אוליביה, יצרנית ומשווקת ממרחים ורטבים על בסיס טבעי בבעלות תנובה, תכנס את מוצרי ויקול תחת מותגי החברה.
לדברי מנכ"ל אוליביה, איריס פיין, ההחלטה נבעה מהתאמת ערכי המותג ויקול למותג אוליביה. בשני המקרים מדובר במוצרים המבוססים על שמן זית אשר נהנים מערכי בריאות וטעם. כמו כן, האיחוד יתרום לייעול ניהול הוצאות השיווק בחברה.
החברה משקיעה כמיליון ש"ח במחקר להוכחת התועלות של המוצר תחת המותג אוליביה. במהלך החודשים האחרונים מימנה אולביה מחקר ב"מכון למחקר ללפידים" בראשות פרופסור דרור חרץ. במחקר השתתפו עשרות אנשים אשר צרכו את ויקול של אוליביה.
מוצרי ויקול הושקו לראשונה לפני כ-3 שנים כשהם מציעים אלטרנטיבה בריאה לצרכני מרגרינה וממרחים אחרים. מוצרי ויקול עשויים על בסיס שמן הזית ומיוצרים בטכנולוגיית ה- Pure Natural Process, אשר מאפשרת שינוי מצב הצבירה של שמן מנוזל לממרח ללא שינוי הרכב חומצות השומן. בתהליך זה השמן שומר על תכונותיו הטבעיות.
פיתוח זה הינו פטנט עולמי אשר פותח על-ידי יואל בנאש, סמנכ"ל הפיתוח של החברה. יתרון נוסף של תהליך הייצור הייחודי, הינו הרמה הקלורית הנמוכה, העומדת על כ-1/3 הקלוריות מכל מרגרינה אחרת.
מוצרי אוליביה ויקול מבוססים על שמן זית ושמן הקנולה אשר ידועים כשמנים טבעיים עם תכולת חומצות שומן חד בלתי רוויות הגדולה ביותר בטבע ועל סיבים תזונתיים אשר סופחים את הכולסטרול שנימצא בגוף ממזונות אחרים משפרים את ספיחת הסידן בגוף, ומשפיעים לטובה על מערכת העיכול. התוצאה - מוצר המסייע בהפחתת הצטברות הכולסטרול.
בסדרת אוליביה ויקול 3 טעמים המוצעים למכירה במקררי רשתות השיווק והחנויות הפרטיות במחיר מומלץ של 5.95 ש"ח: ממרח אוליביה ויקול משמן זית, ממרח אוליביה ויקול עם שמן זית בתוספת זיתים וממרח אוליביה ויקול עם שמן זית בתוספת שום.
מאז השקתו של ויקול במרס 2000 מחזיק המותג ב-15% נתח שוק בתחום המרגרינה למריחה.
שוק המרגרינות בישראל אשר נחלק לשתי קטגוריות: מרגרינות למריחה (50%) ומרגרינות לבישול ואפייה (50%) מוערך בכ-100 מיליון שקלים.
שוק המרגרינה למריחה הוא שוק ממותג אשר נישלט ברובו על-ידי תמ"י (85%) עם מוצרים כמו: מזולה, מזולה לייט, גולד בנד, מחמאה, בלובנד וקלורינה.