X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסופר נתבקש להנהיג תפילה כאמאם, והותקף מילולית על-ידי אדם שטען כי אסור להתפלל מאחורי אדם כמותו שהוא "חילוני וסוטה מדרך הישר"
▪  ▪  ▪

תביעה משפטית ראשונה מסוגה הוגשה באוגוסט 2003 בסעודיה על-ידי הסופר הסעודי אבראהים שחבי נגד אדם שהאשים אותו ב"חילוניות". שחבי נתבקש על-ידי קבוצת אנשים להנהיג תפילה כאמאם, הותקף מילולית על-ידי אדם שטען כי אסור להתפלל מאחורי אדם כמותו שהוא "חילוני וסוטה מדרך הישר". את הדברים מביא מכון ממר"י [www.memri.co.il].
בישיבה הראשונה של בית המשפט נעשו ניסיונות לשכנע את שחבי לסגת מן התביעה, אך הוא ותומכיו נחושים בדעתם להמשיך במהלך "למען האינטרס הציבורי" וכדי לשים קץ "להאשמות חסרות הבחנה המטילות ספק באמונתם של אנשים".
הסופרת והעיתונאית היאם אל-מופלח, למשל, כתבה ביומון הסעודי "אל-ריאץ'", כי התביעה "ראויה לתמיכתם של כל המשכילים... משום שהיא בעייתם של מרבית המחברים. אנו חיים בתקופה שבה לאחר שסופר מפרסם את שכתב הוא מופתע ממבול של האשמות וכינויים המגיעים עד כדי האשמתו בכפירה והוצאתו מכלל עדת המאמינים".
"שחבי מעולם לא כתב דבר המצדיק התקפה עליו" כותבת אל-מופלח ומצטטת את שחבי שאמר: "אני מוסלמי מכף רגל ועד ראש. אין ברעיונות שאני כותב או אומר דבר המצדיק האשמה [בחילוניות ובסטייה מדרך הישר], משום שמעולם לא כתבתי או אמרתי דבר הפוגע באמונתי. אדרבה, אני מגן עליה ועל עקרונותיה...".
תגובה חריפה במיוחד לפרשה השמיע הסופר הסעודי, עבדאללה ת'אבת, אשר ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת נוקבת על מערכת החינוך בסעודיה. במאמרו בחר עבדאללה ת'אבת לאמץ, כביכול, את זהותו של המתקיף המנסה להסביר לסופר המותקף את מניעיו: "...האם אינך יודע שאני - כמו מיליונים אחרים - למדתי מאז ילדותי כי מי שאינו איתי הוא אויבי ואויב אללה ושליחו?... הרי אתה בן של [אותה מערכת] חינוך המחנכת כי מי שמגלח את זקנו, משנה את [סגנון] לבושו ומדלל את שפמו הוא חילוני המנסה לכבוש אותי, את משפחתי, את חברתי ואת מולדתי ברעיונותיו המערביים".
"חונכתי לשנוא כל מי שאינו מוסלמי ואף כל מי שאינו סוני. אדרבה, [חונכתי] לשנוא כל מי שאינו בעל אותה דעה ודרך כשלי ולראות בהם טועים וסוטים... אתה יודע כמה פעמים שמענו [בדרשת] יום שישי, בהרצאה, בבית ספר או באוניברסיטה את הקריאה להודות לאללה ולסגוד לו מתוך הכרת טובה ושמחה על חורבנם של אחרים ועל רצח חפים מפשע ולאהוב את הפושעים העוסקים ברצח ובהתרת דמו של מי שלא אומר 'אין אל מלבד אללה' [קרי: להתיר דמו של מי שאינו מוסלמי].
אני הושפעתי מתרבות זו... מדוע, איפוא, אתם מטילים עלי בלבד את תוצאותיה... קצרה ידכם מלהעמיד למשפט את אלה העומדים מאחורי תרבות זו... ואתם מוחלים למחברי הספרים והדרשות [העוסקים] בהאשמה בכפירה וביצירת הבחנה [בקרב המוסלמים בין מי שהם מאמינים למי שהם כופרים]... כיצד אתם מבקשים ממני להיות שונה מסביבתי?... וכיצד לא אאשים אותך בחילוניות בשעה שאתה צופה בערוצי הלוויין ומאזין לשירה ועובד ברשות השידור ובטלביזיה וכותב בעיתון שכל מעינו הוא לתקוף את הטוב? כיצד לא אאשים אותך בשעה שאתה קורא ללמד את השפה האנגלית וללמד נשים לנהוג..."

תאריך:  26/10/2003   |   עודכן:  26/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
קבוצת יצואנים, יבואנים וחברות ספנות, מבקשת מבג"צ לקיים דיון נוסף בבקשה להפסיק את הסדר "התור התפעולי" בנמלי הים; טוענים: ההסדר פוגע באוניות המטען הכללי, הצובר והמכליות, הממתינות לעיתים זמן ארוך פי 20, ביחס לאוניות המכולות והגלנוע המופלות לטובה
עומר כרמון
האתר בשפה האנגלית מעודד ומהלל את פעולות הטרור של החמאס ומוסר את הודעות הארגון וראשיו
הדר פרבר
עמותת הידידים של ביה"ח שמה לה למטרה לגייס כספים עבור רכישת ציוד ואביזרים לביה"ח, לשימושם של המטופלים הקשים, ובכך לסייע במתן טיפול מקצועי למטופלי ביה"ח
הדר פרבר
המומחית לחדשות כלכלה מונתה לתפקיד מנהלת תקשורת לקוחות
הדר פרבר
העמותה על סף סגירה; כבר נאלצה לסגור את מוקד המצוקה הכולל אמבולנסים ווטרינרים לשעת חירום; אנשים נוטשים את כלביהם ברחוב ובקרוב אלה - לא יוכלו למצוא מחסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il