X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות

חברי הכנסת ושרים בממשלה הביעו צער וזעזוע על רצח שר התיירות לשעבר, ח"כ רחבעם זאבי.
שר התקשורת, ראובן ריבלין, הביע הלם וזעזוע מרצח השר ואמר בתגובה, כי לא יתכן שהממשלה תעבור על רצח זה לסדר היום, ולא ייתכן כי נקבל את המשוואה שיוצרים הפלשתינים - לפיה כל מחבל ברשות הוא פוליטיקאי, וכל פוליטיקאי ישראלי הוא מחבל שיש לפגוע בו.
שר החוץ, שמעון פרס הביע זעזוע וצער מהרצח המתועב באומרו:
"אני ורעייתו סוניה מזועזעים מהרצח המתועב של חברינו, השר רחבעם זאבי ז"ל. עבדתי קרוב לגנדי במשך עשרות שנות שירותו הצבאי וראיתי את אומץ ליבו, נחישותו, מנהיגותו ויכולת הפיקוד שלו. יחד עם חברות אמת ונכונות לסייע בשעת צרה.
למרות היריבות האידיאולוגית ידע גנדי לשמור על ידידות אישית תוך ניהול ויכוח הוגן לגופו של עניין והקפדה על כבוד הדדי. ליבנו עם יעל והמשפחה, דומע את דמעותיהם וכואב את כאבם".
השר פרס, קרא לערפאת לקחת את העניינים לידיים, אחרת הכל יעלה בלהבות. פרס אמר את הדברים במהלך שיחת טלפון עם שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, שהביא גם הוא את זעזוע העם הבריטי מרצח שר בישראל.
יו"ר האופוזיציה, יוסי שריד, הביא צער עמוק על מותו של השר, ואמר כי זהו מעשה שמטריף את הדעת, מצמרר ומקפיא דם. הידיעה איומה גם מהבחינה האישית. רחבעם זאבי, היה יריב פוליטי קשה, אך תמיד נמצאו תחומים משותפים כגון: האהבה לשפה העברית. שריד הוסיף, כי "הפלשתינים ביצעו מעשה שעלול להטביע אותנו במרחץ דמים, ואולי זו היתה כוונתם".
יו"ר שינוי יוסף (טומי) לפיד, הביע את צערו על אובדן של חבר ותיק וגיבור ישראל. לדבריו, מדובר בפרק חדש במאבק נגד הטרור הפלשתיני. ח"כ לפיד הביע תקווה, על כך שראשי הממשל בישראל לא יאבדו את הראש וינהגו בתבונה ובקור רוח.
שרת החינוך לימור לבנת, מנכ"לית המשרד, רונית תירוש וכל מערכת החינוך, על מוריה וחניכה, מביעים את כאבם על הרצחו של השר רחבעם זאבי בידי טרוריסטים, היום בירושלים.
השר זאבי היה ציוני מסור, ממוקירי השפה העברית, איש ספר ואיש ארץ ישראל אשר ירש אותה ברגליו לאורכה ולרוחבה. השר זאבי זכה להערכה עמוקה, מחבריו לדרך הפוליטית וממתנגדיו כאחד, בשל אישיותו ותכונותיו ומדינת ישראל תחסר איש ציבור מסור ונאמן.
לראשונה מאז הקמת מדינת ישראל נרצח שר בממשלתה, נציג בכיר של השלטון הדמוקרטי הישראלי, על-ידי שליחיו של ארגון טרור. המרצחים אשר שלחו ידם בנפשו של השר רחבעם זאבי ניסו לשלוח יד גם בנפשה של הדמוקרטיה שהיא בסיס כוחה ועוצמתה של מדינת ישראל מאז הקמתה.
שרת החינוך, המנהלת הכללית, עובדי ההוראה כולם, שולחים את תנחומיהם למשפחת זאבי ומשתתפים באבל הכבד.
שרת החינוך, לימור לבנת, שנמצאת כעת בפריס לרגל כינוס ועידת אונס"קו, הביעה תדהמה מרצח מתועב של חבר וקולגה קרובה לממשלה. לדבריה, זוהי הוכחה נוספת כי ערפאת אינו פרטנר לעשיית שלום. רק לפני זמן קצר החליטה הממשלה על מתן הקלות לאוכלוסיה הפלשתינית וזאת ממשיכה בדרכה הטרוריסטית.
ח"כ בנימין נתניהו ציין, כי מותו של השר רחבעם זאבי, הנו אובדן של אחד מגדולי הלוחמים שקמו לצה"ל שנלחם למען ישראל עד יומו האחרון. הוא ורעייתו יעל עמדו לצידנו בהרבה רגעים קשים, מותה של אמי, ונהג לקיים שיחות עם אבי. אהבתי את האיש.
משמעות הרצח הינה משמעות אחת - או שאנחנו נרסק את הטרור או שהטרור ירסק אותנו. הרוב המכריע בעם הבין היום מול מי אנו עומדים.
עובדי משרד התיירות מרכינים ראשם על הרצחו, בידי בני עוולה, של שר התיירות רחבעם זאבי. מנכ"ל המשרד ועובדיו כואבים ומשתתפים בצער המשפחה על אובדן האיש היקר ורב הפעלים. יהי זכרו ברוך.
בישיבת אבל מיוחדת שהתכנסה היום הביעו מירה אלטמן, מנכ"ל משרד התיירות, ועובדי המשרד, זעזוע עמוק מהרצח נפשע. אלטמן ציינה את תרומתו הרבה למשרד ומאמציו, שנמשכו עד לרגע האחרון, לסייע לענף התיירות להיחלץ מהמשבר העמוק בו הוא נמצא.
השר זאבי אמר אתמול בהודעת התפטרותו, כי בשמונת החודשים בהם כיהן בתפקיד שר התיירות, "התאהב" במשרד, שהטא בעל עניין רב ומציב אתגרים רבים, כמו גם מאפשר קשר ישיר עם הדברים היפים בנופים ובחברה הישראלית

תאריך:  17/10/2001   |   עודכן:  17/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דיווח ראשוני: מדובר בניסיון התנקשות מצד שני אלמונים, בפתח חדרו במלון הייאט רג'נסי; הרופאים נאבקו על חייו; זאבי היה יעד להריגה מצד ארגוני הטרור;
החזית העממית לקחה אחריות להתנקשות
שרון מקבל דיווחים; מכנס התייעצות ביטחונית; מערך אבטחת אישים מתוגבר
יואב יצחק
בכנס בקריית מוצקין הכריז: מדינה פלשתינית תוכל לקום רק בהסכם, ובתנאים שימולאו כל הדרישות הביטחוניות של ישראל; קורא לזאבי ולליברמן לא להתפטר;
זאבי: שרון - הרצל של הפלשתינים
גיל איל
ממצאי הניתוח שפרסם המשרד מעידים כי יצואנים קטנים מושפעים פחות ממשברים עולמיים ומקומיים
גיל איל
בקטריית האנטרקס שנמצאה במשרדו של מנהיג הרוב בסנאט, טום דאשל, היתה טהורה במיוחד; כתב היד היה זהה לכתב היד על מעטפה דומה שנשלחה לפרשן רשת NBC, טום ברוקאו, לפני מספר ימים
גיל איל
לראשונה השתתפו בתקיפה מטוסי AC-130 המשמשים לליווי כוחות קרקע; במקביל לתקיפות רגליות של הברית הצפונית המשיכו האמריקנים בהפצצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il