X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עובדי כ"א הועסקו בתנאים מופחתים לעומת העובדים המועסקים ישירות על-ידי משטרת ישראל; זאת בניגוד לחוק חברות כ"א; בהסתדרות מבהירים: מדובר בשערורייה מתמשכת
▪  ▪  ▪

האפלייה לרעה של עשרות עובדי חברת כ"א שהועסקו במשטרת רחובות הופסקה בעקבות המאבק ניהלה ההסתדרות בעיר רחובות.
כידוע, חוק חברות כ"א קובע כי עובדי חברות כח אדם זכאים לקבל תנאים זהים לאלו שמקבלים יתר העובדים באותו מקום עבודה.
אולם, בתחנת המשטרה בעיר רחובות, הועסקו כמה עשרות עובדי חברות כח אדם אשר קיבלו תנאים מופחתים לעומת אלו שמקבלים יתר העובדים המועסקים ישירות על-ידי משטרת ישראל.
בשעה שעובדי משטרת ישראל זכו להטבות כגון: נסיעה חינם בתחבורה ציבורית, דמי הבראה מוגדלים, חופשה שנתית מורחבת, סיוע בהחזקת ילדים במעונות, השתתפות בקייטנות, מתנות בחגים, דמי ביגוד, קרן השתלמות, ימי מחלה עבור מחלת ילדים ועוד, הרי שחבריהם המועסקים דרך חברת כ"א לא קיבלו את כל הללו. עובדי הקבלן אמנם ביצעו בדיוק את אותה עבודה שמבצעים עובדי המשטרה אך לא קיבלו את אותם התנאים.
ההסתדרות ברחובות, בראשות אמיר ירון ומזכירת האיגוד המקצועי בעיר - זוהרה עמר, ויצאו למאבק ממושך שכלל שורה של צעדים ארגוניים ציבוריים ומשפטיים.
המאבק הסתיים בהצלחה ובימים אלה קיבלו העובדים את המגיע להם כולל תשלומים רטרואקטיביים בגין זכויותיהם שהופרו. כך לדוגמא, עובדים שרשמו בעבר את ילדיהם לקייטנות ולא קיבלו את השתתפות המשטרה במימון הקייטנה, קיבלו את ההשתתפות כעת. במכתב שכתבו העובדים לאמיר ירון ולזוהרה עמר הם מודים להם על היותם היחידים שניאותו לסייע להם: "במצוקתנו אתם הקשבתם, עודדתם, ייעצתם וגיליתם אכפתיות רבה. הודות למאבקכם, התבשרנו בימים אלה כי תנאינו הושוו סופית לאלה של השוטרים".
בהסתדרות מבהירים כי מדובר בשערורייה מתמשכת. הממשלה מטרפדת שוב ושוב את יישום הסעיף האחר בחוק, המחייב לקלוט את עובדי חברות כח האדם כעובדים מן המניין במקום העבודה. יישום הסעיף יכול היה לחסוך למדינה מיליארדי שקלים.
בדוגמא זו של משטרת ישראל, מיליוני שקלים שהיו אמורים להיות מושקעים באכיפת החוק עוברים ישירות לידיהם של בעלי חברות כח האדם: עובדי הקבלן מקבלים את אותו השכר שמקבלים עובדי משטרת ישראל, אך מעבר לעלות שכרם, המשטרה משלמת גם עמלה נדיבה לקבלן המעסיק אותם.
קבלני כ"א, "גוזרים קופון" מכל שקל שמקבלים עובדיהם ומכל הטבה כספית שניתנת להם. תופעה זו מאפיינת את כל השירות הציבורי ולא רק את משטרת ישראל. בדרך זו המדינה למעשה משתמשת בכסף שנועד לשרת את הציבור ומעבירה אותו לבעלי ההון.

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המענק הוקצה רק ממקורותיו הפנימיים של משרד הפנים, כולל 'רזרבת השר'; לכל אחת מהרשויות המקומיות יוענק סכום הנע בין 250,000 ש"ח ל-2 מיליון ש"ח, בהתאם למצוקה הכספית בה נתונה הרשות
עמוס באר
עלות ההקמה: כ-130 מיליון שקלים
אלונה קורן
ריבית הפריים בבנקים תרד ביום ה' לרמה של 6.3%; מתחילת השנה הופחתה הריבית בשיעור של 4.3%; הפער בין הריבית השקלית לדולרית ירד לרמה של 4.2%; התעשיינים: ההחלטה נכונה ומחויבת המציאות; פרץ: מדובר בהורדת משקולת מגבם של השכירים במשק
הדר פרבר
קק"ל תקצץ בהוצאות הקבועות; התקציב נמוך בכ-100 מיליון ש"ח מתקציב 2003
הדר פרבר
התרומה עבור השתפות באירוע - 500 ש"ח לאדם; כל ההכנסות הינם תרומה לעמותה; העמותה פועלת למען צמצום פערים חברתיים ושוויון הזדמנויות בחינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il