X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעיות ראייה אצל ילדים שלא מאובחנות בזמן עלולות להיות בלתי הפיכות; רופאי עיניים ממליצים לבדוק את ראייתו של הילד מגיל חצי שנה
▪  ▪  ▪

הורים רבים לוקחים את ילדם לבדיקת ראייה רק כשהוא מגיע לגיל הגן. יתכן והם נוטלים סיכון גדול מידי. מחלות עיניים מסוכנות עלולות להתחיל עוד בתקופת הינקות או בשלב מוקדם של הילדות. אם אלו "לא נתפסות" בזמן, הסיכוי לטיפול יעיל ומוצלח מצומצם, אומר ד"ר ג'ק ט. דוואנסון, יו"ר לשעבר של הוועדה האמריקנית האקדמית לטיפול אמבולטורי ותרופות.
אחד מכל 7 ילדים זקוק לתיקון ראייתו כדי לראות היטב, כך על-פי הוועדה. "הורים חייבים להבין כי יש הרבה יותר בראייה מאשר מראה העין", אומר האופטומטריסט ג'ואל זאבה, דובר הוועדה. "בדיקת ראייה תגלה חלק מהבעיות, אך אנו ממליצים על בדיקה מקיפה לילדים". תינוקות וילדים צעירים אינם יכולים לומר לך שאינם רואים, או אפילו לומר לך שמשהו לא בסדר".
"ילד הסובל מבעייה מלידתו לא ידע כיצד הדברים אמורים להראות. כך שאפילו אם הם יכולים לדבר, אין להם את הדרך לדעת כי משהו אינו כשורה", אומר ד"ר רוברט סיקיארט, פרופ' לרפואת עיניים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו-יורק.
ילדים צעירים עלולים לסבול ממחלות עיניים חמורות כגון: קטרקט או פזילה, הפרעה בשריר העין בה העיניים אינן ממוקמות באופן ישר. מחלה נוספת השכיחה אצל ילדים היא אמבליופיה (ערפול בראייה) הידועה גם כ"עין עצלה", תופעה בה המוח אינו מקבל את התמונה מעין המתפקדת בצורה לקוייה.
"יש להם עין אחת "העובדת" טוב יותר מהאחרת, ואז המוח מדכא את הראייה של העין שאינה עובדת כראוי", אומר סוואנסון.
כ-2.3% מהילדים האמריקנים סובלים מפזילה וכ-3.4% סובלים מ"עין עצלה". אם מצבים אלו אינם מאובחנים בזמן, הם יכולים להוביל לאיבוד הראייה בעין החלשה, אומר סוואנסון. "הדבר אינו הפיך במידה ואינו מאובחן בזמן", הוסיף. "יש לאבחן זאת בשנים הראשונות כדי לזכות בסיכוי האופטימלי לטיפול.
בעיות ראייה שאינן מורגשות יכולות להיות גם הגורם לחוסר הצלחה בלימודים, כך לדברי ד"ר סטיבן ליברמן, אופטומטריסט ילדים בניו-יורק. "יתכן ורבים מהילדים בגילאי בית ספר המתקשים בקריאה סובלים מבעיות ראייה, במיוחד בעיות של מיקוד", אומר ליברמן. "גם אם הם עוברים את בדיקת הראייה, עדיין יתכן והם סובלים מבעיות שלא אובחנו".
ניתן לבדוק את הראייה אצל תינוקות וילדים צעירים על-ידי מערכת אופטית הידועה כ-Photoscreening, בה הילד מסתכל לתוך עדשת מצלמה למספר שניות. תוצאות הצילומים הנקלטים בעדשה לוכדים את כמות האור המוחזרת מהרשתית ויכולים לספק רמזים על מספר בעיות ראייה, בינהן קטרקט, קוצר ראייה ורוחק ראייה.
המערכת האמריקנית לרפואת ילדים קוראת להורים לבדוק את ראייתם של ילדיהם מגיל 6 חודשים, ולערוך להם בדיקות ראייה גם במהלך השנים שלאחר מכן. סוואנסון מציע כי בדיקות ראייה לילדים יעשו לא יאוחר מגיל 3 שנים.

תאריך:  03/02/2004   |   עודכן:  03/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך מסר הפרקליט הראשי הצבאי מנחם פינקלשטיין בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בדוח החצי שנתי בנושא השמירה על זכויות אדם; בשנה האחרונה הוגשו 65 כתבי אישום נגד חיילים
מירב לוי
הניחו שחילוצם ייארך זמן רב; אחת מגופות החיילים נמצאה בתוך שק שינה; אמש נפצע חייל באורח בינוני בתאונת אימונים בשיזפון
מירב לוי
מנהלת ההשקעות אישרה 9 תוכניות השקעה כוללת של 6.7 מיליון דולר
יפעת גדות
הסדר יימשך 3 ימים; מתנהל ב-4 שפות; משתתפים בו תלמידים מישראל, טורונטו, אוהיו, אלבמה ופיטסבורג
יפעת גדות
השירות מאפשר קבלת הודעות קוליות, פקס ו- E-Mail בתא אחד, ומשיכתן כמעט מכל אמצעי תקשורת כגון קו הטלפון, מחשב מרשת האינטרנט, טלפון סלולרי ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il