X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלטת משרד השיכון באה בעקבות התערבות המרכז לזכויות האדם והאזרח בעניינם של בני הזוג מיכל ודוד אמיתי, שחתמו על הסכם נישואין (אזרחי) ונישאו רק כעבור 5 שנים
▪  ▪  ▪

משרד השיכון הכיר בהסכם נישואין לצורך חישוב זכאות למשכנתא. הזכאות תחול מיום חתימת ההסכם ולא מיום הנישואין בפועל, כפי שהיה עד כה. ההחלטה התקבלה בהתערבות שר הבינוי והשיכון נתן שרנסקי.
החלטה מהפכנית זו - שלה השלכות גם על הסטטוס-קוו בין דתיים לחילונים - התקבלה בעקבות התערבות המרכז לזכויות האדם והאזרח בעניינם של בני הזוג מיכל ודוד אמיתי, שחתמו על הסכם נישואין ונישאו רק כעבור 5 שנים. ואולם, זכאותם למשכנתא חושבה רק מיום נישואיהם בפועל, ומכאן תלונתם שהולידה עתה את ההחלטה.
בעקבות פנייתה של עו"ד חני שירה, יו"ר המרכז לזכויות האדם והאזרח למשרד השיכון, ולאחר הודעת המרכז לפיה הוא יעתור לבג"צ בנושא, החליט המשרד להכיר בזכאותם של בני הזוג מיום שהוכרו כידועים בציבור (חתימתם על הסכם נישואין) ולאו-דווקא מיום נישואיהם בפועל. זאת, לאחר שפניות בני הזוג בעצמם למשרד השיכון להכיר בזכאותם מיום חתימת הסכם הנישואין נדחו.
בתלונתה למשרד השיכון ציינה עו"ד חני שירה, כי בשנים אחרונות נקבעו בשורה ארוכה של פסקי דין, עקרונות המשווים מעמדם של ידועים בציבור לנשואים מבחינת זכויות המוענקות להם, לרבות פסק דינו של בית המשפט העליון, אשר השווה מעמדם של ידועים בציבור לנשואים - לעניין הזכות לתבוע פיצויים מקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. לפיכך, אין כל מקום להפליה באשר לזכות לחישובי משכנתא, ויש לחשב את משך הנישואים לצורך הזכאות מיום חתימת בני הזוג על אמנת הנישואים והרעות.
לאחר דין ודברים ממושך עם משרד השיכון, הודיעה השבוע הממונה על פניות הציבור במשרד, רינה מרקוביץ, כי בבדיקה מחודשת הוחלט להכיר בזכאות בני הזוג אמיתי ולחשב את הזכאות למשכנתא על-פי השיטה הנהוגה במקרים של ידועים בציבור.
מנכ"ל המרכז לזכויות האדם והאזרח, תמר לשם, אמרה כי זהו הישג חשוב לכל אלה שמאסו ברבנות הראשית ובנישואים שהיא עורכת, והכרה של המדינה במוסד הידועים בציבור ובהסכמי נישואין, כמו גם בזכותו של כל אדם לבחור לו את הדרך האולטימטיבית שלו, אם בהסכם, אם בנישואים אזרחיים או אם בנישואין אורתודוכסים.

תאריך:  31/10/2001   |   עודכן:  31/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
עמרי שרון הגיע ביום ג' למשרדי היחידה לחקירות הונאה; מסר מסמכים ופרטים; גורם נוסף מחו"ל כבר מסר עדות
מירב לוי
גיל איל
חשש כי המעטפה מכילה אנטרקס
מירב לוי
המחבל: ג'מיל ג'דאללה היה מעורב בתכנון הפיגועים בדולפינריום, סבארו, תחנת הרכבת בנהריה וקניון השרון; כמו כן, חיסל צה"ל פעיל חמאס בכיר בטולכרם
מירב לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il