ביותר, וזאת בעיקר עקב גביית עמלה גבוהה על מתן אשראי (עריכת מסמכי אשראי) במרבית המדרגים ועמלה גבוהה יותר עבור החזרת שיק מהסיבה א.כ.מ.
ממוצע תעריפי העמלות בחמשת הבנקים הגדולים היה גבוה במחצית הראשונה של שנת 2003 ב-0.5% ריאלית ביחס למחצית השניה של שנת 2002. העלייה נובעת מעדכון תעריפי העמלות על-ידי הבנקים במהלך המחצית השניה של שנת 2002 שבאה לידי ביטוי חלקי במחצית השניה של 2002 ובאה לידי ביטוי במלואה במחצית הראשונה של שנת 2003.
כמו כן, חלק מהעלייה במדד העמלות נובע מירידת מדד המחירים לצרכן במהלך השנה האחרונה, שלא לווה במקביל בהורדת העמלות. בחודש ספטמבר 2003 נרשמה עליה נוספת בשיעור של כ-0.7% במדד העמלות הריאלי הממוצע לעומת מחצית ראשונה 2003, וזאת בעיקר עקב ירידה נוספת במדד המחירים לצרכן ביחס למדד הממוצע במחצית הראשונה של השנה.
עם זאת מדד העמלות הנומינלי ירד בספטמבר בכ-0.4%, בין היתר, בגלל מתן שאילתא פטורה בחודש עבור ריכוז יתרות חובה וזכות של הלקוח בחודש זה ע"י מספר בנקים בעקבות דרישת הפיקוח על הבנקים.
עוד נמסר מהפיקוח על הבנקים, כי בשנים האחרונות - החל מהמחצית הראשונה של שנת 1999 ועד המחצית הראשונה של 2003, עלה מדד העמלות הממוצע בחמשת הבנקים הגדולים בכ-3.1% ריאלית. בתקופה זו ירד מדד העמלות של הבנק המזרחי בשיעור הגבוה ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים - בכ-0.6% ריאלית, ואילו מדד העמלות של בנק דיסקונט עלה בשיעור הגבוה ביותר- כ-5% ריאלית.
החל מהמחצית הראשונה של 1995 עד מחצית ראשונה של 2003 עלה מדד העמלות הריאלי ב- 1.7%.
בפיקוח על הבנקים שבים וממליצים ללקוחות הבנקים להשוות בין תעריפי העמלות של הבנקים השונים, ולנסות להפחית עמלות שונות על-ידי פנייה לסניף הבנק בו מתנהלים חשבונותיהם. פרסום מדד העמלות ע"י הפיקוח על הבנקים, נועד לסייע בהעברת מידע על עלות השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, ובכך לתרום לתחרות בענף זה, ולצרכנות נבונה.
בפיקוח על הבנקים מסבירים, כי מדד העמלות - המתפרסם עבור חמשת הבנקים הגדולים - מייצג את העלות הממוצעת של השירותים הבנקאיים השכיחים ביותר על-פי משקלם בסך ההכנסות של הבנקים במהלך של חצי שנה עבור השנים 1999 - 2003. כמו כן, מדד העמלות מייצג את העלויות של שירותים בנקאיים אלו עבור לקוחות פרטיים ועסקים קטנים, ולא עבור כלל לקוחות הבנקים.
במדד העמלות למחצית הראשונה של 2003 נוספו 2 עמלות חדשות והן: עמלת שאילתות מידע בנושאים אחרים (שאינם עו"ש) ועמלת מתן אשראי (עריכת מסמכי אשראי) על הלוואות בסכומים של עד 10,000,000 ש"ח.
לאחר הוספת העמלות החדשות המדד מונה 15 עמלות. העמלות הכלולות במדד הנוכחי הן: רישום פעולה בחשבון, דמי ניהול חשבון עו"ש פרטי, דמי ניהול חשבון חח"ד, הנפקת שיק אישי, תשלום חשבון בדלפק, הפקדת שיק דחוי, החזרת שיק למושך מסיבת "אין כיסוי מספיק", החזרת שיק למפקיד, קניה או מכירה של ני"ע, דמי ניהול ני"ע, ביצוע חליפין במט"ח, משיכה שוטפת של שאילתות ומידע בנושא עו"ש ובנושאים אחרים, חיוב שנתי עבור כרטיס למשיכת מזומן ועמלת מתן אשראי (עריכת מסמכי אשראי).

תאריך:  08/10/2003   |   עודכן:  08/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הקורס יחל ב-26 לאוקטובר ויכלול 14 מפגשים שבועיים; הקורס נועד כדי לסייע ליצואנים להתמודד טוב יותר עם האתגרים של עידן הגלובליזציה
מירב לוי
המערכת כוללת חיישן אינפרה אדום המציג תמונת וידיאו על-גבי מערכת תצוגה עילית או תחתית המותקנות בתא הטייס ומספקת לטייס תמונה של תנאי השטח שלפניו
גלית יצחק
מדובר במשחק קרבות המבוסס על הסרט הפופולרי; המשחק משלב אפקטים מיוחדים, פעלולים, גרפיקה וסאונד
יפעת גדות
הראיון יתקיים במסגרת פסטיבל הקולנוע והטלוויזיה; ייערך במתכונת של "אחד על אחד" ובמסגרתו צפוי מימן לדבר עם דיין על המהלכים שקדמו להקמת הערוץ
מירב לוי
סך היקף הייצוא בשלב הראשון מסתכם ב-250 אלף דולר, בשנת הייצוא הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il