X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר חנאן עשרוואי מפליאה לתאר במאמרה ל- Palestine Times כיצד ישראל יוצרת מונחים סלקטיביים שיתאימו למציאות שהיא מנסה לייצר בשטח.
▪  ▪  ▪

מקבלי ההחלטות בישראל מנסים ליצור, באמצעות שימוש במונחים מדומים, מציאות פוליטית פיקטיבית לסכסוך הישראלי-פלשתיני. כך טוענת במאמרה ד"ר חנאן עשרוואי לעיתון Palsetine Times.
ד"ר עשראווי נחשבת למסבירנית מעולה - בזכות הרשות הפלשתנית. היא זוכה לנגישות גבוהה יחסית בכלי התקשורת בעולם, בזכות עושר לשונה, שליטתה המלאה בשפה האנגלית, ובקיאותה בפרטי הסכסוך הישראלי-ערבי-פלשתיני.
לדעת עשראווי, האשליה המחשבתית הגרועה ביותר מתוארת כחוסר היכולת להבין, להתמודד וליישם את המציאות. לפיכך - היא קובעת, מתקיימת הבנייה של הבלתי קיים, המצאת מיתוסים, ורקימת מציאות פיקטיבית המתרחשת רק במוחו של ההוזה.
הבניית המציאות המושלת קיימת בראש ובראשונה, במוחם של מקבלי ההחלטות בישראל, אשר ממאנים להכיר בקיומו של כיבוש ישראלי על שטחים פלשתינים. הכיבוש, לפי דרך מחשבתם, הינו תפיסה מעוותת של כמה פלשתינים הטוענים, כי היותם קורבנות הינה תוצאה ישירה של הכיבוש ישראלי המתמשך.
אותם גורמים רשמיים אינם מוכנים להכיר בדעה "המוטעית" ו"הלא אובייקטיבית" של הקהילה הבינלאומית והחוק הבינלאומי, כיוון שהם נוהגים להשתמש במכוון בטרמינולוגיה כגון: "אחיזתה הדורסנית" של ישראל בשטחים.
ישראל נוהגת להמציא תחלופות לא מציאותיות למתרחש בשטח, ומשתמשת בביטויים כמו "השטחים הנתונים במחלוקת" לעומת "השטחים הכבושים". ביטויים כגון: "המולדת של היהודים" או "ישראל המורחבת", משמשים תחליף להיסטוריה הפלשתינית, וזאת למרות העובדה שהפלשתינים קיבלו את המונח "ישראל" והחלתו על המדינה אשר יושבת על %78 משטחי פלשתין ההיסטורית.
כל קונספצית ההגנה של ישראל מתבצעת, כאשר זו יוצאת לפעולות כיבוש והרס של אזרחים פלשתינים הנשארים ללא קורת גג. הכיבוש וההרס מנומקים בצורך להגנה עצמית כדי לפגוע ביורים מתוך אותם בתים (למרות שלעיתים קרובות אין לכך שום ראיה).
חנאן עשרוואי ממשיכה לתאר במאמרה את יצירת "פוליטיקת האשליות", כדבריה, אשר מציגה ישראל כלפי העולם. עשרוואי טוענת, כי אם זאת מדיניות איפוק של ישראל, כפי ששרון מתגאה לעיתים קרובות להציגה, אזי ישנם פוליטיקאים רבים אשר צריכים ללמוד לרסן עצמם. בנסיבות האלה, התערבות בינלאומית הינה הכרח המחוייב המציאות.

תאריך:  08/10/2001   |   עודכן:  10/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
עבד באותו הבניין בו עבד החולה שנפטר בשבוע שעבר; בדיקות מקיפות לאחר שהתברר כי בבניין שעבדו נתגלתה בקטריית אנטרקס
מחלקה ראשונה
ביום 7.10.01 יצאה אמריקה למלחמה בטרור. הפצצת אפגניסטן - נותנת החסות (והמחסה) הראשית לטרוריסט אוסאמה בן-לאדן, היא רק השלב הראשון. אנו נרכז כאן את החדשות העיקריות במלחמה שתימשך כנראה שנים.
גיל איל
כך על-פי סקר הוושינגטון פוסט
גיל איל
אזרח אמריקני ואזרח בריטי נוספים נפגעו בפיצוץ שנגרם ככל הנראה על-ידי מחבל מתאבד
מירב לוי
אזרח ישראלי נפצע פצעים בינוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il