X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מציין עורך היומון במאמרו בנושא ההתחמשות הגרעינית באירן; מציין: התחמשותה של אירן תגרור את האזור כולו למירוץ חימוש גרעיני
▪  ▪  ▪

עורך היומון הסעודי-לונדוני, "אל-שרק אל-אווסט", עבד אל-רחמן אל-ראשד, כותב במאמר המערכת של העיתון, כי איום הנשק הגרעיני האירני מסכן בעיקרו את המדינות השכנות, ובייחוד את פקיסטן ואין הוא נעשה על-מנת לתקוף את ישראל. המאמר המלא תורגם על-ידי מכון ממר"י [www.memri.co.il].
"אם אתה רוצה להיות טיפש, אתה צריך להאמין שאירן מייצרת את פצצת הגרעין שלה כדי לתקוף את ישראל; אתה תהפוך לאידיוט מושלם אם תאמין שהיא מייצרת אותה כדי להתמודד עם ארה"ב", כותב העורך במאמרו.
לדבריו, האירנים מעשירים אורניום כדי לייצר נשק גרעיני שמטרתו היא, למעשה, המדינות השכנות, ובעיקר פקיסטן. אלא, שהסכנה כוללת גם את המדינות השכנות העיקריות האחרות, דוגמת סעודיה, עומאן, עירק, אפגניסטן, טורקמניסטן, ואזרבייג'אן, שיש להן גבולות יבשתיים באורך 5,400 ק"מ וגבולות ימיים באורך 2,400 ק"מ.
עבד אל-רחמן שולל את אפשרות ייצור הנשק הגרעיני האירני וזאת בשל גודלו האדיר של הארסנל הישראלי ועליונותה הטכנולוגית. "כמו כן, לא ייתכן שנאמין שאירן תעשה את מה שהרוסים, שיש להם את הארסנל השני בגודלו בעולם, לא הצליחו לעשות ותקיים התמודדות גרעינית עם וושינגטון", הוא כותב במאמרו.
עורך היומון מציין במאמרו, כי התחמשותה של אירן תגרור את האזור כולו למירוץ חימוש גרעיני: "אנו מפחדים מכוונתה של אירן לייצר נשק גרעיני, משום שאנו מבינים היטב, לאור ההיסטוריה של הסכסוכים האזוריים, שאירן תדחוף אותנו לעבר אחת משתי טרגדיות: הטרגדיה הפשוטה יותר היא שאירן תדליק את ניצוץ מירוץ החימוש הגרעיני באזורנו העני, שממשלותיו יחלו לקנות את המשחקים הדמיוניים האלה, והמסוכנים מבחינה אקולוגית, במחיר רב. הטרגדיה השניה היא, שהחימוש יוביל לשימוש בנשק המטורף הזה. השבח לאללה, אינני צריך לשכנע בכך שבאזורנו יש די והותר מנהיגים מטורפים. סדאם ריסס אלפים מאזרחיו בכימיקלים והשמיד אותם כפי שמשמידים מזיקים".
"מחובתנו", כותב העורך, "להילחם למען פירוק הנשק הגרעיני של ישראל, אבל אסור לנו להשלות את עצמנו שאירן, או מדינה אחרת, מתחמשת בנשק גרעיני בתשובה לישראל".
הוא מוסיף, כי "ההתחמשות הגרעינית תוביל למקום אליו הובילה אותנו ההתחמשות הקונבנציונלית. מטוסי הקרב של אירן נכנסו לקרבות אוויר עם מטוסי הקרב הסעודים באחד מימי העבר וטילי סקאד כתשו את טהראן וקום, והגיעו לריאד ולדוחא. אתם יכולים לדמיין לעצמכם מה היה המצב, אילו היו ראשי הקרב שלהם גרעיניים".
"תהיה זו טעות להתגייס להגנתה של השכנה אירן מתוך בורות ובתואנה של הרתעת ישראל. הסכנה הגרעינית האירנית מאיימת עלינו בראש ובראשונה, יותר מאשר היא מפחידה את הישראלים ואת האמריקנים" מציין עבד אל-רחמן.
"אנו נגן על אירן מכיוון אחר: יש לה זכות לקבל יחס טוב יותר מזה שהיא מקבלת מארה"ב, המתעקשת להחרים אותה ולהכליל אותה בציר הרשע. סילוק אירן בידי האמריקנים הינו בלתי צודק, בעיקר מאחר שהם התקדמו מרחק רק ברפורמות והפגינו במלחמת השחרור של כווית ובמלחמות הפלישה לאפגניסטן ולעירק אחריות רבה", מדגיש העורך.

תאריך:  08/10/2003   |   עודכן:  09/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המערכת מזהה בני אדם באמצעות תמונת הפנים וטביעת האצבעות; שר הפנים של סרביה: "המערכת תאפשר לנו לזהות בני אדם בשיטה אלקטרונית, במהירות ובדיוק רב, והיא תהווה שדרוג משמעותי ברמת הביטחון הלאומי
אלונה קורן
ירידה של 2,600 משרות בענפי המסחר והשירותים בשבעת החודשים הראשונים של השנה
גלית יצחק
מדובר בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח; הרשת תחלק עשרות אלפי מתנות בקניית ארוחות ילדים במסגרת מבצע רחב היקף
רועי כוכבי
בית המשפט: "מכירת" אדם או "קנייתו", מתייחסות להעברת הזכויות בגופו, למטרת העסקתו בזנות, מה"מוכר" ל"קונה", גם אם התמורה היא מועטה או עתידית; ניתן להרשיע אדם בעבירה של "הבאת אישה לעסוק בזנות", גם אם בחרה לעסוק בזנות מרצונה החופשי
עמוס באר
8 ואנים מדגם ספרינטר 413 תמורת כ-250,000 יורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il