X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכאיל חודרקובסקי שנעצר בשבת, על-ידי שלטונות הביטחון של רוסיה במבצע מתוחכם, הועבר למתקן מעצר ידוע לשמצה במוסקבה שם בילה את הלילה
▪  ▪  ▪

רוסיה סוערת ממעצרו של האיש שנחשב לאיש העשיר ביותר ברוסיה, מיכאיל חודרקובסקי, שבדירוג המגזין "פורבס" הוערך הונו, בסך של שמונה מיליארד דולר לפחות.
כזכור, בשבת נעצר חודרקובסקי המשמש כיו"ר חברת הנפט הגדולה ביותר ברוסיה "יוקוס", בשדה התעופה בסיביר, בדיוק כאשר עמד לעזוב את המדינה במטוסו הפרטי.
חודרקובסקי הועבר מיידית למוסקבה שם נחקר שעות בגין חשדות של הונאה, זיוף והעלמת מס בהיקף של מיליארד דולר. החקירה מתמקדת באי סדרים חמורים שנתגלו לכאורה בהתנהגותו במהלך שנת ההפרטה הגדולה 1994 ובתפקודה של חברת "יוקוס" מאז. אי סדרים אלה נחשפו לראשונה עם מעצרו של פלטון לבדב, מי שהיה יו"ר חברת האחזקות שהיתה בעלת המניות העיקרית ב"יוקוס", בחודש יולי 2003. לבדב אגב, שוהה במעצר עד עצם היום הזה וממתין למשפטו.
המשטרה מכל מקום טוענת, כי השניים לבדב וחודרקובסקי, גרמו במעשיהם לנזק של מיליארד דולר למדינה, אולם ישנם רבים הטוענים כי מעצרם של השניים ובעיקר מעצרו של חודרקובסקי, נובעים ממניעים פוליטיים של המשטר ולא פלא לכן, שהמעצר בוצע זמן לא רב לפני הבחירות לנשיאות שיתרחשו במרס 2004.
חודרקובסקי תומך בשתי מפלגות ליברליות המתנגדות למשטרו של פוטין ולפיכך, יש מי שטוען (ולא מעטים) שלקרמלין היה אינטרס גדול להסיר את "מכשול חודרקובסקי" מהדרך.
מעצרו של איל הנפט, מהווה חוליה נוספת בשרשרת הניסיונות של המשטר הרוסי הנוכחי להצר את צעדיהם של המיליארדרים שצמחו מתוכו בשנות ה-90 "העליזות" של רוסיה, כגון גוסינסקי, ברזובסקי, אברמוביץ וחודרקובסקי. השלושה הראשונים ברשימה כבר יצאו את רוסיה או הצליחו למלט את רוב הונם מרוסיה ורק חודרקובסקי טרם "הספיק" לעשות זאת.
כעת חולק האיש העשיר ביותר ברוסיה תא מעצר מצחין עם עוד שמונה עצירים, בבית מעצר במוסקבה הידוע במיוחד כבית מעצר קשה, צפוף ואלים, שמביני דבר ברוסיה טוענים כי הוא גרוע שבעתיים מבית כלא.
מחברת "יוקוס" נמסר בתגובה למעצרו של חודרקובסקי, שאין ספק שמדובר ברדיפה פוליטית וכי לגופו של עניין הטענות כנגד חודרקובסקי (כמו גם כנגד לבדב) הן מגוחכות. לעמדה זו הצטרף במפתיע גם גנאדי זוגאנוב מי שעומד בראש המפלגה הקומוניסטית הרוסית, ואולי היריב הגדול ביותר של תהליך ההפרטה ברוסיה ומן הסתם גם של בעלי ההון שהרוויחו ממנו. זוגאנוב טען אתמול, כי מהחקירה נודף ריח של כוונות פוליטיות שעומדות מאחוריה.
זוגאנוב, שנראה שאין מי שמבין טוב יותר ממנו את הלך הרוח של הנשיא פוטין ביחס למיליארדרים, באשר שניהם קיבלו חינוך פוליטי דומה ויצאו מאותו בית מדרש, טוען כי כל עוד חודרקובסקי, התעסק בענייניו שלו, לפוטין כלל לא היה אכפת מה הוא עושה, כמה הוא מרוויח ואיך, ואולם מרגע שחודרקובסקי הצהיר על כוונותיו הפוליטיות והחל לממן גורמים אופוזיציוניים, הוא הפך להיות ליריב פוליטי עיקש לשלטון המכהן, וזו היתה רק שאלה של זמן עד שהחקירות יגיעו למפתן דלתו.
האשמות מגוחכות או לא, אם נשפוט על-פי מקרהו של לבדב, נראה כי חודרקובסקי הסתבך בצורה קשה עם השלטונות וספק אם פוטין ואנשיו יתנו לו לחמוק מידיהם, כפי שנתנו למיליארדרים האחרים לחמוק.
חודרקובסקי יכול אולי לשאוב עידוד מתגובתו של שגריר ארה"ב ברוסיה, אלכסנדר ורשבו, שאמר לאחר היוודע המעצר, כי וושינגטון מודאגת מאוד מהתדרדרות העניינים סביב חברת "יוקוס" והזהיר, כי הדבר עשוי להביא לכך שחברות זרות שפועלות בשוק הרוסי, כמו גם משקיעים זרים, יחששו להמשיך להשקיע ברוסיה, לאור חוסר היציבות בשווקים הפיננסיים הנובע ממעצרם של טייקונים מסוגו של חודרקובסקי, המזעזע את המשק פעם אחר פעם.
אולי ברמז בוטה זה מצדה של ארה"ב, כך מקווים בסביבתו של חודרקובסקי, יהיה קל יותר לשכנע את הקרמלין לשחררו ולאפשר לו לצאת את הארץ, כפי שעשו ועושים שאר הטייקונים.

תאריך:  27/10/2003   |   עודכן:  27/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
שרון: "אל תתנו יד לשביתות"; ההסתדרות מחריפה העיצומים; עובדי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הפסיקו הדיונים
ענבל אביב
ההודעה מגיעה בעקבות זיהוי מוכח של 10 מקרי שפעת; משרד הבריאות קורא לעובדי מערכת הבריאות ולאזרחים הנמנים עם קבוצות סיכון לחלות בשפעת - ללכת ולהתחסן כבר עתה
עומר כרמון
ה-FARC וארגון ה-ELN המחזיק ארבעה ישראלים חטופים, הצליחו לשבש את יום הבחירות בשרשרת פעולות טרור, בהם נרצחו לפחות 13 בני אדם
רנית נחום-הלוי
סרטים כגון Platoon ו-Unlawful Orders מהווים כלי עזר נוחים ללמוד כיצד להתמודד עם אוכלוסיה אזרחית פלשתינית בזמן מלחמה; תוכנה שכוללת קטעים מסרטים אלו הופצה למפקדי שטח ומג"ב; האמריקנים כבר הביעו עניין בתוכנה
נועם שרביט
האגודה טוענת במכתב לאלוף פיקוד המרכז: הצו כולא רבבות תושבים במובלעת צרה, מנתק אותם מסביבתם, ואף עלול להביא לגירוש תושבים מבתיהם, בניגוד חמור לכללי המשפט הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il