X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין המלצות הדוח: הפחתה משמעותית במספר העובדים הזרים; השלמת קצבאות בשירותים תומכי עבודה; סיוע לקשישים מקבלי השלמת הכנסה ועוד
▪  ▪  ▪

הממונה על התקציב הגיש (יום ב', 8.12.03) לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל את דוח הביניים של המלצות הצוות, שהוקם כדי להגיש המלצות לצמצום מימדי העוני.
שר האוצר ונגיד בנק ישראל מינו, בחודש מאי 2003, צוות לגיבוש עקרונות למדיניות הממשלה למאבק בעוני. בצוות חברים אורי יוגב - יו"ר הצוות, ד"ר קרנית פלוג, ד"ר דניאל גוטליב, ניצה קסיר, יעל אנדורן ואודי בן-דרור.
הצוות הוקם לצורך בחינה כוללת של ההסדרים והמדיניות הדרושים למאבק ולצמצום מימדי העוני במטרה לשפר לאורך זמן את המצב הכלכלי של העניים בישראל. זאת, תוך מתן דגש ליצירת כלים, שתכליתם עידוד השתלבותם במעגל העבודה של אנשים בלתי מועסקים ושיפור תנאי העסקתם של מועסקים עניים.
להלן עיקרי המלצות הדוח:
הצוות התמקד הן באוכלוסיה בגילאי העבודה והן באוכלוסיית הקשישים, תוך שאיפה להגדלת ההכנסות של הפרטים ממקורות עצמיים. להלן עיקרי ההמלצות:
1. הפחתה משמעותית במספר העובדים הזרים. קביעת יעד כמותי לשיעור העובדים הזרים מתוך כח העבודה בגובה 4% בתוך 3 שנים. זאת על-ידי ייקור העסקתם, הגברת האכיפה וצמצום מספר ההיתרים.
2. השלמת קצבאות בשירותים תומכי עבודה. הצוות ממליץ לבחון שילובן של אוכלוסיות נוספות מעבר למקבלי הבטחת הכנסה בתוכנית "From welfare to work” ולהאיץ את יישומה. בנוסף, ממליץ הצוות לסייע ליציאה לעבודה על-ידי סיוע ברכישת שירותים תומכים אשר תורמים להסרת החסמים ליציאה לעבודה.
3. העלאת שיעור הכיסוי הפנסיוני בקרב אוכלוסיות בגילאי העבודה על-ידי הנהגת פנסיה תעסוקתית חובה על-מנת להקטין את שיעורי התלות בקרב הקשישים בעתיד.
4. כדי להקטין את שיעורי העוני בקרב קשישים ממליץ הצוות על סיוע לקשישים מקבלי השלמת הכנסה, על-ידי העלאת גובה השלמת ההכנסה לקשישים בכ-200 ש"ח לחודש והפחתת גובה קצבת הזקנה האוניברסלית בכ-100 ש"ח לאוכלוסיית הקשישים אשר אינם מקבלים השלמת הכנסה.
5. סיוע למשפחות גדולות עם ילדים אשר עובדות ברמות השכר הנמוכות באמצעות זיכויי מס (Tax credits). כמו כן, סיוע למשפחות גדולות עם ילדים המקבלות הבטחת הכנסה.
6. לאור חשיבות החינוך כאמצעי לצמצום מימדי העוני בטווח הארוך, ממליץ הצוות להקצות באופן יעיל יותר את המשאבים המופנים למערכת החינוך, תוך תקצוב דיפרנציאלי לשכבות החלשות.
7. על-מנת לשפר את רמת המידע ולאפשר יישום מדיניות ממוקדת באוכלוסיות הרלוונטיות, ממליץ הצוות לשלב את בסיסי המידע הקיימים בממשלה, לרבות בסיסי המידע של מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי.
8. הצוות רואה חשיבות רבה באכיפת חוקי העבודה על המעסיקים, לרבות בנושא העסקת עובדים זרים ובתשלום שכר מינימום.
8-9. הצוות רואה מקום להמשך הדיונים במטרה לגבש צעדי מדיניות נוספים שיסייעו בצמצום מימדי העוני.
9-10. הצוות לא הגיע להסכמה בשלב זה באשר להגדרת מדד עוני שישמש כיעד כמותי למדיניות הממשלתית.

תאריך:  08/12/2003   |   עודכן:  08/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
שר החוץ העירק, הושיאר זיבארי, יגיע לקטר ביום רביעי הקרוב; ידון עם הבכירים בקטר בנוגע להתפתחויות בעירק ובאפשרות צירופה של עירק למועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ
רנית נחום-הלוי
השר אולמרט על ההחלטה לסמן סחורות מההתנחלות: האירופאים החלו לדרוש פקדונות גם ממוצרים המיוצרים בתוך הארץ; השר שלום: ההחלטה היתה צריכה להתקבל במישור המדיני; ח"כ ארדן: הציבור צריך לדעת בשם מי הליכוד פועל; שרון נתן גיבוי מלא להחלטת אולמרט
רועי כוכבי
מנכ"ל סאיטקס הוסיף, כי "בראיה לטווח רחוק, חברה קטנה כמו SDP לא תשרוד מול חברות ענק כמו קודאק, זירוקס ו-HP, ועדיף לה להתקדם תחת אחת החברות הגדולות"
רועי כוכבי
תחום "שדרות רבתי" נקבע כאזור קו עימות לעניין העדפה במכרזי משרד הביטחון; ההטבות לעידוד אכלוס הבקעה יינתנו עד 10 שנים מיום השחרור מצה"ל
מחלקה ראשונה
על-פי הדיווחים מקהיר: שני ישראלים הפילו נוסע מצרי שחזר מחדר הנוחיות במטוס; הטיסה התעכבה בשעתיים; גורמי הביטחון בנמל התעופה של קהיר הורידו את השלושה מהמטוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il